Co to w końcu za silnik?

Awatar użytkownika
Loque

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 2014, 11:59
Imię: Michał
Auto: Astra F Kombi 1.7 TDS
Silnik: X17DT
Województwo: świętokrzyskie

Co to w końcu za silnik?

#1

Nieprzeczytany post autor: Loque »

Siemka. Głupia sprawa, bo samochodem jeżdżę ponad rok, a nie wiem tak naprawdę czym jeżdżę, jednak z dieslem wcześniej nie miałem do czynienia. W dowodzie mam wpisane Astra F 1.7 D, na klapie też jest 1.7 D, tylko co w takim razie robi czerwony napis "TURBO" pod maską. Po zapoznaniu się z jednym tematów dochodzę do wniosku, że to jednak 1.7 TDS. Można sobie przekładkę zrobić nie zmieniając danych w dowodzie? Jak to z tym jest? A może blachy w oplu są tak mocne, że to one były wymieniane, a nie silnik? :D

Jeśli to jest 1.7 TDS to musi tam być turbina, ale jakoś jej nie słychać. W ogóle silnik jest jakiś ospały. Mam jeszcze zagazowane seicento 1.1 i przy oplu to po prostu szatan. Oglądając kilka video na youtubie to nawet nieźle ta astra powinna sunąć. Wniosek: coś tu jest nie tak. Czy to niesprawna turbina może być przyczyną? A może to już silnik jest tak wyeksploatowany i nie opłaca się tego robić?

Przepraszam jeśli to głupie pytania, ale do tej pory miałem tylko Seicento, sam wszystko robię, bo to prosta i przyjemna konstrukcja w sam raz dla kogoś kto się chce pobawić w mechanikę samochodową. Diesle to już wyższa szkoła jazdy.

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Czego Ty oczekujesz od starego klekota? Jeśli masz napis TURBO pod maską, to masz Isuzu o mocy 82KM. A to, że sej jest szatanem w porównaniu do Astry, to po prostu wynik różnicy w masie, logiczne że pudełko zapałek, szybciej się rozpędzi niż cegła :D
A turbiny nie słychać, bo jest ona mała i pompuje małe ciśnienie, przez co świst jest praktycznie niesłyszalny.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Jak czerwone turbo to na bank silnik Isuzu. Ja też w dowodzie i na klapie miałem 1.7d to norma. One miały jedynie na klapie dodatkową naklejkę "turbo intercooler" i to wszystko. Co do turbiny to jej wcale nie powinno być słychać, a nie jedzie bo seryjne Isuzu przy tej masie auta słabi sobie radzi szczególnie porównując je do seicento 1.1.
Ale można je bardzo łatwo i tanio podkręcić tak by zbierało się dużo lepiej niż seicento

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

JOszi, no nie mów, że nie powinno być jej słychać, delikatny świst mimo wszystko powinna wydawać, zresztą jak każda turbina ;) Ale wiadomo, tak cicho świszczy, że usłyszysz ją dopiero jak wsadzisz łeb pod maskę.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Mojej nie słychać a dmucha 1.6 bara na przelotowym wydechu.

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

U mnie turbo troszkę świszczy gdy ją prze gazuje na parkingu na wysokich obrotach.
Ale praktycznie jej nie słychać, trzeba się wsłuchać

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Loque pisze:Siemka. Głupia sprawa, bo samochodem jeżdżę ponad rok, a nie wiem tak naprawdę czym jeżdżę, jednak z dieslem wcześniej nie miałem do czynienia. W dowodzie mam wpisane Astra F 1.7 D, na klapie też jest 1.7 D, tylko co w takim razie robi czerwony napis "TURBO" pod maską. Po zapoznaniu się z jednym tematów dochodzę do wniosku, że to jednak 1.7 TDS. Można sobie przekładkę zrobić nie zmieniając danych w dowodzie? Jak to z tym jest? A może blachy w oplu są tak mocne, że to one były wymieniane, a nie silnik? :D
Jak byś użył szukajki to pytania twoje raczej były by zbędne, jest nawet temat na pierwszej stronie tego działu i w nim dokładnie wyjaśniłem jakie są silniki.

http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=143&t=830041

Co do świszczącej turbiny, to u mnie tez tak było jak źle skręcili połączenia turbo-dolot, po poskręcaniu wszystkiego turbiny w ogóle nie słychać.
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

Awatar użytkownika
Panaś

Astro-maniak
Posty: 206
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:12
Imię: Rafał
Auto: Astra H Caravan wcześniej Astra F
Silnik: Z19DTH i X17DTL
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Siemiatycze
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Panaś »

ogólnie mogło być tak, że mogłeś mieć zmieniany silnik... jedyna sensowna odp. jedyne co zmienia się to ilość KW w dowodzie i pojemność która jest odmienna, ale to nadal 1,7. Więc lepiej nie doszukuj się sensu bo jeszcze będziesz sprostowywał dowód rejestracyjny.... :P

ODPOWIEDZ