Problem z klimą

Awatar użytkownika
bbartek22

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 22 sie 2020, 16:42
Imię: Bartosz
Auto: Astra J
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 1 raz

Problem z klimą

#1

Nieprzeczytany post autor: bbartek22 »

Witam. Problem z klimą w aucie, na początku nie działała, a więc diagnostyka, czynnik był, sprężarka się nie załączała, jak się okazało przyczyną była cewka. Po wymianie klimą ożyła, lecz gdy jest bardzo gorąco albo chodzi na bardzo wysokim biegu potrafi po 5, 10 minutach przestać chłodzić ( wiąże się to również z tym że przestaje działać wiatrak chłodnicy ) wystarczy wyłączyć klimę na 5 min i wszystko wraca do normy?? A jak jadę no na klimie ustawionej na 1 bieg to działa i 2,3h. Tak więc jakby jakiś czujnik czy co ??
Jakieś pomysły ??

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

W Astrze G klima manualna, jak sądzę, działa jak w Astrze F, czyli prosto. Klima zwykła się wyłączać jeśli czujnik ciśnienia wykryje nieprawidłowe ciśnienie w układzie, więc może być to awaria czujnika. Nie jest on drogi, dobrze go było wymienić prze remoncie kompresora, tak jak wiadomo, osuszacz, który wymienia się regularnie. Zakładam, że po montażu kompresora szczelność była sprawdzana, czynnik dobity ile trzeba. Jeśli tak, to pozostaje z rzeczy nie elektrycznych jeszcze chyba tylko zawór rozprężny, lecz ten, gdy ma awarie, to efektem jest zazwyczaj spadek wydajności klimy lub brak chłodzenia. W zasadzie każdy warsztat zajmujący się klimą powinien w mgnieniu oka problem znaleźć.
Z rzeczy elektrycznych u mnie był na przyklad problem z wtyczką na wiązce do kompresora. Musi być prawidłowo podpięta i wszystko stykać, a często przy wyjmowaniu zdarza się, że ludzie używają siły i potem nie ma styku podczas jazdy, pomimo, że po włączeniu klimy obroty silnika rosną, kompresor nie działa, bądź się rozłącza, albo podpinają kabelki odwrotnie. Sprawdź jeszcze kable, i przekaźniki. W starszych autach zdążają się drobne przetarcia i problemy trudne do wykrycia.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Kolego masz w aucie 1, czy 2 wiatraki przy chłodnicach ? Jeśli są 2, to ten od klimatyzacji (przed chłodnicami) ma 2 prędkości pracy. Być może jeden bieg nie działa i dlatego dzieją się takie rzeczy.

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Raczej tam jest jeden wentylator.

ODPOWIEDZ