Wymiana płynu chłodniczego
- Polon013
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 mar 2014, 16:14
- Auto: Astra F
- Silnik: X14NZ
- Województwo: opolskie
Wymiana płynu chłodniczego
Witam.
Mam taki problem (trochę głupi, ale lepiej zapytać ).
Chcę wymienić płyn w układzie chłodzenia w mojej astrze (ponieważ jest dolane do niego dość dużo wody), ale nie wiem jaki jest teraz wlany (propylenowy czy etylenowy).
Pytanie: mogę po prostu zdjąć wąż i wylać tyle ile zleci, potem nalać nowy czy powinienem postarać się pozbyć większej ilości starego płynu (jak)?
W ogóle co się stanie jeśli pomiesza się różne rodzaje glikoli?
Mam taki problem (trochę głupi, ale lepiej zapytać ).
Chcę wymienić płyn w układzie chłodzenia w mojej astrze (ponieważ jest dolane do niego dość dużo wody), ale nie wiem jaki jest teraz wlany (propylenowy czy etylenowy).
Pytanie: mogę po prostu zdjąć wąż i wylać tyle ile zleci, potem nalać nowy czy powinienem postarać się pozbyć większej ilości starego płynu (jak)?
W ogóle co się stanie jeśli pomiesza się różne rodzaje glikoli?
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Mogę podpowiedzieć jak pozbyć się starego płynu.
Wystarczy strzykawka, wypompuj ile możesz ze zbiorniczka i dolej nowego.
Ja u siebie tak co roku podmieniam płyn chłodniczy.
A co do mieszania płynów to akurat nie wypowiem się bo nie jestem ekspertem.
Wystarczy strzykawka, wypompuj ile możesz ze zbiorniczka i dolej nowego.
Ja u siebie tak co roku podmieniam płyn chłodniczy.
A co do mieszania płynów to akurat nie wypowiem się bo nie jestem ekspertem.
- mk5
- Posty: 6264
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
A z bloku i chłodnicy Najlepiej wezem spuscic,astra f nie ma korka spustowego,potem nalac drugiego i troche koncentratu trzeba obliczyc odp proporcje,bo i tak nie spłynie cały płyn.
Ps.Wymieniałem u siebie płyn w AG przy okazji wymiany termostu.Wystarczyło 5 litrów.
Po pewnym czasie rozleciała mi sie konkretnie pompa wody i wyleciał płyn,reszte spusciłem i weszło ....ponad 6 litrów.
Ps.Wymieniałem u siebie płyn w AG przy okazji wymiany termostu.Wystarczyło 5 litrów.
Po pewnym czasie rozleciała mi sie konkretnie pompa wody i wyleciał płyn,reszte spusciłem i weszło ....ponad 6 litrów.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Rozkręcasz chłodnicę, wtedy spadnie wszystko co jest w bloku. Ale zostanie nagrzewnica, musisz ją przedmuchać. Ja to normalnie dmuchałem w korek wlewu płynu. Potem zalałem Motul-inugel pomarańczowy.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- Polon013
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 mar 2014, 16:14
- Auto: Astra F
- Silnik: X14NZ
- Województwo: opolskie
Z tym, że bardziej mi chodziło, o to czy mogę sobie wlać płyn jaki mi się podoba (nie wiem co teraz mam)?
A co do strzykawki to może odessać nią płyn z chłodnicy przez jakiś wężyk jak się odłączy wąż od niej (masło maślane..)?
A co do strzykawki to może odessać nią płyn z chłodnicy przez jakiś wężyk jak się odłączy wąż od niej (masło maślane..)?
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Rozgrzej silnik, tak żeby termostat zaczął się otwierać - nie musisz do 90*, włącz ogrzewanie, odkręć korek zbiorniczka i odłącz dolny przewód łączący zbiorniczek z magistralą wodną.
Później odłącz górny przewód od zbiorniczka - przelewowy i dmuchaj przez niego. Idzie lekko, a prawie cały płyn wyleci z układu.
Najprościej i najszybciej chyba.
Co do płynu jaki później zalać to sprawa indywidualna. Ja ostatnio zalałem różowe Borygo. Możesz zalać zielone, może być K2 Kuler, Prestone.
Oby nie jakiś Traker czy p. Samochodzik bo to g***o.
Później odłącz górny przewód od zbiorniczka - przelewowy i dmuchaj przez niego. Idzie lekko, a prawie cały płyn wyleci z układu.
Najprościej i najszybciej chyba.
Co do płynu jaki później zalać to sprawa indywidualna. Ja ostatnio zalałem różowe Borygo. Możesz zalać zielone, może być K2 Kuler, Prestone.
Oby nie jakiś Traker czy p. Samochodzik bo to g***o.
-
- Posty: 1521
- Rejestracja: 25 maja 2008, 13:55
- Imię: Adrian
- Auto: Astra GSi '94
- Silnik: c20xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A tam się bawić, z węża przy chłodnicy spusc i tyle starczy,
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- AndziA
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 sty 2011, 1:49
- Imię: Anna
- Auto: Astra H Irmscher
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Ja też zawsze spuszczam wężem przy chłodnicy i nigdy żadnego problemu z Astrą nie miałam
A płyn wlewasz jaki sobie wybierzesz. Ja polecam różowe Borygo, jest droższe ale dobrej jakości
A płyn wlewasz jaki sobie wybierzesz. Ja polecam różowe Borygo, jest droższe ale dobrej jakości
Zarząd Klubu ASTRA TUNING TEAM - [External Link Removed for Guests]