Pukanie w drzwiach kierowcy
Pukanie w drzwiach kierowcy
Próbowałem z tym ryglem, ale nic mi to nie dało, bo rygiel przy dokręcaniu i tak ustawiał się na swoje stare położenie...
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
???
Jak ustawia ?
Popuszczasz dwie śruby na torxa, delikatnie młoteczkiem podnosisz góra/dół-lewo/prawo i skręcasz.
Nic tam nie ma prawa się samemu ustawiać
Jak ustawia ?
Popuszczasz dwie śruby na torxa, delikatnie młoteczkiem podnosisz góra/dół-lewo/prawo i skręcasz.
Nic tam nie ma prawa się samemu ustawiać
Nie ustawi sie inaczej, bo śruba jest taka półstożkowa, a mocowanie rygla jest wyfrezowane pod skosem, że śruba dociskając ustawa rygiel w konkretne położenie.
- kasprzyk01
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2020, 14:46
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2006
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Wdzięczny: 1 raz
Odgrzeje temat, czy udało się znaleźć przyczynę stukania? U mnie wydaje się że problem jest podobny. Strzelanie w lewych przednich drzwiach przy wybojach i podczas skręcania. Boczki drzwi zdjalem ale nie mogę znaleźć źródła. Dodam że jestem po wymianie amortyzatorów i poduszek z łożyskami z przodu.
Z tego co pamiętam to chyba nie znalazłem przyczyny. W drzwiach podokręcane wszystko a dalej waliło.
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
Łeb śruby jest stożkowy żeby się chował/licował z wierzchu.Gość78 pisze: ↑16 sty 2017, 17:54Nie ustawi sie inaczej, bo śruba jest taka półstożkowa, a mocowanie rygla jest wyfrezowane pod skosem, że śruba dociskając ustawa rygiel w konkretne położenie.
Natomiast otwory w karoserii mają luz a z tyłu jest płytka z gwintami.
Rygiel się reguluje, cały rygiel z łbami się przesuwa na słupku.
W sumie mogłem nie odpisywać bo to oczywiste, w sensie to stary post był.
No się reguluje rygiel jak w każdym aucie, czy to od drzwi czy to od klapy tył czy nawet maski.
Tak jest tak było, rygiel w karoserii.
Gorzej wybić te jexane sworznie zawiasów.
ASO ma przyrząd do tego.
Kiedyś nawet założyłem taki temat.
Tylko coś mi konto nie działa jak trzeba.
Widać zdjęcia ? Ja nie widzę nic a nic.
Narzędzie do wybijania sworzni trzpieni bolców zawiasów drzwi AF AG AH
Coś w ten deseń
ale i pisałem.
Narzędzie do wybijania sworzni zawiasów
Można i długą śrubę M4 z imbusowym łbem wsadzić w sworzeń, nakręcić nakrętke + podkładki + klucz oczkowy na końcu i walić młotem.
Biada temu kto wali ot tak młotem w sworzeń.
Sklepie i nie wyjdzie.
No i nasmarować i oba korki muszą być.
Molibden od przegubów najlepszy.
Coś coś.
Biorąc pod uwagę wiek Astry nie trudno się domyślić, że miejsce rygla było już "wygniecione" w karoserii i przestawienie samego rygla o 1mm było trudne, a wręcz niemożliwe bo wskakiwał spowrotem na pierwotne miejsce.
Ale to nie była wina rygla. Drzwi nadal stukały kiedy nawet podczas jazdy dociągałem drzwi do wewnątrz.
Rzeczą, która moim zdaniem najbardziej pasowała do tego typu dźwięku były rozwarstwione drzwi. Poszycie zaczynało odrywać się od konstrukcji drzwi przez co blacha bardziej pracowała i wydawała głuchy, ale metaliczny dźwięk. A jak dodać do tego, że miałem betonowe zawieszenie to ta teoria ma sens. Blacha w tak, zwłaszcza, starym aucie ma ograniczoną sztywność i zaczyna puszczać w najsłabszych punktach, czyli na zgrzewach.
Nie wiem co w tym trudnego. Śruba M5, przedłużka i młotek. Podeprzeć tylko czymś drzwi by nie spadły i idzie. Żadnych specjalnych przyrządów nie potrzeba.
Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Nic dziwnego skoro konto nie istnieje bo zostało usunięte
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Ja mam to samo w AH czyli stuka w drzwiach. Ruszenie przyspieszanie hamowanie. Jestem prawie pewien że to zawias. Wyrobiony mocno duży luz. Dzisiaj wierce i tulejuje zobaczymy.
Regulacja rytmem nic nie daje. Jedyny efekt to wlozyc zwitek folii bombelkowej albo pod zawiasy albo między drzwi A karoserię. Luz na zawiasie
Regulacja rytmem nic nie daje. Jedyny efekt to wlozyc zwitek folii bombelkowej albo pod zawiasy albo między drzwi A karoserię. Luz na zawiasie
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- heinrich12
- Posty: 5088
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
Projekt doczekał się realizacji - (tulejowanie zawiasów). Pozdrawiam.