15sto letnie amortyzatory

Awatar użytkownika
sloniu87

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 cze 2016, 23:10
Auto: Astra f
Województwo: dolnośląskie

15sto letnie amortyzatory

#1

Nieprzeczytany post autor: sloniu87 »

Witam w moim Asteriksie musze zmienić amorki, do przodu zamówiłem nowe ale do tyłu znalazłem w garażu nowe w pudełku nigdy nie używane amortyzatory BOGE. Zaznacze że leżą tam z 15 lat. Czy można je jeszcze założyć czy lepiej kupić nowe?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Jak leżą to nic nie stracisz jak je zalozysz, po montażu jedziesz obowiązkowo na stację na badanie amorow i zobaczysz w jakim są stanie...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Dokładnie tak, pozatym tył łatwa wymiana

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

podepnę się . rusznie z miejsca -1-3 stukow z okolic lewego kola - wcisniecie sprzegla stuk -nacisniecie na hamulec -stuk
przy jeździe z predkoscia do ok 50km/h stuk na nierównościach jak i przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu . powyżej 50km objawy znikają . na zakrętach przegu nie stuka .nie wiem czego się czepiac .
wymienione -przegub roczny -na starym tez był stuk ,przegub wew po lewej nowka . ,gorne gumy wachaczy (pozostale sa ok i znajomy mech który mi wymienial fabryczne przeguby wachaczy po 22latach kazal oddac do zwrotu) , koncowki drazkow nowki ,klocki hamulcowe -nowki ,laczniki stab nowki- gumy na poduszkach stab -brak luzu .sprężyny cale -brak oznak jakichkolwiek uszkodzen na zawieszeniu .co może być przyczyna takich stukow . na przeglądzie tech diagnosta orzekl ze pomimo tego stuku to nie ma się do czego przypieprzyc i podbil przegląd .tłumienie amorow na poziomie 70% :roll:
marpas 1954

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Nie wiem co może być przyczyną. ale badanie amorków na stacji diagnostycznej nie jest wiarygodne.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

a jak mechanik wymieniał przeguby to przyjrzał się wieloklinowi od półosi? może tam jest luz i nowy przegub niewiele daje. Ewentualnie w skrzyni coś bądź sprzęgle, też jest po lewej stronie.
To co opisujesz to tak bardziej podchodzi na przełożenie napędu niż na zawieszenie.

Ewentualnie sprawdź czy z tylną poduszką silnika/skrzyni wszystko jest ok (ona jest bardziej po lewej niz centralnie). Jak dodajesz bądź puszczasz gaz to silnik rusza się w przód i tył. Tak samo przy ruszaniu. Może nie tyle jest wybita co niedokręcona.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

odpada -to ma związek z ruchem nadwozia . przy ruszaniu bądź dodawaniu i odpuszczaniu gazu widać ze nadwozie pracuje gora dol . przy hamowaniu w dol . wszelkie proby bujania nic nie daja . bujaliśmy w trojke i cisza .zastanawia tylko ze to ustepuje po przekroczeniu 50km /h i wraca po wytraceniu predkosci poniżej 50km/h .sporadycznie jest tez na niektórych nierównościach ale tez tylko przy małych prędkościach .
wieloklin na przegubie jest ok
marpas 1954

ODPOWIEDZ