INTEGRATOR O2

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

INTEGRATOR O2

#1

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

od jakiegos czasu w moim x18xe1 zamieszkał muł
silnik nie ma w sobie zycia wogole
co jakis czas wywala blad lambdy
zrobilem kilka testow techem
i wychodzi mi ze sonda lambda pracuje wlasciwie
ale prametr zwany integrator 02 jest chyba niewlasciwy

i teraz pytanie czy ktos moze mi konkretnie wytlumaczyc jak krowie na rowie
jakie sa wlasciwe wartosci tego integratora
bo narazie ryje googla i wychodzi mi ze
128 to jest optimum
wszystko co powyzej to bieda
wszystko co ponizej to bogato
jesli wskazania integratora wychodza ponad 128 czyli podczas wciskania gazu
to silnik prubuje wzbogacac mieszanke dazac do optymalnego 128
a jesli puszczamy noge z gazu to mieszanka jest bogata i ecu zmniejsza czasy wtryskow

czy ja dobrze kombinuje ?

z tego co zdazylem sie dowiedziec to najprawdopodobniej
przez lpg mam skopane bloki uczace w ecu
planuje teraz reset ecu nastepnie jazde na pb przez jakies 100 km
i dalej zobaczymy co bedzie
tu filmik z testow x18xe1

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

w najblizszym czasie zrobie taka sama jazde z18xe
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:56 przez JEMI, łącznie zmieniany 2 razy.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

instalacja gazowa sekwencyjna ? sprawdz jeszcze zwyklym skanerem OBD tzw. korekty paliwowe... dluga LTFT/krotka STFT

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

stag 300-4 isa2
wtryski hana
nie mam obd mam techa i opcoma
wlasnie chcialem zobaczyc te korekty dlugoterminowe i krutkoterminowe
ale dzisiaj bylo znacznie lepiej sonda dawala tylko krutkie bledy a w miedzyczasie silnik odzyl
na weekend zrobie mu pranie mozgu
ciekawe jest to ze na z18xe mam taki sam zestaw staga i hane i tam sie nic nie dzieje
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#4

Nieprzeczytany post autor: certino »

98 rok, nie wiem czy zwykłe obd wyciągnie korekty ze sterownika, ten integrator to właśnie korekta.
O2S BLM Integrator - korekta krótkoterminowa
O2S BLM Idle - korekta długoterminowa dla biegu jałowego
O2S BLM Partial Load - korekta długoterminowa dla częściowego obciążenia

Wartość neutralna =128, maks na ubogo=255, maks na bogato =0
Z tego oczywiście można na procenty sobie przeliczyć i wtedy będą standardowe procentowe korekty.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

a widzisz dobrze ze przetlumaczyles
w techu sa te parametry widoczne

wszedzie gdzie szukalem to ten integrator krotkoterminowy wychodzi do 160 max
u mnie przechodzi 200 momentami
kurna szkoda ze w tygodniu nie mam czasu tego ogarnac i musze czekac do weekendu

i teraz tak
okazalo sie ze integrator po zresetowaniu kompa sie nie uczy
a to za sprawa ciagle wywalajacego bledu sondy
w momencie jak wywala blad sondy wszystkie parametry sie blokuja na 128
w momencie usuniecia bledu nie ruszaja
zaczyna sie nauka dopiero po restarcie samochodu
a wtedy znowu wywala blad sondy
i kolko sie zamyka
wladowalem mu juz 3 sondy i nic to nie daje
ciagle to samo PO130 O2 sensor circuit voltage high
i teraz pany do was jest interes
niech wszyscy pisza co moze powodowac taki blad
oprocz 2 rzeczy zwalonej sondy lub zwalonego ecu
pisac tu i nie klamac ino
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 22:11 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
goralzmc

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2016, 23:08
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: lubelskie

#6

Nieprzeczytany post autor: goralzmc »

A moze łapoe jakieś lewe powietrze albo coś z przepływomierzem. Wtedy też może wyrzucić błąd sondy i ubogą mieszankę.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

no to juz sie wszystko wyjasnilo
jako ze z czasem u mnie bardzo krucho to zeszlo mi dlugo zanim zabralem sie za to tak na powaznie
okazalo sie ze pompa paliwa jest niewydolna
mialem jakies 3 miesiace temu calkowity pad pompy
kupilem jakis tani zamiennik
i teraz nastapila zemsta taniego zamiennika
i to z mega kumulacja
im mniej paliwa w zbiorniku tym ubozsza mieszanka
pompa albo zasysa powietrze albo jest niewydolna przy malej ilosci paliwa
musi byc conajmniej 1/3 zbiornika
ale to nie nastapilo odrazu
przes okolo 2 miesiace bylo wszystko ok
potem coraz czesciej zaczelo lapac blad sondy
p 130 za wysokie napiecie
czyli mieszanka uboga
i przez to psuly sie wszystkie nastawy i adaptacje
teraz czeka mnie wymiana pompy na cos logicznego
i nastepny reset kompa
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

musze wprowadzic male sprostowanie tematu
jako ze teoria pompy sie w koncu nie potwierdzila
teraz moge napisac ze 100% pewnoscia co bylo
bo naprawilem auto i juz nie gubi nastawow i nie lapie bledow
winowajca okazalo sie lapanie lewego powietrza na uszczelce kolektora ssacego
i na wkretkach instalacji gazowej
tyle ze nie bylo tak prosto do tego dojsc
kolektor lapal powietrze pod spodem wiec psikanie od gory nic nie dawalo
dopiero po psikaniu z kanalu zaczely sie pojawiac drobne wachniecia obr
do tego dolozyla sie delikatna nieszczelnosc na wkretkach od gazu
ktora tez nie byla tak oczywista
wymiana kolektora ssacego wklejenie go na silikon
oraz zmiana miejsca umiejscowienia wkretek gazu i wklejenie ich na klej
calkowicie zakonczyly akcje
samochod przestal lapac bledy sondy o ubogiej mieszance
skonczylo sie falowanie obr
skonczyly sie cyrki przy odpalaniu na zimnym
auto odzyskalo moc plynnosc pracy silnika skrzynie przestala wariowac

ODPOWIEDZ