Bierze olej Astra H 2.0 turbo 170KM
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 paź 2016, 12:36
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H 2.0 turbo
- Silnik: Z20 LEL
- Województwo: podkarpackie
Bierze olej Astra H 2.0 turbo 170KM
Witam. Chciałbym się doradzić dłużej już użytkujących osób tego typu samochodu,co jest powodem ubytku oleju przy normalnej jezdzie . Nie kopci,z rury nie pluje olejem ani nigdzie nie cieknie. W czasie jazdy gdy kieruję czuć olej . Jestem nowym posiadaczem tego samochodu, po kupnie od razu zmieniłem olej na pełny sentetyk 5W30 Castrol oraz filtr oleju. Przejechałem jakieś 500 KM i na mierniku oleju ubyło 3 kreski . Podkreślam że w czasie jazdy czuć spalony olej w samochodzie.
- domek2222
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 sty 2016, 13:39
- Auto: Astra H 5d
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
W moim 2.0Lel tez wpada smród spalonego oleju ale to po ostrzejszej jeździe, mysle że to przez to że mam wyciek w okolicach głowicy i przy kolektorze wydechowym leci. Co do ubytku oleju to chyba normalka w tych silnikach z turbo w moim przypadku trochę bierze i częsc wywala na zewnątrz. Ja jeżdżę na 10w40. Trochę to dziwne że po 500km ubyło Ci 3/4 z bagnetu napewno nigdzie nie masz wycieku?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 paź 2016, 12:36
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H 2.0 turbo
- Silnik: Z20 LEL
- Województwo: podkarpackie
Jeśli chodzi o wyciek w okolicach głowicy to mi leciutko ślini, ale wycieku ostrzejszego nie ma. Nie ma plam pod autem gdy stoi w garażu . niedawno zalałem nowy olej 4 L i szkoda mi wymieniać na nowy 10w40 . Jeszcze trochę na tym pojezdzę i wyeksploatuje go. Możliwe że na tym troszkę gęstszym mniej będzie brac oleju? Auto kupiłem 3 tyg temu i chcę się jak najwięcej dowiedzieć o tych silnikach.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Jeżdżąc na tak gęstym oleju, którego zresztą opel nie zaleca zniszczysz szybko koła zmiennych faz rozrządu, bo olej tam późno dociera po zimnym rozruchu. Tylko nadaje się 5w30. Turbo też woli olej rzadszy. Róznicy w spalaniu prawie nie zauważysz.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 13:33 przez Wigo48, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 paź 2016, 12:36
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H 2.0 turbo
- Silnik: Z20 LEL
- Województwo: podkarpackie
w innych forach też wypowiadają się że do tego rodzaju silników z turbem nadaje sie tylko olej 5w30. Nie będę go zmieniał. Najbadziej chodzi mi o to,co jest powodem że gdy kieruję czuć olej. Silnik chodzi cicho,turbo też świetnie przyśpiesza,z rury nie kurzy,przy odpalaniu też nie wypycha jakiegoś czarnego dymu .. A ubytek oleju jest spory bo już na niewiele ponad 600 km na wskazniku jest ostatnia kreska na samym dole i zaraz musze dolewać z powrotem olej...
- Mushasi
- Posty: 532
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Miałem podobne spalane oleju, teraz po remoncie dolewam od 0,5 do 0,7 na 10 000 km więc jestem zadowolony
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 paź 2016, 12:36
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H 2.0 turbo
- Silnik: Z20 LEL
- Województwo: podkarpackie
przy czym dokładnie robiłeś? głowica? pierścienie? możesz dokładnie opisać ? ile to wszystko wyniosło itd?
- Mushasi
- Posty: 532
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Kompleksowy remont głowicy, wymiana pierścieni, zawory w sumie około 2 000 PLN.
- maciekkolo
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:48
- Imię: Jan
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
Zauważyłeś może jakiś wzrost mocy po remoncie? Zastanawia mnie czy branie oleju (czyli pogorszony stan silnika) ma wpływ na jego moc.Kompleksowy remont głowicy, wymiana pierścieni, zawory w sumie około 2 000 PLN.
- Mushasi
- Posty: 532
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
To są odczucia subiektywne, ale wydaje mi się, że tak (nie zmierzone więc nie mam pewności).
Z tego co pamiętam na jednym cylindrze było mniejsze ciśnienie ale trochę czasu minęło i nie pamiętam dokładnie na którym i o ile mniej. Strzelając 3 cylinder i około 10.
Z tego co pamiętam na jednym cylindrze było mniejsze ciśnienie ale trochę czasu minęło i nie pamiętam dokładnie na którym i o ile mniej. Strzelając 3 cylinder i około 10.