Odłączenie EGR jako potwierdzenie awarii - szarpanie

Awatar użytkownika
Rigid

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2015, 18:18
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

Odłączenie EGR jako potwierdzenie awarii - szarpanie

#1

Nieprzeczytany post autor: Rigid »

Witam serdecznie.

Od dłuższego czasu mam problem z Astrą G 1999 X16XEL 1.6 16V 101KM.

Na zimnym (zastanym) silniku jest stosunkowo ok, brak szarpania/przerywania ale...
po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów, gdy silnik jest już rozgrzany, podczas gwałtownego dodania gazu
(np jadę na niskich obrotach i wcisnę pedał gazu do dechy)
silnik zaczyna się dławić, przerywać, dużo mniej (czasem w ogóle) jest to odczuwalne gdy delikatnie i powoli dodaje gazu.
Im więcej kilometrów przejadę tym bardziej odczuwalne są objawy częstsze i łatwiej je wywołać nawet wolniej rozpędzając się.
Do tego podczas spokojnej jazdy (bez przyśpieszania) silnik pracuje stabilnie(nie czuć szarpania).
komputer nie zarejestrował żadnego błędu ani żadna kontrolka (check i inne) nie świecą/migają podczas szarpania.

Czy do wyeliminowania podejrzeń awarii EGR'u może posłużyć jazda na odłączonym tym zaworze? (odpięta wtyczka)
Pytam ponieważ odłączyłem EGR i jeździłem na Check'u koło 3 dni i nic to nie zmieniło, dalej przerywało i szarpało po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów.
Czy mogę zatem śmiało stwierdzić że EGR nie za nic wspólnego z objawami awarii?

PS
czy takie symptomy może powodować uszkodzona sonda lambda? (zaznaczam brak kontrolek podczas szarpania i w ogóle)

Przepraszam za dość długi post i trochę chaotyczny opis problemu oraz za ewentualne błędy.

Pozdrawiam serdecznie

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Aby wyeliminować wadliwe działanie zaworu EGR musiałbyś go zaślepić. Odpinając wtyczkę sprawiasz, że nie będzie się otwierał podczas jazdy. Najczęściej powodem szarpania silnikiem (gdy nie świeci kontrolka awarii) jest "lewe" powietrze. Szukaj nieszczelności w dolocie i na wydechu, a przede wszystkim w podstawie zaworu EGR.

Awatar użytkownika
B2Bartek

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2014, 14:04
Imię: Bartek
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: B2Bartek »

Witam.
Podpinam się do pytania. Mam dokładnie takie same objawy. U mnie dodatkowo występuje objaw spadania obrotów po zatrzymaniu się. Obroty spadają nagle do około 450-500 i utrzymują się, dopiero przygazowanie czasami pomaga.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

zubik

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 26 lut 2016, 17:41
Imię: Wojciech
Auto: Astra G
Silnik: X14XE
Województwo: lubelskie

#4

Nieprzeczytany post autor: zubik »

U mnie gdy na postoju obroty spadały do około 400-500 problemem okazało się wypadanie zapłonu wymieniłem cewke i teraz trzyma obroty

Awatar użytkownika
B2Bartek

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2014, 14:04
Imię: Bartek
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: dolnośląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: B2Bartek »

W niedziele w trakcie powrotu z trasy zaczęły się cyrki z obrotami. Tak długo jak auto było na biegu lub z wciśniętym pedałem gazu jechało i nie było problemu. W momencie wciśnięcia sprzęgła np. przy zmianie biegu obroty momentalnie spadały do poziomu około 500 lub nawet poniżej tego poziomu i silnik gasł. Po podpięciu do komputera pokazał się błąd P0105 (sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie). Czy ktoś wie co może być przyczyną takiej usterki?? Czy map sensor kwalifikuje się do wymiany?? Znalazłem małą nieszczelność na jednym z wężyków podciśnienia ale nie rozwiązało to problemu.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Jakub1991

Astro-maniak
Posty: 125
Rejestracja: 18 sty 2016, 18:52
Imię: Jakub
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chybie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 4 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Jakub1991 »

Witam, mialem tez taki problem z szarpaniem i przerywaniem jak sie silnik rozgrzal, pomoglo wymiana egr. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ