Jaki olej? X17DTL

Maciek210

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 25 lut 2012, 12:53
Imię: Maciek
Auto: Opel Astra 1.7 TD
Silnik: X17DTL
Województwo: lubelskie

Jaki olej? X17DTL

#1

Nieprzeczytany post autor: Maciek210 »

Witam. Przymierzam się do wymiany oleju w Astrze z silnikiem 1.7TD (X17DTL). Jaki olej polecacie?
półsyntetyk 10w40 czy mineralny 15w40? Przebieg mam prawie 200 000.

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: wacek »

Jaki teraz jest olej ?
Są problemy z nim(np dużo go znika)?
Jeśli jest wszystko ok to lej taki jaki jest, jeżeli są jakieś problemy, można zacząć się zastanawiać nad zimną oleju.
Bo według mnie że przy jakimś przebiegu powinno się zmieniać rodzaj oleju, to totalna bzdura...
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

Maciek210

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 25 lut 2012, 12:53
Imię: Maciek
Auto: Opel Astra 1.7 TD
Silnik: X17DTL
Województwo: lubelskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Maciek210 »

Samochód kupiłem tydzień temu, nie wiem jaki był lany. Ubytku na razie nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: wacek »

To pomęcz poprzedniego właściciela, aby Ci podał jaki jest wlany olej. Albo poszukaj gdzieś pod maska Nalepki, bo niektórzy producenci olejów dają takie, aby sobie nalepić kiedy mamy wymienić olej i jaki jest jego typ.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

Awatar użytkownika
hiko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 19 lip 2012, 17:58
Imię: Kamil
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl
Województwo: dolnośląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: hiko »

Dzień Dobry bardzo :)
no więc za namową Pana moderatora postanowiłem odświeżyć wątek i spytać zgodnie z podpowiedzią kolegi [mayco] co lać do silnika skoro wg. [mayco] do poTURBOwanego diesla należy lać minimum 10W/40 bo 15w/40 już szkodzi turbince?
Jednakowoż pragnę nadmienić, że nie mając pojęcia o powyższym, a także o tym co poprzedni właściciel lał do silnika, zgodnie z niepisaną zasadą "do starych silników lej 15w/40" (a mój ma już prawie 400 000km) w lutym tego roku zalałem go olejem mineralnym, i tu pytanie - czy spuścić minerał i wlać półsyntetyk?
kompresję mój staruszek trzyma na poziomie 24-26 wiec jeszcze nie jest najgorzej :)
z góry dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
mayco

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 02 mar 2013, 19:25
Imię: artur
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl
Województwo: podkarpackie

#6

Nieprzeczytany post autor: mayco »

Witam szanowne grono!!! nie rozumię i już chyba nie zrozumię ludzi którzy twierdzą, że do starych silników należy lac olej mineralny. Jakie znaczenie ma ile silnik ma przejechane 200 tyś. czy 600 tyś czy nawet "milion" jesli jest w dobrej kondycji, nie bierze i trzyma ciśnienie oleju to należy jak najdłużej lać taki olej jaki jest mu przeznaczony i tyle. Ja osobiście uważam, że mineralny leje się już do jak ja to mówię "nieboszczyków" których dni są już policzone i poprostu szkoda kasy na lepszej jakości olej. Drogi hiko jeśli już zalałeś mineralny to szkoda kasy na zmianę teraz na półsyntetyk, poczekaj do następnej zmiany, przez te 10000 nic sie nie stanie, zalejesz pózniej półsyntetykiem i bedzie git, na pewno tym silnikowi nie zaszkodzisz.
Polecam artykuł: [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
hiko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 19 lip 2012, 17:58
Imię: Kamil
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl
Województwo: dolnośląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: hiko »

masz oczywiście rację, ale dla mnie nie jest takie oczywiste czy spadek kompresji o 5 parów to bardzo dużo (rozumiem, że 18 to graniczna dla tego silnika - czyli jeszcze pół drogi), zwłaszcza że wcześniej nie miałem diesla, a moje poprzednie auto (citroen xantia w benzynie) brała 2l na 1000km i to raczej bardzo dużo, ten na 10 000 nie wypił za wiele bo może z pół litra, a to chyba jeszcze mieści się w oplowskich normach, ale kolejne ale na które tu nie widzę odpowiedzi, rozumiem że jeśli dopiero ja zalałem 15w/40 to przy 10 000 niewiele to zmienia, ale co jeśli poprzedni właściciel używał 15w/40 przez dajmy na to ostatnie 50-60 000? poza tym i tak zmienię olej w ten weekend bo i tak będę rozbierał auto - cieknie mi miska olejowa i widzę stróżkę oleju idącą po promieniu koła zamachowego więc i uszczelniacz wału, a skoro już tak poważna operacja to głupio by było nie zrobić przy okazji sprzęgła, więc przy tych kosztach parę litrów oleju to i tak niewielki wydatek :D

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Ja w benzynie tez zrobiłem wymiane z 15W40 na 10W40 i nic sie nie dzieje co prawda bierze olej ale ma prawo przebieg okolo 400tys i tylko robiona 2xupg.Na mineralnym zrobiłem ponad 40tys- nie pamietam dokladnie ,co wlane poprzednio nie wiem.Mayco ma w pełni racje minerał nie jest zalecany Zobacz na przykładzie np castrola
[External Link Removed for Guests]
Ps.W lecie nie czuc tak róznicy miedzy 15W a 10W za to w zimie ponizej -15st....(wyłacznie dlatego dokonałem wymiany)

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam,
za 300km czeka mnie wymiana oleju i filtra, jako, że chciałbym, aby mój X17DTL żył pełnią życia postanowiłem kupić dobry i odpowiedni dla niego olej. Nie pamiętam co było dotychczas lane, jedyne co wiem, to 15W40, chyba półsyntetyk, chyba... Jutro sprawdzę.
Chciałbym się Was poradzić co zalać do niego podczas tej wymiany, no i jaki filtr dać do niego :)

Przy okazji, wiecie może jaki gwint mają śruby, którymi są przykręcone przewody od chłodniczki oleju? U mnie poprzedni właściciel się jej pozbył, chamsko uciął węże i połączył na opaski metalowe. Chciałbym resztki przewodów wyrzucić i zaślepić dziury śrubami.

Pozdrawiam :)

LUK

Klubowicz AKP
Posty: 2256
Rejestracja: 12 lip 2015, 0:46
Imię: Łukasz
Auto: Astra F
Silnik: 14SE i C25XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: LUK »

Co do oleju to wydaje mi się że mobil jest dobry, używam go do swojego benzyniaka oraz do zafiry 2.2dti. Cenowo też tragedii nie ma, jeśli chodzi o filter to proponuję filtrona
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Moja Białka 8-)

ODPOWIEDZ