Weryfikacja uszkodzenia sterownika - jak sprawdzić?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Weryfikacja uszkodzenia sterownika - jak sprawdzić?
Witajcie.
Pacjent to Zafira z silnikiem 18XE1 znajomego.
Od kilku dni auto nierówno pracuje. OC pokazuje wypadanie zapłonu silnika na pierwszym cylindrze. Wymiana cewki nic nie dała.
Wykręcenie świec, włożenie ich w cewkę i test na bloku silnika pokazuje, że jedna świeca nie ma zasilania.
Plan jest taki. Chcę sprawdzić czy na wyjściu ze sterownika odpowiedzialnym za tą świecę pojawia się sygnał. Jeśli tak to wymienić przewód między sterownikiem, a cewką. Jeśli na wyjściu nie będzie sygnału to wg mnie sterownik kaput...
I teraz pytania.
Jaka wartość napięcia jest prawidłowa dla tego sygnału sterującego? Teoretycznie mogę to sprawdzić mierząc napięcie na wyjściu sterującym inną świecą, ale wolałbym mieć do porównania jakieś wartości serwisowe.
Kolejne pytanie. Czy w OC można gdzieś podejrzeć wartości napięcia wychodzące że sterownika na cewkę.
Ktoś ma takie informacje?
Pacjent to Zafira z silnikiem 18XE1 znajomego.
Od kilku dni auto nierówno pracuje. OC pokazuje wypadanie zapłonu silnika na pierwszym cylindrze. Wymiana cewki nic nie dała.
Wykręcenie świec, włożenie ich w cewkę i test na bloku silnika pokazuje, że jedna świeca nie ma zasilania.
Plan jest taki. Chcę sprawdzić czy na wyjściu ze sterownika odpowiedzialnym za tą świecę pojawia się sygnał. Jeśli tak to wymienić przewód między sterownikiem, a cewką. Jeśli na wyjściu nie będzie sygnału to wg mnie sterownik kaput...
I teraz pytania.
Jaka wartość napięcia jest prawidłowa dla tego sygnału sterującego? Teoretycznie mogę to sprawdzić mierząc napięcie na wyjściu sterującym inną świecą, ale wolałbym mieć do porównania jakieś wartości serwisowe.
Kolejne pytanie. Czy w OC można gdzieś podejrzeć wartości napięcia wychodzące że sterownika na cewkę.
Ktoś ma takie informacje?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 21:29 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 gru 2015, 21:09
- Imię: Mirek
- Auto: Astra G
- Silnik: 16xel
- Województwo: dolnośląskie
Wymiana przewodu nic ci nie da, ponieważ jeśli masz padnięty sterownik a masz w 100%. To jeśli wymienisz przewód będzie dalej tak samo miałem podobne objawy i jestem właśnie po wymianie sterownika i wszystko wróciło do normy
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Jeżeli na wyjściu ze sterownika nie bedzie sygnału sterującego (a to sprawdzę wpierw) to podmiana przewodu nie ma oczywiście sensu.
Wymieniałeś czy regenerowałeś?
Wymieniałeś czy regenerowałeś?
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Zimne luty. Nic nie zrobisz z tym sterownikiem, szkoda nawet Twojego czasu. Jak chcesz, to mogę pomóc w tej sprawie wysyłkowo. Nie będzie tanio, ale wygodnie - nikt tego nie robi w ten sposób.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Dzięki za ofertę. Możesz mi na pw napisać coś więcej. Jakie koszta, ile gwarancji itd.VectorOPC pisze:QR_BBPOST Zimne luty. Nic nie zrobisz z tym sterownikiem, szkoda nawet Twojego czasu. Jak chcesz, to mogę pomóc w tej sprawie wysyłkowo. Nie będzie tanio, ale wygodnie - nikt tego nie robi w ten sposób.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 5:29 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 gru 2015, 21:09
- Imię: Mirek
- Auto: Astra G
- Silnik: 16xel
- Województwo: dolnośląskie
JA po prostu dostałęm inny z innego auta Gościu od razu zaprogramował go pod immo
dał 12miesiecy gwarancji i wszystko gra chcesz dam namiary
dał 12miesiecy gwarancji i wszystko gra chcesz dam namiary
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Kolega mnie trochę w błąd wprowadził. Miał być błąd wypadania zapłonu, a po podpięciu fejsa wyszedł błąd PO351 czyli nieprawidłowy sygnał dla cylindra 1.
Pro forma przedzwoniłem kable i są ok.
Kolega ma się zdecydować czy naprawia czy wymienia.
Pro forma przedzwoniłem kable i są ok.
Kolega ma się zdecydować czy naprawia czy wymienia.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 6:25 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- mk5
- Posty: 6255
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Naprawa tego sterownika to wbrew pozorom nie prosta sprawa, nalezy go oddawac naprawde dobremu warsztatowi i to tez nie gwarantuje sukcesu, Nawet na forum sa tematy o naprawach przez znane warsztaty, jedni zadowoleni inni nie.
Pewne jest nie brać sie samemu za lutowanie [External Link Removed for Guests] , w duzej mierze to zimne luty lub przerwy sa problemem w tych sterownikach
Pewne jest nie brać sie samemu za lutowanie [External Link Removed for Guests] , w duzej mierze to zimne luty lub przerwy sa problemem w tych sterownikach
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 13:34 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Zasugerowałem mu wymianę.
W sterowniku było już grzebane bo jest cały objechany silikonem.
W sterowniku było już grzebane bo jest cały objechany silikonem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 13:43 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- mk5
- Posty: 6255
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Jak grzebane to raczej nie warto naprawiać po raz kolejny.Nawet jezeli zakład podejmie sie naprawy to zapewne nie da gwarancji, bo wine zwali na poprzedniego naprawiającego jeżeli coś pójdzie nie tak.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 17:36 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.