Jeżeli silnik stygnie, to termostat się zamyka, odcinając dopływ wody do chłodnicy.
Znów Ty przy wymianie płynu, odłączasz przewód powrotny z chłodnicy do silnika.
Przy zamkniętym termostacie (silnik zimny), płyn wyleci odłączonym wężem z silnika i z chłodnicy ale jeżeli byś robił to samo przy choćby ciepłym silniku (termostat przymknięty), płyn łatwiej powinien mieć wylecieć z silnika i chłodnicy bo termostat nie blokuje przepływu silnik->chłodnica.
W praktyce to chyba będzie tylko teoria bo i tak najpierw odkręcasz korek zbiorniczka i czujnik temp. w przypadku silnika np. X16SZR.
Co do samej chłodnicy to i tak z niej wiele nie wyleci, bo tylko do poziomu odłączonego przewodu powrotnego.
Żeby z chłodnicy usunąć cały płyn, trzeba by wymontować chłodnicę co akurat w Astrze F problemem nie jest.
Znów z silnika żeby usunąć powiedzmy cały płyn, trzeba by wymontować pompę wody.
Ja robię z reguły tak, że kupując bańkę 5L płynu, najpierw usuwam stary z silnika, zalewam nowy do znaku ok. KALT na zbiorniczku. Upuszczam część zalanego płynu i dolewam na nowo. Wszystko się przemiesza i w układzie jest powiedzmy świeży płyn.
Bardzo dobrą opcją jest jak to np w AG, AH, korek spustowy w chłodnicy. Zostanie trochę w silniku na pewno ale to jest i tak jak kropla w morzu.
Wymiana płynu chlodniczego, 1.4 90 km
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Re: Wymiana płynu chlodniczego, 1.4 90 km
Ostatnio zmieniony 02 cze 2014, 18:44 przez analyzer65, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Sporo rzeczy czytałem na tej stronie ale to takie masło maślane trochę i ogólnikowo wszystko przedstawiają.Dido2@ pisze:Poczytaj [External Link Removed for Guests]
Jakiś ogólny zarys jest.
Co dziwne książka "Sam naprawiam Opel Astra F", podaje że nie wymienia się okresowo płynu chłodniczego (tylko w przypadku napraw itd).
Tylko weź tego nie wymieniaj przez lata, to ciekawe co to będzie.
Cytat z książki.
Nie przewiduje się okresowej wymiany cieczy
chłodzącej. Ciecz chłodzącą wymienia się tylko
po jej spuszczeniu podczas napraw wymagających
opróżnienia układu chłodzenia na przykład
zdjęcie głowicy, wymontowanie chłodnicy
lub nagrzewnicy, wyjęcie silnika z samochodu.
Jest to konieczne, ponieważ antykorozyjne
składniki cieczy osadzają się w fazie docierania
na aluminiowych powierzchniach nowych elementów,
tworząc długotrwałą warstwę ochronną.
W zlanej cieczy ilość tych składników jest
już na ogół niewystarczająca dla stworzenia
odpowiedniej warstwy antykorozyjnej na nowych
częściach.
Jestem zdania, że co te 5-6 lat można wymienić płyn chłodniczy. Nie są to znowu wielkie pieniądze, bo w cenie 57zł można mieć oryginalny koncentrat, a woda demineralizowana też kosztuje grosze.