Weryfikacja uszkodzenia sterownika - jak sprawdzić?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

Weryfikacja uszkodzenia sterownika - jak sprawdzić?

#1

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Witajcie.

Pacjent to Zafira z silnikiem 18XE1 znajomego.

Od kilku dni auto nierówno pracuje. OC pokazuje wypadanie zapłonu silnika na pierwszym cylindrze. Wymiana cewki nic nie dała.

Wykręcenie świec, włożenie ich w cewkę i test na bloku silnika pokazuje, że jedna świeca nie ma zasilania.

Plan jest taki. Chcę sprawdzić czy na wyjściu ze sterownika odpowiedzialnym za tą świecę pojawia się sygnał. Jeśli tak to wymienić przewód między sterownikiem, a cewką. Jeśli na wyjściu nie będzie sygnału to wg mnie sterownik kaput...

I teraz pytania.
Jaka wartość napięcia jest prawidłowa dla tego sygnału sterującego? Teoretycznie mogę to sprawdzić mierząc napięcie na wyjściu sterującym inną świecą, ale wolałbym mieć do porównania jakieś wartości serwisowe.

Kolejne pytanie. Czy w OC można gdzieś podejrzeć wartości napięcia wychodzące że sterownika na cewkę.

Ktoś ma takie informacje?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 21:29 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Defox

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2015, 21:09
Imię: Mirek
Auto: Astra G
Silnik: 16xel
Województwo: dolnośląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Defox »

Wymiana przewodu nic ci nie da, ponieważ jeśli masz padnięty sterownik a masz w 100%. To jeśli wymienisz przewód będzie dalej tak samo miałem podobne objawy i jestem właśnie po wymianie sterownika i wszystko wróciło do normy

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Jeżeli na wyjściu ze sterownika nie bedzie sygnału sterującego (a to sprawdzę wpierw) to podmiana przewodu nie ma oczywiście sensu.

Wymieniałeś czy regenerowałeś?
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Zimne luty. Nic nie zrobisz z tym sterownikiem, szkoda nawet Twojego czasu. Jak chcesz, to mogę pomóc w tej sprawie wysyłkowo. Nie będzie tanio, ale wygodnie - nikt tego nie robi w ten sposób.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

VectorOPC pisze:QR_BBPOST Zimne luty. Nic nie zrobisz z tym sterownikiem, szkoda nawet Twojego czasu. Jak chcesz, to mogę pomóc w tej sprawie wysyłkowo. Nie będzie tanio, ale wygodnie - nikt tego nie robi w ten sposób.
Dzięki za ofertę. Możesz mi na pw napisać coś więcej. Jakie koszta, ile gwarancji itd.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 5:29 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Defox

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2015, 21:09
Imię: Mirek
Auto: Astra G
Silnik: 16xel
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Defox »

JA po prostu dostałęm inny z innego auta Gościu od razu zaprogramował go pod immo
dał 12miesiecy gwarancji i wszystko gra chcesz dam namiary

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Kolega mnie trochę w błąd wprowadził. Miał być błąd wypadania zapłonu, a po podpięciu fejsa wyszedł błąd PO351 czyli nieprawidłowy sygnał dla cylindra 1.

Pro forma przedzwoniłem kable i są ok.

Kolega ma się zdecydować czy naprawia czy wymienia.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 6:25 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Naprawa tego sterownika to wbrew pozorom nie prosta sprawa, nalezy go oddawac naprawde dobremu warsztatowi i to tez nie gwarantuje sukcesu, Nawet na forum sa tematy o naprawach przez znane warsztaty, jedni zadowoleni inni nie.
Pewne jest nie brać sie samemu za lutowanie [External Link Removed for Guests] , w duzej mierze to zimne luty lub przerwy sa problemem w tych sterownikach
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 13:34 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Zasugerowałem mu wymianę.

W sterowniku było już grzebane bo jest cały objechany silikonem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 13:43 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jak grzebane to raczej nie warto naprawiać po raz kolejny.Nawet jezeli zakład podejmie sie naprawy to zapewne nie da gwarancji, bo wine zwali na poprzedniego naprawiającego jeżeli coś pójdzie nie tak.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 17:36 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ