Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
Re: Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym
No 500zł na gotowo ma być niby (20zł x każdy zawór (16) 50-60zł gumki 50 planowanie i 70 spr. szczelnosci. Zadzwoniłem dziś w 2 miejsca i w jednym wycena była podobna, a w 2gim warsztacie szlifierskim powiedzieli 340zł za całosć. jutro to chyba tam zawiozę bo opinie warsztatu dobre choć cena podejrzana...
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Odpowiem ci tak
Jeśli wychodzisz z założenia że ma być dobrze a te 100 parę zł możesz poświecić to zrób głowicę a raczej niech zrobi warsztat. Czemu tak sądzę ? A no bo jak cos nie pyknie to masz gwarancje na UPG i na głowicę bo oni ją robili a nie ty
Może taxi dowozi i zabiera głowicę dla mnie drogo ale jeśli za bardzo nie chcesz oszczędzać a później w razie czego usłyszeć że to pan oddawał głowicę i teraz mamy to w du..e to dla św spokoju niech oni to zrobią.
Jeśli wychodzisz z założenia że ma być dobrze a te 100 parę zł możesz poświecić to zrób głowicę a raczej niech zrobi warsztat. Czemu tak sądzę ? A no bo jak cos nie pyknie to masz gwarancje na UPG i na głowicę bo oni ją robili a nie ty
Może taxi dowozi i zabiera głowicę dla mnie drogo ale jeśli za bardzo nie chcesz oszczędzać a później w razie czego usłyszeć że to pan oddawał głowicę i teraz mamy to w du..e to dla św spokoju niech oni to zrobią.
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
Sprawa zakończona... 340zł za zrobienie całej głowicy czyli rozbiórka w mak szlifowanie uszczelnianie gumki itp. Niestety ale faktycznie jak producent robi tak głowicę że zawory wystają czy są na równo to tak właśnie trzeba zapłacić... Uszczelka zrobiona - auto nie dymi już na biało Przy okazji wymieniłem łańcuch i napinacz i nie wiem czy bardziej przez uszczelkę czy to drugie auto w mróz duuużo lepiej zapala! Ledwo kluczyk przekręcę już żwawo pali na pół obrotu
- Jorg
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 mar 2014, 14:25
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra F
- Silnik: X14NZ
- Województwo: podkarpackie
Wymieniłem dziś też termostat .astra 1,4 8Vma 146 tys przebiegu ,myśle że jest to pierwszy termostat <wybity rok> 97 made in Germany Wahler zacięty w pozycji otwartej...zima z tekturką przed chłodnicą prześmigana auto stoi pod blokiem więc czekałem aż śniegi spadną i paluszki nie będą sztywne ...50 min roboty...p,s ciekawe ile macherzy kasują za wymiane...
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Nie bądź babą, o jakiej zimie mówisz tą twoją zimę przerobiłem z trzy razy z farelkąJorg pisze:Wymieniłem dziś też termostat .astra 1,4 8Vma 146 tys przebiegu ,myśle że jest to pierwszy termostat <wybity rok> 97 made in Germany Wahler zacięty w pozycji otwartej...zima z tekturką przed chłodnicą prześmigana auto stoi pod blokiem więc czekałem aż śniegi spadną i paluszki nie będą sztywne ...50 min roboty...p,s ciekawe ile macherzy kasują za wymiane...
kolegów kasuję 4piwka, tych co już u mnie robią 50zl
Rozrząd rozpinałeś czy męczyłeś się bez ?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
o jakiej ty zimie piszesz ? przy temp grubo poniżej -15 zrobiłem to co znajdziesz w dziale relacje z napraw -temat naprawa układu chłodzenia bez ingerencji w rozrząd . tylko do tego trzeba miac jaja a nie sztywne paluszki . zajelo ok 20 min ,dalej jazda z dzieciakami do chalupy ok 450 km i nikt nie narzekal ze mu zimno .silnik również nie narzekal i nadal ma się dobrze . już 10lat nie widzi termostatu pod rozrządem . . !!!!!Jorg pisze:Wymieniłem dziś też termostat .astra 1,4 8Vma 146 tys przebiegu ,myśle że jest to pierwszy termostat <wybity rok> 97 made in Germany Wahler zacięty w pozycji otwartej...zima z tekturką przed chłodnicą prześmigana auto stoi pod blokiem więc czekałem aż śniegi spadną i paluszki nie będą sztywne ...50 min roboty...p,s ciekawe ile macherzy kasują za wymiane...
marpas 1954
- Aslan57
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 maja 2015, 14:46
- Imię: Zygfryd
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: opolskie
Bardzo częstą przyczyną powstawania zbyt wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia i wyciekami zwłaszcza w zagazowanych silnikach jest mikrowydmuchana uszczelka pod głowicą. Zdarza sie bowiem tak, że zdarzające się zbytnie zagrzanie silnika powoduje uszkodzenie uszczelki pod głowicą (wcale nie takie żadkie przy instalacjachLPG) co skutkuje przedostawaniem sie spalin do układu chłodzenia i nadmiernym wzrostem cisnienia w układzie. Wystarczy sprawdzić to testerem zawartości dwutlenku węglai juz mamy pewność co do uszkodzenia !
Pozdrawiam
Aslan
Pozdrawiam
Aslan
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
- Auto: astra f 94 r
- Silnik: x16sz lpg 2gen
- Województwo: mazowieckie
Bede podmienial korek wlewu plynu chlodzacego w samochodzie i dorwalem cos takiego [External Link Removed for Guests] Czy moge zalozyc taki korek ?
Do tej pory mialem taki z zaworkiem nadcisnienia i podcisnienia [External Link Removed for Guests] ?
Do tej pory mialem taki z zaworkiem nadcisnienia i podcisnienia [External Link Removed for Guests] ?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
a skad mamy wiedzieć co to za wynalazek . każdy z nas ma szukac po sieci aby dopaść jego dane ? osobiscie nie mam czasu aby za twoim problemem ganiac po sieci . skoro go znalazles to wypadalo by znac jego parametry . !!!!!!!!!!!!!!!!!
marpas 1954
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 cze 2009, 20:03
- Auto: Astra F Classic Kombi
- Silnik: X14NZ
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Ja mam w swojej astrze fabrycznie taki korek jak na pierwszym zdjęciu - tam też są zaworki pod- i nadciśnienia