Strona 1 z 2

Grzeja sie tylnie alufelgi.

: 07 lip 2009, 13:30
autor: ARNI
Witam. Mam problem z astrą. Grzeja mi sie tarcze hamulcowe tylnich kół,a wszystko to po wymianie klocków.Na poczatku bylo ok troche pozniej grzalo sie jedno kolo, no a teraz to grzeją sie juz obydwa, ale nie zawsze. Nawet plyn hamulcowy w zbiorniczku jest goracy. Czuc az auto przyhamowuje. Prosze o pomoc. Czy to moze byc wina hamulca recznego ? Moze nie odbijac?czy w astrze sa oprócz klockow jeszcze szczeki bo slyszalem ze moze tak byc.

[ Dodano: 2009-07-07, 13:41 ]
Dodatkowo slychac popiskiwanie przy jezdzie na wprost, gdy lekko zaciagne reczny to pisk ustaje. pisk znika tagrze gdy skrecam.

: 07 lip 2009, 16:05
autor: mariocccp
Szczęki są ale w efce, w g tylko klocki.
Spróbuj popuścic ręczny...

: 07 lip 2009, 16:17
autor: JakubBrh-
Rozwiązanie jest proste: po każdym puszczeniu hamulca ręcznego musisz ponaparzać młotkiem w tylne zaciski albo zmienić zaciski na te produkowane przez LUCASA. Mam to samo u siebie, po regeneracji problem wrócił po pół roku.

: 07 lip 2009, 16:22
autor: mariocccp
Nie strasz bo jutro zmieniam zaciski z tyłu, niestety mam gównianego boscha ale chyba go wyrzuce do kosza ;)

: 08 lip 2009, 13:58
autor: Jarcyk
mariocccp pisze:Szczęki są ale w efce, w g tylko klocki.
Spróbuj popuścic ręczny...
Sorka ale chyba wprowadziłeś w błąd w astrze g sa z tyłu szczęki ;)

: 08 lip 2009, 14:29
autor: swirek
Jarcyk pisze:Sorka ale chyba wprowadziłeś w błąd w astrze g sa z tyłu szczęki ;)
zależy w której bo w słabszych montowali bębny a w lepszych wersjach tarczobębny, tarcze do normalnego hamowania i szczeki do ręcznego.

ARNI, jesli problem pojawił się po wymianie klocków najprawdopodobniej masz zapieczone tłoczki w zacisku i ciężko pracuje ma problem schować się do końca.

Szkoda że nie mieszkasz bliżej podjechałbyś do mnie to by się sprawdziło co się dzieje.

: 08 lip 2009, 16:23
autor: JakubBrh-
Z tego co mi wiadomo to w Astrze G z tyłu są albo bębny albo Tarcze. Tarczobębny owszem, ale w Vectrze.

: 08 lip 2009, 16:37
autor: Wasyl
Ja wiem na pewno, że są albo bębny albo tarcze w AG, o tarczobębnach nie słyszałem, skończyli je montować w efkach

: 08 lip 2009, 19:50
autor: makaveliusz
Tarczobębny występują w Vectrze B . W astrze II z tyłu albo są tarcze albo bębny.
Bębny występują w zasadzie w słabszych silnikowo modelach ale też nie wiem czy jest jakas zasada poniewaz mam kombi 1,6 8v 75 km i z tyłu są tarcze .

Jeśli stało sie to po wymianie klocków to jest coś takiego jak reklamacja.

Niestety mechanicy do wiekszości naprawa podchodza jak do krojenia chleba. Zdejmij koło wywal klocki włoz nowe załoz koło wez kase i do widzenia.

Ja zaczałbym od dokładnego czyszczenia i konserwacji. U mnie w astrze zaczeła grzac sie felga z tyłu w jedym kole . rozmontowałem wszystko cofnełem tłoczek , zdjełem jarzmo , wyczyściłem je dokładnie i pomalowałem , lekko obrobiłem pilniczkiem głowki klocków hamulcowych aby chodziły idealnie , zastosowałem zmar miedziany do główek klocków że już nie wspomne o paście zabezpieczajacej do gwintów - i pytanie który mechanik przy wymianie klocków tak zrobi. Zapytajcie się któregos o pastę zabezpieczającą do gwintów to się zacznie śmiać .

drugi krok to może posypał się regulator ręcznego , gdzieś chyba nawet na tym forum była opisana jego regeneracja . Ja bym zaczał od porządnego wyczyszczenia u mnie pomogło od razu.

: 09 lip 2009, 12:06
autor: swirek
Wasyl pisze:Ja wiem na pewno, że są albo bębny albo tarcze w AG, o tarczobębnach nie słyszałem, skończyli je montować w efkach
Faktycznie pomyliło mi się z Vectra :oops:

ale mniejsza o to, trzeba zrobić tak jak napisał makaveliusz, trzeba wszystko dokładnie wyczyścić bo mechanicy mają w d..... wkladają klocki i dowidzenia a potem martw sie sam :/