Błąd ubogiej mieszanki P0171
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 gru 2014, 16:01
- Auto: AH 1.6 16V SPORT
- Silnik: Z16XEP LPG
- Województwo: świętokrzyskie
- tomfish07
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 gru 2016, 19:17
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: śląskie
Po sprawdzeniu sondy ( serwis na 100 % był pewny) błąd chwilowy nadal się pojawia. Zawsze na wolnych obrotach. Jakieś pomysły? Przepływka i sonda zmieniona. Oczywiście przeglądam jeszcze instalacje i wtyki.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Nieszczelny dolot pomiędzy przeplywomierzem a turbo. Sprawdz elm327 korekty paliwowe i ciśnienie listwy paliwowej.
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Jakie powinny być wartości? Walczę z tym samym problemem.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Korekty paliwowe powinny być bliskie zero. Ale jesli wyskakuje ubogo to dluga poszla w gore ponad 25%. Za Malo paliwa lub za dużo powietrza. Ciśnienie paliwa w silniku A16let jest zmienne... Korekty i ciśnienie powinno dać sie odczytać zwykłym elm327.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: łódzkie
U mnie problemem były zatkane kanały EGR w dolocie. Też wywalało wtedy ten błąd. Po wyczyszczeniu szarpanie ustało, błędów brak.
- tomfish07
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 gru 2016, 19:17
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: śląskie
U mnie P0171 bład chwilowy przy niskich obrotach- okazało się że to krokowy ( w całości z przepustnicą w tym silniku).
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 30 sie 2012, 23:51
- Imię: Daniel
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Cytat z TIS'a:
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-G 2003...,Astra-H 2004...2007,Vectra-C 2006...2008,Zafira-B 2005...2007,Meriva 2006...2010 Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP
Zażalenie: Klient zgłasza słabe osiągi silnika, świecenie się lampki MIL, zapisane kody TC P0303, P0300, P1300 lub P0171 System ubogiej mieszanki paliwa. Dostosowanie paliwa ustawione na -30% przy częściowym obciążeniu.
Przyczyna: Zablokowany kanał EGR w kołnierzu kolektora dolotowego.
Produkcja:
Środki zaradcze:
W przypadku reklamacji klienta odłączyć przyłącze zaworu EGR.
Jeśli problem ustąpi, to jest spowodowany głównie przez zablokowany
kanał EGR w kołnierzu kolektora.
Wymontować kolektor dolotowy i sprawdzić kanał EGR wewnątrz
kołnierza kolektora dolotowego.
Jeśli kanały EGR są zablokowane, oczyścić je odpowiednim narzędziem.
Grupa funkcyjna: J - Silnik
Grupa zażaleń: 20 - Niewystarczająca moc
Kod usterki: P0171,P0300,P0303,P1300
Ktoś już wcześniej napisał: zatkane kanały EGR w kolektorze dolotowym. Wyczyścić i po problemie.
Też tak miałem, po czyszczeniu pojawiające się od czasu do czasu błędy zniknęły.
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-G 2003...,Astra-H 2004...2007,Vectra-C 2006...2008,Zafira-B 2005...2007,Meriva 2006...2010 Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP,Z16XEP
Zażalenie: Klient zgłasza słabe osiągi silnika, świecenie się lampki MIL, zapisane kody TC P0303, P0300, P1300 lub P0171 System ubogiej mieszanki paliwa. Dostosowanie paliwa ustawione na -30% przy częściowym obciążeniu.
Przyczyna: Zablokowany kanał EGR w kołnierzu kolektora dolotowego.
Produkcja:
Środki zaradcze:
W przypadku reklamacji klienta odłączyć przyłącze zaworu EGR.
Jeśli problem ustąpi, to jest spowodowany głównie przez zablokowany
kanał EGR w kołnierzu kolektora.
Wymontować kolektor dolotowy i sprawdzić kanał EGR wewnątrz
kołnierza kolektora dolotowego.
Jeśli kanały EGR są zablokowane, oczyścić je odpowiednim narzędziem.
Grupa funkcyjna: J - Silnik
Grupa zażaleń: 20 - Niewystarczająca moc
Kod usterki: P0171,P0300,P0303,P1300
Ktoś już wcześniej napisał: zatkane kanały EGR w kolektorze dolotowym. Wyczyścić i po problemie.
Też tak miałem, po czyszczeniu pojawiające się od czasu do czasu błędy zniknęły.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 14 mar 2011, 9:42
- Imię: Bartek
- Auto: astra H
- Silnik: Z16XE1
- Rocznik: 2007
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
A, czy jeśli ja mam wyczyszczone kanały EGR i zaślepiony, a wtyczkę podłączona to jest możliwe że co jakiś czas pokazuje mi P0171, bo z innych rzeczy to zrobiłem już chyba wszystko?
- bartend
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 2014, 0:10
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
Wg mnie błąd ubogiej mieszanki 17152 wciąż będzie się pojawiac. Moze trochę nieprofesjonalnie to opiszę: jesli masz zaślepiony egr czyli zawór recyrkulacji spalin, spaliny nie są cofane z powrotem na cylindry, komputer zwiększa wiec dawkę paliwa i jednocześnie wywala błąd ubogiej mieszanki. Samochód więcej pali. Moze pokazywać błędy losowego wypadania zaplonu 30100 30200 30300 30400. Proszę ew. o potwierdzenie przez osoby znające się na rzeczy.