Pukanie w drzwiach kierowcy

Gość

Pukanie w drzwiach kierowcy

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Siemka,
od dłuższego czasu męczę się z problemem stuków, puków w drzwiach kierowcy. Nie jest to regularne pukanie, zwykle puknie sobie raz przy ruszaniu, raz przy hamowaniu, czasem sobie puknie podczas jazdy po dziurach, no nie ma reguły.
Dokręciłem (a właściwie doje**łem) wszystko co możliwe, mechanizm podnoszenia szyby, ogranicznik, zamek, klamkę, głośniki, a caaaaałyyyy czas puka. Zdjąłem boczek i przejechałem się bez niego i zdaje mi się, że pukanie dochodzi z przedniej części drzwi. Sworznie w zawiasach wymieniałem wiosną, ale teraz już nie pamiętam czy przed wymianą też pukało. Drzwi przed wymianą miały ogromny luz góra/dół, po wymianie luz jest znacznie mniejszy, ale nadal jest.
Możliwe, żeby gdzieś blachy w drzwiach się rozeszły i podczas jazdy pracowały? Może ma ktoś jakiś pomysł, co może być nie tak?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Może któraś prowadnica się poluzowała.

Bez otwarcia drzwi i organoleptycznego pomacania wszystkiego raczej się nie obędzie.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: przemty »

A nie masz gdzieś w drzwiach jakiejś lużnej wtyczki ?
[External Link Removed for Guests]

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

marwisn, prowadnice sztywno siedzą, sprawdzałem to.
przemty, jedna jest, ale to przypiąłem ją trytytką i puka dalej. To jest bardziej takie głuche puknięcie.

alien0497

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 09 maja 2008, 12:18
Imię: XXX
Auto: Astra
Silnik: X16SZR
Województwo: Zagranica - Azja
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: alien0497 »

Przestaw rygiel drzwi,ten od zamka,wsuń go do wewnątrz,w stronę kabiny.Tak z 1 mm.Drzwi mogą trochę trudniej się zamykać,ale mocniej przylgnął do uszczelki.Będzie sztywniej.To może przesuwać się też szyba.Można pokombinować z dogięciem górnej ramy drzwi.Sprawdź jak "wchodzi" szyba w ramę drzwi podczas podnoszenia.W lewych i prawych drzwiach.Moje lewe odginałem bo na dziurach szyba piszczała w ramie,na uszczelce.Jak opuścisz lekko szybę to sprawdź jaki ma luz poprzeczny,oraz góra dól.Jeszcze jedno.To wcale nie musi być w drzwiach.Zacznij szukać w miejscach zgoła nie powiązanych.Dźwięk lubi się przenosić.Przesuń siedzenie o jeden "ząbek" do przodu,do tyłu,lekko podnieś,opuść...

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

alien0497, gdyby dźwięk sie przenosił to mimo wszystko znalazłbym jego źródło :/ A fotel to na pewno nie jest, nie w tym miejscu puka... no i fotel co rusz przestawiam, więc to nie on. Na milion procent wali coś w drzwiach, dam sobie rękę uciąć. Tylko nie wiem co :evil:
Spróbuję z tym ryglem, szyba raczej to też nie będzie, bo jak się domyka to mocno dociska do uszczelki, a że mam elektrykę, to silniczek trzyma szybę sztywno na miejscu, bo jak jeszcze miałem manual to podczas jazdy lubiła sobie leciutko opadać.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#7

Nieprzeczytany post autor: papieju »

U mnie stuka zabezpieczenie przez zbyt szerokim otwarciem, jest luz na połączeniu, stukać potrafią też zawiasy a raczej ich wkłady, u mnie puka w zimie kiedy się metal kurczy, latem cisza.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Może to luz na sworzniach zawiasów, stąd stuki.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

KucaQ pisze:QR_BBPOST Sworznie w zawiasach wymieniałem wiosną, ale teraz już nie pamiętam czy przed wymianą też pukało. Drzwi przed wymianą miały ogromny luz góra/dół, po wymianie luz jest znacznie mniejszy, ale nadal jest.Możliwe, żeby gdzieś blachy w drzwiach się rozeszły i podczas jazdy pracowały? Może ma ktoś jakiś pomysł, co może być nie tak?
worznie
to co to za wymiana skoro luz nadal jest .po wymianie drzwi powinny stać jak k....we wzwodzie . wymieniles sworznie nie ogladajac jak wygladaja oczka zawiasow . stad luz .
2 stare zużyte zawory o większej średnicy . otwory zawiasu potraktować rozwiertakiemaby były okragle . przy tej operacji otwarte drzwi podeprzeć delikatnie podnośnikiem aby skasować istniejący luz . wykonywać na 2 opcje jakon pierwszy idzie zawias który ma większy luz . pomierzyć srednice i dac dotoczyć z tych z tych zaworow nowe sworznie .tez na 2raty . jak 1 będzie trzymal dopiero robimy 2 . to wymaga 2 wizyt u tokarza .chyba ze masz możliwość zostawić auto w garażu z otwartymi podpartymi drzwiami podnośnikiem to możesz robic oba na x majac dokładne wymiary otworow po potraktowaniu rozwiertakiem . przezyja auto . .
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 17:57 przez marian paszek, łącznie zmieniany 2 razy.
marpas 1954

Gość

#10

Nieprzeczytany post autor: Gość »

marian paszek, no jedyna możliwość, to wyrobione otwory w zawiasach drzwi, bo sworznie funkiel nówki z ASO kupione. "oczka" oglądałem, ale tak na oko, to ciężko stwierdzić czy są idealnie okrągłe. W drzwiach pasażera jak sworznie zmieniłem, to luz zniknął.
No ale na sworznie bym nie stawiał, puka tylko w tym sezonie, nigdy prędzej nie było nic słychać :?

ODPOWIEDZ