Tuning Diesla 2.0

Awatar użytkownika
Rafalisko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
Imię: Rafał
Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie

Tuning Diesla 2.0

#1

Nieprzeczytany post autor: Rafalisko »

Witam :)

Wiec astry g 2.0 82 hp nie da sie zczytac bo OBD2.

Zczytac sie nie da, ale da sie zapisac poprzez OBD2, np poprzez KES.

Dzisiaj moj znajomy tuner wgral mi oryginalna mape z 82 hp, i wszystko w porzadku, caly proces trwa okolo 5 minut.

Wystarczy miec oryginalna mape z dobrego zrodla, i znajomego tunera, ktory ustawi mapy na na przyklad 105hp

Wazne jest zeby byl ten sam numer wersji HARDWARE i SOFTWARE, akurat ja mam baze do swojej astry

Sumy kontrolne musza byc poprawne - i naprawde nie da sie nic zepsuc.

Okolice 100 koni mechanicznych w 15 minut. Tanim kosztem.

Warsztaty robia tak, ze wymontowuja sterownik, przelutowuja kosc i wgrywaja tam nowszy soft, ktory umozliwia
zczytywanie i wgrywanie przez OBD2.

Oczywiscie koszta rosna :)

Skoro da sie wgrac soft do astry,ale nie da sie go odczytac to wystarczy miec oryginal pod swoj sterownik, albo zmodyfikowany przez znajomego i chodzi az milo.

Tylko trzeba miec znajomego tunera, ktoremu WINOLS nie grozny, i potrafi znalezc mapy w pliku i je zmodyfikowac.

Wiekszosc tunerow bazuje na gotowcach, ktore jesli sa dobrze dobrane tez nie sa zle. Gorzej
jesli gotowiec ma inna wersje Soft lub Hard, wtedy pozostanie wgrywanie softu od nowa "na stole" - i koszta.


Tuning astry g z 82hp do okolo 100 jest bezpieczny, wieksze wartosci moga byc niebezpieczne

Kelso_

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
Imię: Bill
Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
Silnik: Z17DTL
Województwo: podkarpackie

#2

Nieprzeczytany post autor: Kelso_ »

Źle nazwałeś temat. Powinno być - jak to dobrze mieć znajomego tunera.

Awatar użytkownika
Rafalisko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
Imię: Rafał
Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Rafalisko »

Kazdy ma jakiegos znajomego, wlasnego mechanika. A taki mechanik napewno zna jakiegos tunera :P

Napisalem to po to by pokazac, ze mozna tanio, lub za darmo stuningowac auto do 100hp, bez montazu intercolera
czy demontowania i przelutowywania sterownika silnika

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Dziwne czemu DTL od DTH różni się jedynie mocą i intercoolerem. O innych różnicach nikt jasno powiedzieć nie potrafi (mapy to wiadomo).
Więc moim zdaniem, ryzykowne jest podnosić moc w DTL i nie zadbać o chłodzenie dolotu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Rafalisko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
Imię: Rafał
Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Rafalisko »

Moc podniesiona do 105hp, pieknie sie zbiera od dolnych zakresow, moment obrotowy podniesiony.

Roznica w spalaniu 1litr mniej przy dynamiczniejszym i szybszym osiaganiu predkosci docelowej.

teraz w miescie mam srednio 5 litrow, prawie tyle co wczesniejszy moj golf 1.9 tdi 90.

ALE bez dwumasy na lancuchu i turbina bez zmiennej geometrii :))

Podniesienie mocy o 20 koni to nie jest taki tuning ktory wymagalby intercolera....

Jakby ktos pytal, mam plik swoj wsadu, ktory sie wgrywa :)

ODPOWIEDZ