Jaki czujnik ABS?

steadler

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:05
Imię: Maciej
Auto: Astra G Coupe
Silnik: 1.8 125KM
Województwo: łódzkie

Jaki czujnik ABS?

#1

Nieprzeczytany post autor: steadler »

Witam
Posiadam Astre G 1.8 Bertone i świeci mi się błąd ABS itp. Chciałbym wymienić czujnik ABS i pytanie mam w związku z tym.

[External Link Removed for Guests]

Kableki wchodzą do jakiegoś oringu. Czy to jest jakiś tylko oring czy to jest większa część czegoś? Przykładowo całe łóżysko z czujnikiem ABS wbudowanym?

Pozdrawiam
Maciej

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Na tym zdjęciu widać fragment piasty.
Czujnik ABS jest zespolony z piastą, są magicy co ponoć wymienili sam czujnik ale nie występuje on jako osobna cześć zamienna.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Jeśli masz wyższy przebieg niż 150kkm, to kup sobie cała piaste SKF. Zapłacisz 350zł, ale jest spora szansa ze już tego nie ruszysz do konca samochodu. A tak - policzą Cie stówę za wymianę czujnika (z moich znajomych nikt tego nie naprawia), zaraz poleci łożysko i się okaże ze pieniadze w piach. Oczywiscie sprawdź dobrze same przewody i wtyczki. Piasty w Astrze G są dość trwałe.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Awatar użytkownika
red944

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2015, 15:06
Imię: Artur
Auto: Astra H
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: red944 »

Witaj. Zainwestuj w dobra piastę, ja kupiłem nie najtańszą a i tak siadła czytaj dostała luzów i była do wymiany po ok roku. Dodam jeszcze , że należy wytczkę ABS dobrze wpiąć, bo pojawią sie błędy. Może to głupota, ale zdarza się, że nie zaskoczy..
Pozdrawiam Artur

Awatar użytkownika
racinx5

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:56
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra G
Silnik: x16szr
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: racinx5 »

Wymieniałem ostatnio sam czujnik i jak najbardziej nie ma z tym problemu, nie trzeba kosic od razu kilku stów na piaste. Nie trzeba także byc zadnym magikiem aby to wymienic a czujnik kupisz na alledrogo

zubik

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 26 lut 2016, 17:41
Imię: Wojciech
Auto: Astra G
Silnik: X14XE
Województwo: lubelskie

#6

Nieprzeczytany post autor: zubik »

Najlepiej wymień całą piaste na SKF

qlimax2403

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:25
Auto: Astra G Kombi
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: qlimax2403 »

Witam, u mnie zaś kontrolka ABS zaświeca się jak popada. Autko pojeździ po mokrej nawierzchni i zapala się kontrolka. Jak zgaszę i odpalę ponownie to kontrolka gaśnie. O czym to świadczy pada czujnik, a może gdzieś jest przebicie? Czy jak się nie świeci kontrolka to komp pokaże, który czujnik jest walnięty?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Bez problemu powinien komp pokazac który, powinien zapisac w pamieci.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Tak jest, pokaże błąd tyle że z dopiskiem: (nie występuje).
Jesli kontrolka w czasie sprawdzania się świeci, będzie: (obecny).

I przypomnę przy okazji, kasowanie błędów nie jest formą naprawy czy czegokolwiek magicznego co miałoby czynić poprawę. To jedynie kasuje z pamięci te błędy z dopiskiem "nie występuje" tak byśmy sprawdzając za jakiś czas mogli zaobserwować czy dany błąd wystąpił kolejny raz czy był to tylko jednorazowy przypadek.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ