Jaki czujnik ABS?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:05
- Imię: Maciej
- Auto: Astra G Coupe
- Silnik: 1.8 125KM
- Województwo: łódzkie
Jaki czujnik ABS?
Witam
Posiadam Astre G 1.8 Bertone i świeci mi się błąd ABS itp. Chciałbym wymienić czujnik ABS i pytanie mam w związku z tym.
[External Link Removed for Guests]
Kableki wchodzą do jakiegoś oringu. Czy to jest jakiś tylko oring czy to jest większa część czegoś? Przykładowo całe łóżysko z czujnikiem ABS wbudowanym?
Pozdrawiam
Maciej
Posiadam Astre G 1.8 Bertone i świeci mi się błąd ABS itp. Chciałbym wymienić czujnik ABS i pytanie mam w związku z tym.
[External Link Removed for Guests]
Kableki wchodzą do jakiegoś oringu. Czy to jest jakiś tylko oring czy to jest większa część czegoś? Przykładowo całe łóżysko z czujnikiem ABS wbudowanym?
Pozdrawiam
Maciej
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Na tym zdjęciu widać fragment piasty.
Czujnik ABS jest zespolony z piastą, są magicy co ponoć wymienili sam czujnik ale nie występuje on jako osobna cześć zamienna.
Czujnik ABS jest zespolony z piastą, są magicy co ponoć wymienili sam czujnik ale nie występuje on jako osobna cześć zamienna.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Jeśli masz wyższy przebieg niż 150kkm, to kup sobie cała piaste SKF. Zapłacisz 350zł, ale jest spora szansa ze już tego nie ruszysz do konca samochodu. A tak - policzą Cie stówę za wymianę czujnika (z moich znajomych nikt tego nie naprawia), zaraz poleci łożysko i się okaże ze pieniadze w piach. Oczywiscie sprawdź dobrze same przewody i wtyczki. Piasty w Astrze G są dość trwałe.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
- red944
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 sie 2015, 15:06
- Imię: Artur
- Auto: Astra H
- Województwo: śląskie
Witaj. Zainwestuj w dobra piastę, ja kupiłem nie najtańszą a i tak siadła czytaj dostała luzów i była do wymiany po ok roku. Dodam jeszcze , że należy wytczkę ABS dobrze wpiąć, bo pojawią sie błędy. Może to głupota, ale zdarza się, że nie zaskoczy..
Pozdrawiam Artur
Pozdrawiam Artur
- racinx5
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 paź 2014, 20:56
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: x16szr
- Województwo: wielkopolskie
Wymieniałem ostatnio sam czujnik i jak najbardziej nie ma z tym problemu, nie trzeba kosic od razu kilku stów na piaste. Nie trzeba także byc zadnym magikiem aby to wymienic a czujnik kupisz na alledrogo
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 26 lut 2016, 17:41
- Imię: Wojciech
- Auto: Astra G
- Silnik: X14XE
- Województwo: lubelskie
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 02 gru 2014, 20:25
- Auto: Astra G Kombi
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Witam, u mnie zaś kontrolka ABS zaświeca się jak popada. Autko pojeździ po mokrej nawierzchni i zapala się kontrolka. Jak zgaszę i odpalę ponownie to kontrolka gaśnie. O czym to świadczy pada czujnik, a może gdzieś jest przebicie? Czy jak się nie świeci kontrolka to komp pokaże, który czujnik jest walnięty?
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Tak jest, pokaże błąd tyle że z dopiskiem: (nie występuje).
Jesli kontrolka w czasie sprawdzania się świeci, będzie: (obecny).
I przypomnę przy okazji, kasowanie błędów nie jest formą naprawy czy czegokolwiek magicznego co miałoby czynić poprawę. To jedynie kasuje z pamięci te błędy z dopiskiem "nie występuje" tak byśmy sprawdzając za jakiś czas mogli zaobserwować czy dany błąd wystąpił kolejny raz czy był to tylko jednorazowy przypadek.
Jesli kontrolka w czasie sprawdzania się świeci, będzie: (obecny).
I przypomnę przy okazji, kasowanie błędów nie jest formą naprawy czy czegokolwiek magicznego co miałoby czynić poprawę. To jedynie kasuje z pamięci te błędy z dopiskiem "nie występuje" tak byśmy sprawdzając za jakiś czas mogli zaobserwować czy dany błąd wystąpił kolejny raz czy był to tylko jednorazowy przypadek.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.