Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
- Auto: astra f 94 r
- Silnik: x16sz lpg 2gen
- Województwo: mazowieckie
Re: Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym
To czyli odposcic wymiane korka i zostawic ten co jest bo juz nie wiem ? Spisalem z niego numer 90467472 ale nie moge znalesc takiego w internecie zeby zobaczyc co to dokladnie za korek. Ogolnie to bede wymienial niedlugo plyn chlodzacy wiec moze wtedy jakies nowe opaski przy okazji sie pozaklada.
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Bo to jest numer części. Numer katalogowy to 13 04 666.Pytanie pisze: Spisalem z niego numer 90467472 ale nie moge znalesc takiego w internecie zeby zobaczyc co to dokladnie za korek.
Link do oryginału:
[External Link Removed for Guests]
Wybite jest na nim 140 co odpowiada powstawaniu nadciśnienia do wartości 1.4 bar. Przy tej wartości zaworek nadciśnienia ma zadziałać. Drugi zaworek jest od podciśnienia i o ile dobrze pamiętam ma zadziałać przy wartości 0.02 bar, po to żeby przewody wodne nie zaciskały się podczas spadającego nadciśnienia (po dłuższym postoju pojazdu).
Swój korek wyczyść porządnie. Da się wyjąć uszczelkę i całą płytkę z zaworkami. Je dobrze wymyj ciepłą wodą z jakimś delikatnym detergentem. Potem cienkim wkrętakiem możesz sprawdzić czy sprężynki od zaworków ładnie pracują.
Kolejna sprawa - uszczelnij układ chłodzenia. Przewody, opaski itd.
Jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie kombinować dalej.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
jeszcze bym sprawdzil po jeździe czy weze ci nie robia się twarde .
marpas 1954
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Będą się robiły sporo twardsze niż po np dłuższym postoju.marian paszek pisze:jeszcze bym sprawdzil po jeździe czy weze ci nie robia się twarde .
Niemniej jednak powinny dać się dość swobodnie ściskać.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
- Auto: astra f 94 r
- Silnik: x16sz lpg 2gen
- Województwo: mazowieckie
Jak bede wymienial plyn chlodzacy na warsztaci to zasugeruje tez wymiane opasek zaciskowych. Nie wiedzialem ze opaski moge byc lepsze i gorsze. Wkoncu kazda zaciska odpowiednio do tego jak sie ja dokreci. Tak czy tak jakos nie wydaje mi sie ze to przyniesie poprawe ale zobaczymy.
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Opasek przerabiałem full i nie każda nadaje się do tego.
Z reguły w tych najtańszych śruba zaczynała zmykać z chwilą zaciskania, a zaciśnięte dobrze nie było.
Taka to minimum:
[External Link Removed for Guests]
Wiadomo, kosztuje grosze ale miałem coś takiego jak poniżej i nie dawało rady zupełnie.
[External Link Removed for Guests]
Z reguły w tych najtańszych śruba zaczynała zmykać z chwilą zaciskania, a zaciśnięte dobrze nie było.
Taka to minimum:
[External Link Removed for Guests]
Wiadomo, kosztuje grosze ale miałem coś takiego jak poniżej i nie dawało rady zupełnie.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
ty se możesz sugerować a i tak nie rozwiaze to problemu .na temat wezy nie raczyles się wypowiedzieć . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
marpas 1954
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
- Auto: astra f 94 r
- Silnik: x16sz lpg 2gen
- Województwo: mazowieckie
To znaczy co mam o nich napisac ? Weze jak weze jeden w lepszym drugi w gorszym stanie. Tak wizualnie. A po jezdzie nie sa jakies bardzo twarde i mozna je troche scisnac.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
skoro można je bez specjalnej sily scisnac po rozgrzaniu to można ew wykluczyć UPG . !
marpas 1954
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Marian, chłopak może nie zna się specjalnie. Spokojnie
Nie ma może gdzie tego robić to musi udać się do mechanika i im powiedzieć o co chodzi i co wymienić ewentualnie tam chce.
Takie rzeczy jak przewody, opaski będzie widać gołym okiem co było grzebane, a co nie.
Wszelkie węże (nie ma ich zbyt wiele w tym samochodzie) można obejrzeć i ocenić wzrokowo.
Tam gdzie jest wyciek, trzeba uszczelnić. Wymienić opaski, a być może i któryś wąż. Zalać płynem, układ odpowietrza się sam i obserwować.
Nie ma może gdzie tego robić to musi udać się do mechanika i im powiedzieć o co chodzi i co wymienić ewentualnie tam chce.
Takie rzeczy jak przewody, opaski będzie widać gołym okiem co było grzebane, a co nie.
Wszelkie węże (nie ma ich zbyt wiele w tym samochodzie) można obejrzeć i ocenić wzrokowo.
Tam gdzie jest wyciek, trzeba uszczelnić. Wymienić opaski, a być może i któryś wąż. Zalać płynem, układ odpowietrza się sam i obserwować.
Tu akurat dobrze podpowiada Marian.marian paszek pisze:skoro można je bez specjalnej sily scisnac po rozgrzaniu to można ew wykluczyć UPG . !