Szarpie Z16XEP
- szymon1925
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2016, 22:00
- Imię: Szymon
- Auto: Astra H
- Silnik: ZX16EP
- Województwo: wielkopolskie
Re: Szarpie Z16XEP
Moja Astra natomiast nie dość, że szarpie to teraz jeszcze dużo pali. Już nie mam pomysłu co robić bo w tym przypadku mechanicy też rozkładają ręce.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 15 gru 2015, 20:50
- Imię: Waldi
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: Zagranica - UE
- Pomocny: 1 raz
Dziś chciałem wyczyścić kanaliki egr ale troche poległem hehe. tzn zdjąłem górną częsć kolektora ale nie wiem jak odkręcić tą dolną na której są te kanaliki. może ktoś powiedzieć ile tam jest śrub do odkręcenia?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:06
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
wyczyszczenie EGR jak jest uszkodzony nic nie da.. można spróbować odpiąć wtyczkę z EGR.. jeśli przestanie szarpać to będzie wina wadliwego EGRa
- stachu1202
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lis 2015, 22:08
- Imię: Stanisław
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: 1600
- Województwo: wielkopolskie
Kupiłem 2 miesiące temu Astrę h i również pojawiło się u mnie opisywane przez Was szarpanie. Na początek wymieniłem świece bez rezultatu,chciałem również wymienić cewkę, ale podłożyłem na próbę inną sprawną - bez zmian i zrezygnowałem. Dalej okazało się, że uszkodzona była plecionka na wydechu-wspawałem nową a na dodatek za poradą pracownika ASO dodałem do paliwa STP, po tych zabiegach szarpanie zmniejszyło się. Na koniec zdecydowałem się na dokładne czyszczenie zaworu EGR i okazało się,że był kompletnie zasyfiony. Po tych zabiegach jak na razie silnik pracuje tak jak powinien.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:06
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
Musisz odpiac wtryski,rurke od egr i twinporta,to chyba tyle,bez kanalu niemozliwewaldi007 pisze:robiłeś to kolego? ciężko zdjąć tą dolną część? bo widziałem że dostęp tam jest kiepski do tych śrub. dodatkowo trzeba coś jeszcze odłączać?
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 15 gru 2015, 20:50
- Imię: Waldi
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: Zagranica - UE
- Pomocny: 1 raz
autem jade na podnosnik wiec nie bedzie problemu pod auto zajrzeć. jedynie zauważyłem że dojście do tych 10-ciu śrub dolnej czesci dolotu (na której znajdują się kanaliki) jest bardzo problematyczne. no ale może jakoś da rade;) dzięki kolego za pomoc, w sobotę jadę to robić, zobaczymy co tam siedzi;) gdybyś miał jeszcze jakieś sugestie to pisz. wszystko się przyda żeby jakiejś gafy nie strzelić po drodze
EDIT:
Szarpie Z16XEP
ok wyczyściłem kanaliki egr. były faktycznie zapchane ale w zasadzie nic nie pomogło. auto dalej szarpie , dodatkowo mam inny problem, jakoś wariuje mi spalanie momontowe - czasem nawet skoczy do 50l . ale tak sporadycznie... spalanie średnie jest tak jak było7.7 l.
Dodatkowo mam błąd który wraca po wykasowaniu
ECN 111261
Może coś źle złożyłem albo niechcący uszkodziłem?? wie ktoś co muszę ewentualnie sprawdzić??
druga sprawa to odpięcie wężyka który idzie z dołu kolektora- czy on się jakoś rozłącza?? nie umiałem tego rozłączyć więc rozłączyłem(rozpołowiłem) zawór kolektora ssącego do którego idzie ten wężyk i wyjałem razem z kolektorem. może ten wężyk się przytkał podczas czyszczenia kolektora? (bo też go czyściłem w środku)
EDIT:
Szarpie Z16XEP
ok wyczyściłem kanaliki egr. były faktycznie zapchane ale w zasadzie nic nie pomogło. auto dalej szarpie , dodatkowo mam inny problem, jakoś wariuje mi spalanie momontowe - czasem nawet skoczy do 50l . ale tak sporadycznie... spalanie średnie jest tak jak było7.7 l.
Dodatkowo mam błąd który wraca po wykasowaniu
ECN 111261
Może coś źle złożyłem albo niechcący uszkodziłem?? wie ktoś co muszę ewentualnie sprawdzić??
druga sprawa to odpięcie wężyka który idzie z dołu kolektora- czy on się jakoś rozłącza?? nie umiałem tego rozłączyć więc rozłączyłem(rozpołowiłem) zawór kolektora ssącego do którego idzie ten wężyk i wyjałem razem z kolektorem. może ten wężyk się przytkał podczas czyszczenia kolektora? (bo też go czyściłem w środku)
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 15 gru 2015, 20:50
- Imię: Waldi
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: Zagranica - UE
- Pomocny: 1 raz
coś ten wątek umarł.
No więc tak... wyczyszczenie kanalików u mnie pomogło.. co prawda wymieniłem tak że cewkę i świece ale jestem pewien że kanaliki były winne bo cewka i świece nic nie poprawiły.
Mam tylko 2 błędy
ECN 111261
ECN 111262
ale z tego co jeden z kolegów z forum podpowiedział niczemu one nie szkodzą(chociaż jak znajdę czas to się nimi zajmę)
no więc jeśli ktoś ma problemy z szarpaniem to niech celuje w te kanaliki bo mogą być zapchane...
Doda też że po czyszczeniu kanalików zostawiłem zaślepiony egr ale coś było nie tak więc go odślepiłem, podłączyłem jak fabryka każe i jest ok.
czasem mam lekkie szarpniecia na zimnym silniku ale albo ten typ tak ma albo ja nie umiem się przestawić z 6 letniej jazdy dieslem;)
pozdrawiam
No więc tak... wyczyszczenie kanalików u mnie pomogło.. co prawda wymieniłem tak że cewkę i świece ale jestem pewien że kanaliki były winne bo cewka i świece nic nie poprawiły.
Mam tylko 2 błędy
ECN 111261
ECN 111262
ale z tego co jeden z kolegów z forum podpowiedział niczemu one nie szkodzą(chociaż jak znajdę czas to się nimi zajmę)
no więc jeśli ktoś ma problemy z szarpaniem to niech celuje w te kanaliki bo mogą być zapchane...
Doda też że po czyszczeniu kanalików zostawiłem zaślepiony egr ale coś było nie tak więc go odślepiłem, podłączyłem jak fabryka każe i jest ok.
czasem mam lekkie szarpniecia na zimnym silniku ale albo ten typ tak ma albo ja nie umiem się przestawić z 6 letniej jazdy dieslem;)
pozdrawiam
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 lut 2014, 12:58
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Kontakt:
Szkoda też, że wydajesz takie opinie, nie sprawdzając wcześniej, kiedy ktoś się ostatnio logował. Dopiero dzisiaj przeczytałem Twoją wiadomość. To co dostałeś od sprzedającego to podejrzewam zła rozpiska, bo ja też taką otrzymałem. Do każdego silnika był inny schemat podłączenia, do Z16XEP napisał mi długopisem, bo nie miał rozpiski, ale i tak po sprawdzeniu miernikiem wyszło źle. Miernik w dłoń i podłączysz tak jak należy, a jeśli czujesz, że nie podołasz, to do jakiegoś mechanika-elektronika podjedźwaldi007 pisze:QR_BBPOST
a wracając do podłączenia emulatora to pytałem kilka osób na forum czy mogą mi podesłać prawidłowe podłączenie(bo jak mniemam mają ten sam emulator) no ale odezwu zero, szkoda że to forum jest tylko do czytania a nie pomagania
[External Link Removed for Guests]