Wymiana przednich hamulców komplet Astra 125KM :)

Patryk20021998

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2015, 0:04
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F Caravan 1994 r.
Silnik: C18XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Wymiana przednich hamulców komplet Astra 125KM :)

#1

Nieprzeczytany post autor: Patryk20021998 »

Witam wszystkich szykuję się do wymiany tarcz i klocków z przodu w moim Asterixie. Mam na oku firmy febi blisten i mikoda. Różnica jest taka że standardowe febi blisten kosztują 96 zł za sztukę około a z mikody za 105 zł mam nacinane i malowane ;). I teraz się pojawia pytanie czy warto brać te mikody ? Zależy mi żeby tarcze wytrzymały przynajmniej z 40 tysięcy :) Dodam że autko nie jest jakoś bardzo pałowane pod względem hamowania raz za czas wiadomo się zdarzy.Pojawia się także temat klocków hamulcowych czytałem że do tych tarcz z mikody nie polecają klocków również od nich bo ponoć mocno pylą i hamują tak sobie i że często ludzie wrzucają klocki innych firm. Ma ktoś doświadczenie z tymi tarczami i jakie klocki do tego są ok żeby razem wszystko fajnie grało :) ?

Z góry sorki jak się powtarza temat lub było to poruszane ale chciałbym mieć odpowiedź od was koledzy i koleżanki :)

Pozdrawiam i życzę szerokości :)

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Posiadam tarcze Febiego w dużo mocniejszym i cięższym aucie i sprawują się bardzo dobrze. Mam do nich klocki Valeo, są spoko, nie pylą nadmiernie, ale przy dohamowywaniu lubią zapiszczeć.

Ale nie chce mi się wierzyć, że nacinane i nawiercane (zapewne) 256mm kosztują mniej, niż takie same, tylko 236mm. Standardowa gładka tarcza u Mikody kosztuje 74,90, a w wersji GT 124,10. Gdzie znalazłeś GT za 105?

Patryk20021998

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2015, 0:04
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F Caravan 1994 r.
Silnik: C18XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

#3

Nieprzeczytany post autor: Patryk20021998 »

Na głównej stronie internetowej mikody malowane i nacinanie 105 kolego a ja tak napisałem nie pisałem o nawiercanych dodatkowo full opcja kosztuje jak się nie mylę 145 zł ;)
Ostatnio zmieniony 22 lis 2016, 8:20 przez Patryk20021998, łącznie zmieniany 1 raz.

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

febi powinno spokojnie dać radę, tak samo trw lub ate takie stosowałem i nigdy nie narzekałem. Klocki podobnie raz miałem zestaw tarcze brembo klocki ferodo sporo klocki pyliły ale zachowywały się bardzo dobrze.Nie zapomnij o wymianie płynu na nowy.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2016, 9:43 przez marek87mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Napisałem, że GT kosztuje 124,10.
[External Link Removed for Guests]
Co do nawiercanych to za szybko widocznie przeczytałem posta. Tylko nacinane faktycznie 105 bez kilku groszy.

Jak nie potrzebujesz mocnego hamowania to bierz zwykłe, gładkie. Nacinane/nawiercane będą Ci aby żarły klocki i będą wyglądać ładnie za felgą. Na malowanie nie patrz i bierz czarne, bo farba i tak Ci się wypali, bo jest chu*** warta ;)

Patryk20021998

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2015, 0:04
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F Caravan 1994 r.
Silnik: C18XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

#6

Nieprzeczytany post autor: Patryk20021998 »

Okej czyli mówicie żeby nie bawić się w jakieś nawiercane itp. tylko zwykłe gładkie nie malowane tak ? A co do płynu był wymieniany w maju razem z przewodami więc chyba może zostać ? Płyn jest z firmy max gear jeśli to ma jakieś znaczenie. Tylko teraz pytanie czy te mikody standardowe po 75 zł sztuka nie są za tanie żeby być dobre ? Czy lepiej dołożyć faktycznie do tych febi po 94 czy tam 96 na ipartsie ? Aha i jakiej firmy klocki polecacie w razie kupienia jednych jak i drugich tarcz najlepiej klocki do 100 max 110 zł tarcze tak samo taki przedział z tym że wiadomo że za sztukę :P Najlepiej żeby koszt tarcz i klocków nie przekroczył 300 zł. Póki co chodzą mi po głowie dwie opcje jedna 2 tarcze mikoda czyli 150 zł plus kolcki trw bodajże 105 zł co nam daje 255 zł albo cały zestaw febi czyli klocki plus tarcze i to wychodzi chyba plus minus 300 zł. I tu pojawia się pytanie czy te 50 zł warto dopłacać czy różnica będzie znikoma ? Chodzi tu też o wytrzymałość i jakość tak żeby przynajmniej 40k km wytrzymały wiadomo klocki trza będzie pewnie dwa razy na te tarcze ale o tarcze głównie chodzi 40-60k km żeby wytrzymały ;)
No chyba że macie jakieś alternatywy na całość mam jakieś 300 310 zł max

Pozdrawiam sory za spam i słabą spójność wypowiedzi ale liczę na ostateczne rozjaśnienie moich szarych komórek w tej kwestii co za skutkuję dobrym podjęciem decyzji
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 3:35 przez Patryk20021998, łącznie zmieniany 3 razy.

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

maxgear to najsłabsze zamienniki robi przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń, daj jakiś textar albo ate płyn(chyba,że nie chcesz dokładać więcej kasy a płyn daje radę to nie zmieniaj). Jak kupisz zestaw tarcz i klocków febi, lub trw powinien spokojnie Ci wystarczyć na zamierzone przebiegi. Na mikodach nie jeździłem więc się nie wypowiem. Pamiętaj tylko,że hamulce i opony decydują o Twoim i innych użytkowników bezpieczeństwie na drodze więc nie ma co oszczędzać na tak prozaicznych sprawach, które naprawdę robią dużą różnice.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 8:46 przez marek87mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Patryk20021998

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2015, 0:04
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F Caravan 1994 r.
Silnik: C18XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

#8

Nieprzeczytany post autor: Patryk20021998 »

Wiem wiem i tak wszystko będzie lepsze niż to co mam teraz bo wstyd przyznać ale póki co jest żyletka tarcza klocek nówka gdzieniegdzie już się żeliwo pojawia :( ale akurat to nie moja wina bo autko przejąłem dopiero co po tacie który zawsze kupował autko i nie dokładał ani złotówki do póki nie trzeba ... nie polecam takiego toku myślenia :P Co do płynu to raczej chyba zostawię bo myślę że i tak będzie bomba w jakości przez to co mam a będzie :P

Awatar użytkownika
D4rk0

Klubowicz AKP
Posty: 329
Rejestracja: 06 sty 2014, 18:53
Imię: Darek
Auto: Astra F sedan/Astra G 3D
Silnik: C14NZ/X16SZR
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Siedliska
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: D4rk0 »

Poprzednie hamulce 236mm, miałem z ate, teraz robiłem swap z GSI na 256 i według sprzedającego też siedzi zestaw z ate. Tarcze i klocki spokojnie mi wystarczą do końca przyszłego sezonu, ale na wiosnę chcę założyć tarczobębny na tył, to wtedy zarzucę też i przód nowy. Także całe hamulce będę robił na podzespołach z logo ate, nie zawiodły mnie i mam pełne zaufanie co do tej firmy. Tak jak ktoś napisał, na hamulcach nie powinno się oszczędzać, i ja się tego trzymam. Od siebie polecę Ci dołożyć i wziąść ate :)

Patryk20021998

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2015, 0:04
Imię: Patryk
Auto: Opel Astra F Caravan 1994 r.
Silnik: C18XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

#10

Nieprzeczytany post autor: Patryk20021998 »

Właśnie wiem że ATE to najwyższa póła dlatego obawiam się że mogę mieć lipkę z kaską z resztą wiecie jak jest u 18 latka który chodzi do technikum i czasem coś dorobi popołudniami :P

ODPOWIEDZ