wymiana tulejek na wahaczach przód

hetman83

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2008, 23:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

wymiana tulejek na wahaczach przód

#1

Nieprzeczytany post autor: hetman83 »

Witam, ostatnio bylem na przeglądzie i powiedziano mi ze ok wszystko ale powoli moge juz wymieniac tuleje z przodu na wahaczu, guma tam juz sie psuje i na dołach i po nierównościach odchodzi od metalu itp, tak mi ten koleś mowił. ma ktoś moze instrukcje albo jakis opis jak je wymienc w domu? bo to nietrudna sprawa a nie chce komus placic skoro moge sam to zrobic. mam ksiazke astra-sam naprawiam ale tam nie ma nic o tych tulejach. chodzi mi o takie coś:

[External Link Removed for Guests]

barto

Astro-maniak
Posty: 192
Rejestracja: 12 sty 2009, 22:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: barto »

do tego potrzebna jest prasa, wymiana wcale nie jest taka prosta, bo trzeba cały wahacz zdemontować. słyszałem, że ktoś próbował wciskać tuleje na imadle, ale imadło nie dociśnie tego tak, jak zrobi to prasa.

madmax80

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 05 lut 2008, 18:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: madmax80 »

Kolego hetman83, żeby wymienić te tuleje będziesz potrzebował prasy żeby je wycisnąć,a potem analogicznie wcisnąć. Tym bardziej że po latach lubi tam złapać rdza. No chyba że będziesz kolego wycinał gume z tulei a potem ją natniesz brzeszczotem i wypchniesz. To też jest jakiś sposób, tylko bardziej pracochłonny. Pozdrawiam.

Mały_88

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 28 gru 2008, 11:05
Imię: Patryk
Auto: Jeszcze Corsa B :(
Silnik: 1.4
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Stare Pole

#4

Nieprzeczytany post autor: Mały_88 »

wszystko da rade zrobic samemu, nie potzreba prasy, dlatych co nie maja kasy:
jechac na garaz, do kogos lub nie wiem tam. posciagac kola itp. nastepnie znalez cos odpowiedniego do wcisniecia tulejek, moga to byc klucze nasadowe, nie jakies tam 20 powyzej 30 szukajcie i delikatnie mloteczkiem wybijac jak i wbijac, jak jest imadlo to bardzo dobrze, gorzej jak nie bedzie.
jesli pomoglem wcisnij pomogl

madmax80

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 05 lut 2008, 18:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: madmax80 »

Młoteczkiem można pod warunkiem że nie będą zardzewiałe bo jeśli tak to delikatnie młoteczkiem nic nie da. Na prasie musiałem fest udeżyć żeby wogóle drgneły.

Mały_88

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 28 gru 2008, 11:05
Imię: Patryk
Auto: Jeszcze Corsa B :(
Silnik: 1.4
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Stare Pole

#6

Nieprzeczytany post autor: Mały_88 »

owszem nie koniecznie tez jest prasa potzrebna do tego ja wkladalem w imadlo przecinak i jazda :D

[ Dodano: 2009-06-13, 11:48 ]
dlatego napisalem jak jest imadlo to dobrze

hetman83

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2008, 23:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: hetman83 »

rozumiem ze musze wyjąc cał wahacz, tak? a co z kolumna czy ośką? z nimi tez trzeba cos robic?nie beda przeszkadzac?

madmax80

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 05 lut 2008, 18:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: madmax80 »

Musisz odpiąć dolny sworzeń od kolumny, łącznik stabilizatora, śruby wachacza i powinno wyjść. Kolumny i półosi nie ruszasz.

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#9

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

[External Link Removed for Guests]

Prosze bardzo - wymiana tulei. I nie gadajcie ze na imadle sie nie da, bo nie jedno auto juz tak robilem i nic sie zlego nie dzieje. Trzeba tylko dociskac tuleje z glowa a nie na przyslowiowa "pałę". Ew roznica moze byc w wyciaganiu sworznia wahacza. Najszybciej jest odkrecic jedna nakretke i wysunac sworzen z Maca a nie z wahacza. Ale to juz zalezy jak komu wygodnie ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

Mały_88

Astro-maniak
Posty: 175
Rejestracja: 28 gru 2008, 11:05
Imię: Patryk
Auto: Jeszcze Corsa B :(
Silnik: 1.4
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Stare Pole

#10

Nieprzeczytany post autor: Mały_88 »

hetman83 pisze:rozumiem ze musze wyjąc cał wahacz, tak? a co z kolumna czy ośką? z nimi tez trzeba cos robic?nie beda przeszkadzac?
tak jak najbardziej wachacz musisz wyjac, najprawdopodobniej bedziesz musial rozwiercac sroby na wachaczu bo ci nie puszcza. nastepnie powyciagac przeguby z piast odkrecic wszystkie loczniki stabilizatora.
pamietaj nic na hama i pomalu. pozdrawiam

ODPOWIEDZ