Robiłem kiedyś filmik o moich LEDach na diodach Philipsa, i polała się fala hejtu jak to oślepiam innych. Obiecałem, że zrobię filmik. Proszę:
[External Link Removed for Guests]
Obalam mit, LEDy nie oślepiają innych
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Nie rozumiem hejtu przy soczewce? Przecież tam nie ma opcji skierować inaczej światła niż przez soczewkę i przesłonę.
Co innego w zwykłym kloszu. Tam odbłyśnik jest zaprojektowany pod konkretne położenie żarnika. Jeśli to będzie led na obwodzie trzpienia imitującego bańkę to od razu mamy inne kąty.
Aspekty prawne pomijam.
Co innego w zwykłym kloszu. Tam odbłyśnik jest zaprojektowany pod konkretne położenie żarnika. Jeśli to będzie led na obwodzie trzpienia imitującego bańkę to od razu mamy inne kąty.
Aspekty prawne pomijam.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
Nie hejtuję ale się czepiam - odcięcie odcięciem (w końcu soczewki i przysłona, więc odcięcie musi być), ale wysokość świecenia również jest ważna. Porównując wysokość świecenia na w/w filmie (czyli ok. 5:10) widać, że snop światła zahacza już (albo prawie) o lusterko zewnętrzne. Widać, że światła są wyregulowane tak, żeby linia odcięcia kończyła się poniżej poziomu kabiny/szyb.
O ile takie prowadzenie strumienia światła na prostej drodze i to bez wybojów faktycznie może nie oślepiać jadących z naprzeciwka, to każdy wybój (byle podskok i 4:15 oświetla nawet wysoko położoną tabliczkę pod znakiem, zresztą podczas jazdy widać jak światło oświetla również obszar szyby tylnej Astry, a i później widać jak lusterka wsteczne zewnętrzne odbijają światło) czy wjazd na wzniesienie będzie niemiłosiernie walić po oczach jadących z naprzeciwka. Co zresztą widać przy wjeździe na próg zwalniający.
Identyczne oślepianie jak na tym progu występuje podczas jazdy pod wzniesienie, gdy pojazd oślepiający jedzie pod górkę, a na szczycie jest pojazd oślepiany (jak już zjeżdża może go nie oślepiać).
Dla porównania dobrze ustawione reflektory AFL:
[External Link Removed for Guests]
Ustawienie nawet 1* wyżej i zaczynam oślepiać, zwłaszcza na podjazdach. Przy takich ustawieniach jak w tej Hondzie wypalałbym oczy przy byle podskoku na nierównościach.
O ile takie prowadzenie strumienia światła na prostej drodze i to bez wybojów faktycznie może nie oślepiać jadących z naprzeciwka, to każdy wybój (byle podskok i 4:15 oświetla nawet wysoko położoną tabliczkę pod znakiem, zresztą podczas jazdy widać jak światło oświetla również obszar szyby tylnej Astry, a i później widać jak lusterka wsteczne zewnętrzne odbijają światło) czy wjazd na wzniesienie będzie niemiłosiernie walić po oczach jadących z naprzeciwka. Co zresztą widać przy wjeździe na próg zwalniający.
Identyczne oślepianie jak na tym progu występuje podczas jazdy pod wzniesienie, gdy pojazd oślepiający jedzie pod górkę, a na szczycie jest pojazd oślepiany (jak już zjeżdża może go nie oślepiać).
Dla porównania dobrze ustawione reflektory AFL:
[External Link Removed for Guests]
Ustawienie nawet 1* wyżej i zaczynam oślepiać, zwłaszcza na podjazdach. Przy takich ustawieniach jak w tej Hondzie wypalałbym oczy przy byle podskoku na nierównościach.