Opony i felgi do Astry

bastek32

Astro-maniak
Posty: 211
Rejestracja: 07 maja 2015, 0:07
Auto: Astra F 1.6 GT
Silnik: C16NZ
Województwo: lubelskie

Re: Opony i felgi do Astry

#311

Nieprzeczytany post autor: bastek32 »

robak a pokaz fotki jak astra wyglada na tych felgach od poldka

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#312

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Pokaż, pokaż. Też jestem ciekaw ;).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

bastek32

Astro-maniak
Posty: 211
Rejestracja: 07 maja 2015, 0:07
Auto: Astra F 1.6 GT
Silnik: C16NZ
Województwo: lubelskie

#313

Nieprzeczytany post autor: bastek32 »

witam. to jakich felg szukac do astry f? chciałbym 15'' to musze szukac 5,5J? a ET49? i tylko 4x100?

Awatar użytkownika
bigos

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
Imię: bigos
Auto: SRT8
Silnik: 370 HEMI
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wro

#314

Nieprzeczytany post autor: bigos »

4x100 to na pewno chyba ze po partyzancku sobie rozwiercisz z innego "owiercenia" ale nie polecam :)
5,5J - zależy jaką masz/chcesz szerokość opony - ten rozmiar jest standardowy dla opon 175
ET49 - w oplach F występował tez ET46, generalnie im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje.

bastek32

Astro-maniak
Posty: 211
Rejestracja: 07 maja 2015, 0:07
Auto: Astra F 1.6 GT
Silnik: C16NZ
Województwo: lubelskie

#315

Nieprzeczytany post autor: bastek32 »

to czym mniejsze ET, tym lepiej dla wygladu

Awatar użytkownika
bigos

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
Imię: bigos
Auto: SRT8
Silnik: 370 HEMI
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wro

#316

Nieprzeczytany post autor: bigos »

Tak, ale nie można przesadzać bo na nierównościach będzie Ci opona tarła o błotnik - będzie za bardzo wystawać.
Po drugie inaczej reaguje wspomaganie kierownicy - dla mnie niekomfortowo gdy miałem u siebie ET20. W mojej ocenie było zbyt czułe na wzdłużnych nierównościach (szyny tramwajowe) a stawało większe opory w trakcie skrętów - tak jakby układ stracił liniowość przykładanej siły w całym zakresie obrotu kierownicy. To akurat moja subiektywna opinia bo oczywiście siły nie mierzyłem :).
Po trzecie nie można dowolnie poszerzać samochodu, zwykle producenci twierdza że zmiana o ET5-10 nie powinno skutkować negatywnymi efektami takimi jak podwyższone zużycie łożysk, opon oraz elementów zawieszenia.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 14:25 przez bigos, łącznie zmieniany 1 raz.

macc

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 03 paź 2014, 23:54
Imię: wojtek
Auto: Astra F 1,4 mpi
Silnik: C14SE
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: dwumiasto Polska

#317

Nieprzeczytany post autor: macc »

bigos pisze:4x100 to na pewno chyba ze po partyzancku sobie rozwiercisz z innego "owiercenia" ale nie polecam :)
5,5J - zależy jaką masz/chcesz szerokość opony - ten rozmiar jest standardowy dla opon 175
ET49 - w oplach F występował tez ET46, generalnie im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje.
dzieki za tą odpowiedz bo tez nie mogłem skumac na czym to polega. A jeszcze pytanko jakie najmniejsze ET mozę być w f+ce?

Awatar użytkownika
bigos

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
Imię: bigos
Auto: SRT8
Silnik: 370 HEMI
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wro

#318

Nieprzeczytany post autor: bigos »

Nie ma czegoś takiego jak najmniejsze ET. Producent wyznacza rozmiar a Ty zrobisz co uważasz i na ile policja/pracownik OSKP w czasie kontroli nie będą krzywo patrzeć jak Ci będzie rant wystawał poza obrys pojazdu.
Poza dobieraniem ET trzeba sprawdzić jaka szerokość opony będziesz chciał zastosować - z tym wiąże się parametr szerokości felgi (np. 5,5J). Przy szerokości felgi np. 11 (opony 295) nie będziesz chyba w stanie żadnego ET dopasować do eFki bo felga i tak będzie wystawać mimo iż masz nominalne ET49.
Ja bym zaczął od tego jaka oponę docelowo chce założyć a potem wyliczył ET do rozmiaru wnęki.

macc

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 03 paź 2014, 23:54
Imię: wojtek
Auto: Astra F 1,4 mpi
Silnik: C14SE
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: dwumiasto Polska

#319

Nieprzeczytany post autor: macc »

to wylicz mi kolego et do standardowych rozmiarow opon bo teraz mam lipne 175/70R13 a chce zmienic na

185/60R14 lub
195/55R15

Awatar użytkownika
bigos

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
Imię: bigos
Auto: SRT8
Silnik: 370 HEMI
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wro

#320

Nieprzeczytany post autor: bigos »

Przy rozmiarze 185 szerokość felgi może być dalej standardowa czyli 5,5, przy 195 juz powinno byc 6.
Z głowy Ci tego nie podam bo nie znam wymiarów ale podam Ci procedurę:
Zmierz odległość zewnętrznego boku obecnej opony do rantu błotnika po jego wewnętrznej stronie, odejmij zapas na tolerancje i wynik odejmij od 49 -> otrzymasz docelowe maksymalne ET jakie zmieści się we wnękę. To oczywiście tył, z przodem jest nieco gorzej bo musisz wziąć pod uwagę promień skrętu tak aby opona w żadnym położeniu nie tarła o części zawieszenia, błotnik etc.

ODPOWIEDZ