Blokujące tylne koła.

Awatar użytkownika
Marcin-93

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 01 lip 2013, 19:42
Imię: Marcin
Auto: Astra F
Silnik: 1.6B 8V C16SE
Województwo: podkarpackie

Blokujące tylne koła.

#1

Nieprzeczytany post autor: Marcin-93 »

Bry. Mam taki problem mały i niebezpieczny.
Otóż wyjeżdzając po postoju z pod domu musze się zatrzymać przed drogą główną. Po przyciśnięciu hamulca tylne koła idą na smyka. Gumy grają a dupka ucieka na bok. Strasznie mnie to denerwuje bo tak się dzieje tylko po postoju. Nie mam korektora siły hamowania, ręczny jest ok. Dodam że koło domu stoi 4 takie efki i żadna z nich nie ma takiego problemu z tylnymi kołami tylko moja. Już od dłuższego czasu się to dzieje a że zima już w kraju to jak mi coś wyskoczy na drogę to mogę nie opanować maszyny jak pójdzie bokiem i bedzie dach a tego bym nie chciał.
Ogólnie hamulce hamują dobrze, tylko ten tył mnie denerwuje.
Jakieś pomysły? Mam podejrzenie że pompa z jednej sekcji przebija ciśnienie do drugiej na tylne koła i tego takie cyrki są.
Miał ktoś taki przypadek?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Pompa - dobry trop. Ja bym wymienil jeszcze plyn hamulcowy.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

miałem kiedyś problem z mielemiem plynu miedzy sekcjami . nigdy nie objawilo się to jakakaolwiek blokada tylko problemem z odpowietrzeniem układu oraz z hamulcem w podłodze . dopiero 3- 4 nacisniecie na pedal powodowalo efekt hamowania . wymiana pompy zalatwila temat .weź pod uwagę ze najpierw lapie przod a dopiero później tyl . nie sa to czasy w sek ale w milisek . nawet gdyby jak piszesz blokowalo ci tyl to sila odsrodkowa kola powinna odepchną ci szczenne czy klocek i wepchać plyn do układu . raczej bym się przyjrzał samoregulatorom lub ew tloczkom . wymiana plynu to dobry pomysl razem z porządnym odpowietrzeniem układu .
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 15:14 przez marian paszek, łącznie zmieniany 1 raz.
marpas 1954

Awatar użytkownika
bfrbki1

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2015, 1:59
Imię: Jam
Auto: astra f B+LPG
Silnik: x16sz
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: bfrbki1 »

Miałem w tamtym roku to samo. Lekko hamowałem a dupa stawała dęba. Mimo, że ręczny niby działał normalnie to nie odbijał do końca. Wymieniłem linkę i problem został rozwiązany.

hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

Sprawdź korektor siły hamowania. Może kupiłeś auto z wywalonym korektorem i stąd takie problemy.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Marcin-93

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 01 lip 2013, 19:42
Imię: Marcin
Auto: Astra F
Silnik: 1.6B 8V C16SE
Województwo: podkarpackie

#6

Nieprzeczytany post autor: Marcin-93 »

Pisałem że korektora nie ma i nie było od początku. 6 lat a może więcej auto jest u nas a dopiero takie cyrki się dzieją od niedawna. Jeśli chodzi o linki ręcznego wymienione rok temu. Szczęki też z tyłu. Dwa długie węże wymienione. Przednie hample nowe czyli tarcze i klocki. Wszystko było robione razem. Jeszcze tulejki belki tylnej zmieniałem wtedy.
Auto hamuje dobrze, tylko ten tył mnie do szału doprowadza.
Samoregulatory sprawdzone, działają, nie zacinają się. Płyn zmieniony przy robieniu hamulców. Układ odpowietrzony. Zostało tylko te pompę albo zregenerować albo używkę kupić tylko ta używka może być gorsza od mojej...
Wszystkie astry koło mojego domu nie mają tego korektora. Nawet nie wiem jak to wygląda. Wszystkie efki miały ten korektor?
marian paszek pisze:QR_BBPOST miałem kiedyś problem z mielemiem plynu miedzy sekcjami . nigdy nie objawilo się to jakakaolwiek blokada tylko problemem z odpowietrzeniem układu oraz z hamulcem w podłodze . dopiero 3- 4 nacisniecie na pedal powodowalo efekt hamowania . wymiana pompy zalatwila temat .weź pod uwagę ze najpierw lapie przod a dopiero później tyl . nie sa to czasy w sek ale w milisek . nawet gdyby jak piszesz blokowalo ci tyl to sila odsrodkowa kola powinna odepchną ci szczenne czy klocek i wepchać plyn do układu . raczej bym się przyjrzał samoregulatorom lub ew tloczkom . wymiana plynu to dobry pomysl razem z porządnym odpowietrzeniem układu .
Tak spróbuje zrobić. Tylko jak tłoczki działają poprawnie to gdzie szukać przyczyny? Samoregulatory nawet skręcałem od zera ale co z tego. Kilka razy wciśniesz hamulec zaciągniesz ręczny i same się rozkręcą bo to ich zadanie :D

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

zgadza się tylko ze po zwolnieniu pedalu kolo powinno je minimalnie odrzucić i toczyc się swobodnie . jeżeli tak nie jest to albo zapowietrzony układ albo cos zle zlozone w samoregulacji .po zmianie szczek i kompletu naprawczego samoregulatorow zakladalem bęben na lekko ciasno .pomagałem sobie niedużym młotkiem . następnie przejechałem się ok 1 km po wertepach i kolo się krecilo już swobodnie po każdym uzyciu hamulca i odpuszczeniu dopiero wówczas wyregulowałem reczny i wsio lata . jak masz zdjęte kolo to uzyj hamulca . nie odpuści walnij w kolo bębna młotkiem .nie pomaga to popuść reczny i ponownie sprawdz .
marpas 1954

Awatar użytkownika
Marcin-93

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 01 lip 2013, 19:42
Imię: Marcin
Auto: Astra F
Silnik: 1.6B 8V C16SE
Województwo: podkarpackie

#8

Nieprzeczytany post autor: Marcin-93 »

Zajrzę do tego w sobotę. zdam relacje co i jak.
Dalej nie wiem czy wszystkie aśki miały ten korektor.
Ja mam hb z 93r z c16se i nie ma.
Brat ma hb z 97r z 1.4 16v i tez nie ma.
Drugi brat też ma hb z 94r z motorem 1,6 75KM i nie ma.
Wujek ma kombiaka z 96r z 1,6 75KM korektora brak.
Sąsiad ma z 97 kombi z silnikiem 1,6 16v i też nie ma.
dwie z nich były ściągnięte zza granicy kilkanaście lat temu i wątpie żeby tam ktoś je zdemontował i przerobił ;)

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

taa: ja mam hb z 94 r z silnikiem x16sz 71kM wyprodukowany w belgi dla niemiaszkow i mam korektory . :o
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, 17:14 przez marian paszek, łącznie zmieniany 2 razy.
marpas 1954

Awatar użytkownika
scoTT

Astro-maniak
Posty: 403
Rejestracja: 01 mar 2011, 11:40
Imię: Tadzik
Auto: Astra F hb 3D, F kombi, GSI c20ne
Silnik: x16xel, x16szr+gaz
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok i 20 km akalic
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: scoTT »

Macie Abs? Gdzieś czytałem że w astrach z ABSem nie ma korektorów...
Jutro sprawdzę w moich gratach...
"Opinia jest jak dupa, Watson"-powiedział Holmes. "Każdy ma własną..."
+ dodatkowo mój drugi grat Jedencztery w trakcie rozbierania, szpachlowania, malowania, składania viewtopic.php?f=100&t=830608

ODPOWIEDZ