15sto letnie amortyzatory
- sloniu87
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 cze 2016, 23:10
- Auto: Astra f
- Województwo: dolnośląskie
15sto letnie amortyzatory
Witam w moim Asteriksie musze zmienić amorki, do przodu zamówiłem nowe ale do tyłu znalazłem w garażu nowe w pudełku nigdy nie używane amortyzatory BOGE. Zaznacze że leżą tam z 15 lat. Czy można je jeszcze założyć czy lepiej kupić nowe?
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Jak leżą to nic nie stracisz jak je zalozysz, po montażu jedziesz obowiązkowo na stację na badanie amorow i zobaczysz w jakim są stanie...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
podepnę się . rusznie z miejsca -1-3 stukow z okolic lewego kola - wcisniecie sprzegla stuk -nacisniecie na hamulec -stuk
przy jeździe z predkoscia do ok 50km/h stuk na nierównościach jak i przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu . powyżej 50km objawy znikają . na zakrętach przegu nie stuka .nie wiem czego się czepiac .
wymienione -przegub roczny -na starym tez był stuk ,przegub wew po lewej nowka . ,gorne gumy wachaczy (pozostale sa ok i znajomy mech który mi wymienial fabryczne przeguby wachaczy po 22latach kazal oddac do zwrotu) , koncowki drazkow nowki ,klocki hamulcowe -nowki ,laczniki stab nowki- gumy na poduszkach stab -brak luzu .sprężyny cale -brak oznak jakichkolwiek uszkodzen na zawieszeniu .co może być przyczyna takich stukow . na przeglądzie tech diagnosta orzekl ze pomimo tego stuku to nie ma się do czego przypieprzyc i podbil przegląd .tłumienie amorow na poziomie 70%
przy jeździe z predkoscia do ok 50km/h stuk na nierównościach jak i przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu . powyżej 50km objawy znikają . na zakrętach przegu nie stuka .nie wiem czego się czepiac .
wymienione -przegub roczny -na starym tez był stuk ,przegub wew po lewej nowka . ,gorne gumy wachaczy (pozostale sa ok i znajomy mech który mi wymienial fabryczne przeguby wachaczy po 22latach kazal oddac do zwrotu) , koncowki drazkow nowki ,klocki hamulcowe -nowki ,laczniki stab nowki- gumy na poduszkach stab -brak luzu .sprężyny cale -brak oznak jakichkolwiek uszkodzen na zawieszeniu .co może być przyczyna takich stukow . na przeglądzie tech diagnosta orzekl ze pomimo tego stuku to nie ma się do czego przypieprzyc i podbil przegląd .tłumienie amorow na poziomie 70%
marpas 1954
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
a jak mechanik wymieniał przeguby to przyjrzał się wieloklinowi od półosi? może tam jest luz i nowy przegub niewiele daje. Ewentualnie w skrzyni coś bądź sprzęgle, też jest po lewej stronie.
To co opisujesz to tak bardziej podchodzi na przełożenie napędu niż na zawieszenie.
Ewentualnie sprawdź czy z tylną poduszką silnika/skrzyni wszystko jest ok (ona jest bardziej po lewej niz centralnie). Jak dodajesz bądź puszczasz gaz to silnik rusza się w przód i tył. Tak samo przy ruszaniu. Może nie tyle jest wybita co niedokręcona.
To co opisujesz to tak bardziej podchodzi na przełożenie napędu niż na zawieszenie.
Ewentualnie sprawdź czy z tylną poduszką silnika/skrzyni wszystko jest ok (ona jest bardziej po lewej niz centralnie). Jak dodajesz bądź puszczasz gaz to silnik rusza się w przód i tył. Tak samo przy ruszaniu. Może nie tyle jest wybita co niedokręcona.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
odpada -to ma związek z ruchem nadwozia . przy ruszaniu bądź dodawaniu i odpuszczaniu gazu widać ze nadwozie pracuje gora dol . przy hamowaniu w dol . wszelkie proby bujania nic nie daja . bujaliśmy w trojke i cisza .zastanawia tylko ze to ustepuje po przekroczeniu 50km /h i wraca po wytraceniu predkosci poniżej 50km/h .sporadycznie jest tez na niektórych nierównościach ale tez tylko przy małych prędkościach .
wieloklin na przegubie jest ok
wieloklin na przegubie jest ok
marpas 1954