Pukanie w drzwiach kierowcy

Gość

Pukanie w drzwiach kierowcy

#21

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Próbowałem z tym ryglem, ale nic mi to nie dało, bo rygiel przy dokręcaniu i tak ustawiał się na swoje stare położenie...

Awatar użytkownika
arti83

Astro-maniak
Posty: 845
Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
Imię: Stiven
Auto: ASTRA F Kombi
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#22

Nieprzeczytany post autor: arti83 »

???
Jak ustawia ?

Popuszczasz dwie śruby na torxa, delikatnie młoteczkiem podnosisz góra/dół-lewo/prawo i skręcasz.
Nic tam nie ma prawa się samemu ustawiać

Gość

#23

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Nie ustawi sie inaczej, bo śruba jest taka półstożkowa, a mocowanie rygla jest wyfrezowane pod skosem, że śruba dociskając ustawa rygiel w konkretne położenie.

Awatar użytkownika
kasprzyk01

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 07 paź 2020, 14:46
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
Wdzięczny: 1 raz

#24

Nieprzeczytany post autor: kasprzyk01 »

Odgrzeje temat, czy udało się znaleźć przyczynę stukania? U mnie wydaje się że problem jest podobny. Strzelanie w lewych przednich drzwiach przy wybojach i podczas skręcania. Boczki drzwi zdjalem ale nie mogę znaleźć źródła. Dodam że jestem po wymianie amortyzatorów i poduszek z łożyskami z przodu.

Gość

#25

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Z tego co pamiętam to chyba nie znalazłem przyczyny. W drzwiach podokręcane wszystko a dalej waliło.

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Gość78 pisze:
16 sty 2017, 17:54
Nie ustawi sie inaczej, bo śruba jest taka półstożkowa, a mocowanie rygla jest wyfrezowane pod skosem, że śruba dociskając ustawa rygiel w konkretne położenie.
Łeb śruby jest stożkowy żeby się chował/licował z wierzchu.
Natomiast otwory w karoserii mają luz a z tyłu jest płytka z gwintami.

Rygiel się reguluje, cały rygiel z łbami się przesuwa na słupku.

W sumie mogłem nie odpisywać bo to oczywiste, w sensie to stary post był.
No się reguluje rygiel jak w każdym aucie, czy to od drzwi czy to od klapy tył czy nawet maski.
Tak jest tak było, rygiel w karoserii.

Gorzej wybić te jexane sworznie zawiasów.
ASO ma przyrząd do tego.

Kiedyś nawet założyłem taki temat.
Tylko coś mi konto nie działa jak trzeba.
Widać zdjęcia ? Ja nie widzę nic a nic.

Narzędzie do wybijania sworzni trzpieni bolców zawiasów drzwi AF AG AH

Coś w ten deseń
Obrazek

ale i pisałem.

Narzędzie do wybijania sworzni zawiasów
Można i długą śrubę M4 z imbusowym łbem wsadzić w sworzeń, nakręcić nakrętke + podkładki + klucz oczkowy na końcu i walić młotem.

Biada temu kto wali ot tak młotem w sworzeń.
Sklepie i nie wyjdzie.

No i nasmarować i oba korki muszą być.
Molibden od przegubów najlepszy.

Coś coś.

Gość

#27

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Foton pisze:
27 maja 2021, 21:05
No się reguluje rygiel jak w każdym aucie, czy to od drzwi czy to od klapy tył czy nawet maski.
Biorąc pod uwagę wiek Astry nie trudno się domyślić, że miejsce rygla było już "wygniecione" w karoserii i przestawienie samego rygla o 1mm było trudne, a wręcz niemożliwe bo wskakiwał spowrotem na pierwotne miejsce.
Ale to nie była wina rygla. Drzwi nadal stukały kiedy nawet podczas jazdy dociągałem drzwi do wewnątrz.
Rzeczą, która moim zdaniem najbardziej pasowała do tego typu dźwięku były rozwarstwione drzwi. Poszycie zaczynało odrywać się od konstrukcji drzwi przez co blacha bardziej pracowała i wydawała głuchy, ale metaliczny dźwięk. A jak dodać do tego, że miałem betonowe zawieszenie to ta teoria ma sens. Blacha w tak, zwłaszcza, starym aucie ma ograniczoną sztywność i zaczyna puszczać w najsłabszych punktach, czyli na zgrzewach.
Foton pisze:
27 maja 2021, 21:05
Gorzej wybić te jexane sworznie zawiasów.
Nie wiem co w tym trudnego. Śruba M5, przedłużka i młotek. Podeprzeć tylko czymś drzwi by nie spadły i idzie. Żadnych specjalnych przyrządów nie potrzeba.

Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Foton pisze:
27 maja 2021, 21:05
Tylko coś mi konto nie działa jak trzeba.
Nic dziwnego skoro konto nie istnieje bo zostało usunięte ;)

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Uuuuu uuuu uuu


Obrazek

Sam do końca teraz nie wiem czemu tak wyszło.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Ja mam to samo w AH czyli stuka w drzwiach. Ruszenie przyspieszanie hamowanie. Jestem prawie pewien że to zawias. Wyrobiony mocno duży luz. Dzisiaj wierce i tulejuje zobaczymy.
Regulacja rytmem nic nie daje. Jedyny efekt to wlozyc zwitek folii bombelkowej albo pod zawiasy albo między drzwi A karoserię. Luz na zawiasie
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5088
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Projekt doczekał się realizacji - (tulejowanie zawiasów). Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ