Błąd ubogiej mieszanki P0171
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Re: Błąd ubogiej mieszanki P0171
Absolutnie się z tym zgadzam. O tych problemach pisałem podobnie już dawno temu, a pozbyłem się ich dopiero teraz kiedy zrobiłem remont silnika i wymieniłem zawór EGR. Poprzednio kanały ssącego się zapychały co kilka tyś , bo silnik brał ok 1 l/tyś, a ostatnio dokładnie 2 l. Teraz jest o.k. Kosztowało mnie to 3,5 tyś, ale było warto, bo blacha jest bez rdzy i myślę ,że to auto jeszcze pojeździ. Przy okazji podkreślę jeszcze raz, że powodem występowania błędu 17152 jest wyłącznie zatkanie kanałków kolektora ssącego. Zablokowanie EGRa nic nie daje, lepiej wyjąć wtyczkę. Jeździłem tak przez rok i oprócz błędów silnik chodził poprawnie i nie gasł nawet na zimnym. Jeśli silnik nie pali więcej niż 0,5 oleju to warto przeczyścić kanały i jeździć. Jeśli więcej, to czyszczenie trzeba powtarzać co 6- 7 tyś bo wyskoczy znów błąd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bartend
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 2014, 0:10
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
U mnie nic nie bierze oleju od wymiany do wymiany. Jestem przed czyszczeniem kanałów egra. Silnik lekko podszarpuje i duzo pali szczególnie przy przyspieszaniu. Wywala mi błędy 17152 i wypadanie losowe zaplonu. Przebieg 230 tys. Wymieniana cewka, swiece, był nowy egr rok temu. Nic nie pomogło.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Sprawdź czy plecionka na rurze wydechowej jest nie podziurawiona. Jeśli tak wymaga wymiany, gdyż wpływa na odczyt przez drugą sondę. Również czyszczenia wymaga przepustnica, a szczególnie jej jeden mały otwór odpowiedzialny za obroty przy 2 tyś.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Dzisiaj muszę zweryfikować swoją teorię na temat występowania błędu 17152. Byłem dotychczas przekonany,że występuje on wyłącznie przy zablokowanych kanałach EGRa, jak pisałem w poprzednich postach. Ponieważ jestem po remoncie silnika i kanały są czyste i nie spala oleju, teoretycznie błąd nie powinien wystąpić. Niestety wczoraj w czasie jazdy się pojawił po przebiegu zaledwie 1 tyś. Skasowałem go i zobaczę co się będzie działo dalej. Możliwe, że nie była czyszczona przepustnica i to jest powodem. Sprawdzę jeszcze tą plecionkę, bo była wymieniana 5 lat temu. Silnik pracuje poprawnie i ogólnie nie mam zastrzeżeń, ale jednak.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Dzisiaj błąd ponownie wystąpił po 80 km, to już trzeci raz, więc przypuszczam, że mechanik słabo wyczyścił wszystkie kanaliki ssące, a są i szerokie i wąskie. Inny mechanik który 2 lata wcześniej czyścił tylko te kanaliki i przepustnicę zrobił to lepiej, bo wtedy błąd pierwszy raz wystąpił po 6 tyś. Więc może to przepustnica, bo teraz nie była czyszczona. Teraz po wymianie pierścieni silnik oleju nie spala, więc kanały się nie zatykają. Mechanikowi nie udowodnię fuszerki, więc kasuję błąd i jeżdżę dalej.
- xxvvcc
- Posty: 840
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
W tamtym tygodniu wyskoczył mi błąd P0171.( uboga mieszanka, błąd chwilowy )
Silnik pracował normalnie ( tak mi się wydawało ), tylko świeciła się ikona przy zegarze.
Winowajcą okazały się dwa przewody wentylacji skrzyni korbowej: Części GM 55563097 i GM 25197526 - wentylacja skrzyni korbowej.
Wydaje mi się że od momentu w którym pękły oba przewody do tego w którym wyświetlił się błąd minął jakiś czas i przyzwyczaiłem się po prostu do tego że auto było troszkę zamulone. Nie wiem czy pękły na raz, czy najpierw jeden potem drugi.
Zaklajstrzyli mi te przewody jakimś klejem.
Po wyjeździe z warsztatu Astra jakby odżyła i dostała ze 30 km więcej.
Dzisiaj jestem po szczęśliwej własnoręcznej wymianie.
Zamiennik przewodu [External Link Removed for Guests] jest całkiem dobry.
Drugiego kupiłem oryginała bo nigdzie nie znalazłem zamiennika.
- xxvvcc
- Posty: 840
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Kod produktu:652992|55563097
Nowy oryginalny przewód wentylacji skrzyni korbowodowej do samochodu Opel
Astra J z silnikiem A16LET
Insignia A z silnikiem A16LET
Corsa D z silnikiem 1,6 turbo
Corsa E z silnikiem B16LES
Kod produktu:25197526|25197526
Nowy, oryginalny przewód wentylacji wału korbowego
Dla Astra J z silnikiem A16LET
Niby tak opisane na stronie gdzie kupowałem.
Do Astry H Z16XEP przewód odmy: [External Link Removed for Guests]
Nowy oryginalny przewód wentylacji skrzyni korbowodowej do samochodu Opel
Astra J z silnikiem A16LET
Insignia A z silnikiem A16LET
Corsa D z silnikiem 1,6 turbo
Corsa E z silnikiem B16LES
Kod produktu:25197526|25197526
Nowy, oryginalny przewód wentylacji wału korbowego
Dla Astra J z silnikiem A16LET
Niby tak opisane na stronie gdzie kupowałem.
Do Astry H Z16XEP przewód odmy: [External Link Removed for Guests]
- kowal1981
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sie 2023, 13:24
- Auto: Astra J Sports Tourer 1.6 Turbo
- Silnik: A16Let
- Województwo: małopolskie
2023.08 Astra J, A16LET: wystarczyło "przeczyścić połączenie/wtyczkę" do sondy lambda. Bez jej wymiany, koszt robocizny około 50 zł. Problem się pojawiał raz na jakiś czas. Był tydzień, że był spokój, a był tydzień, że problem był codziennie. Inne problemy związane, które zostały naprawione to nie równa praca silnika/falujące obroty/problemy z nabieraniem obrotów pomiędzy 2-3 tyś obrotów/na drugim/trzecim biegu.