Pękające przewody płynu chłodniczego Z14xep

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

Pękające przewody płynu chłodniczego Z14xep

#1

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

WItam. Od pewnego czasu co jakiś czas pękają mi przewody płynu chłodniczego. Za każdym razem inny i właśnie pękł mi 3 przewód. Za pierwszym razem myślałem, że ze starości ale już teraz chyba myślę że byłem w błędzie. Co może być przyczyną pękania przewodów ?

sebasss84

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:44
Imię: seba
Auto: astra h
Silnik: 1.9 dth
Województwo: podlaskie

#2

Nieprzeczytany post autor: sebasss84 »

Kolego przyczyna moze byc wzrost cisnienia w uklacie chlodzenia spowodowanym np. Zacietym termostatem, lub uszkodzona uszczelka pod glowica, powodujaca przedostowanie sie spalin do ukladu chlodzenia,

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

#3

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

Jak sprawdzić czy termostat jest sprawny ? bo właśnie teraz pękł mi przewód od termostatu i myślę, że to właśnie wina termostatu

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Zagrzac samochod i sprawdzic czy gorny przewod chlodnicy i chlodnica tez sie grzeja.

Awatar użytkownika
jacek75

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:36
Imię: jacek
Auto: opel astra j
Silnik: 1.4 16v.A14XEL
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec,woj mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: jacek75 »

Korek od zbiorniczka wyrównawczego kolega wymieniał?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Niektóre warsztaty mają przystawki do pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia. To można by sprawdzić.
I tak jak kolega wyżej zasugerował - korek - niepozorny element a może powodować takie problemy.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

#7

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

Korka nie wymieniałem. Dopiero zaczynam zabawę w poszukiwaniu co jest przyczyną. to jest moja awaria.
20161220_140304.jpg
Wymienie korek i termostat no i oczywiście wąż i zobaczymy czy będzie sprawne wszystko
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jacek75

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:36
Imię: jacek
Auto: opel astra j
Silnik: 1.4 16v.A14XEL
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec,woj mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: jacek75 »

Kolego skoro i tak zamierzasz wymienić termostat to wykręć go wyciągnij środek termostatu tak żeby był cały czas otwarty, załóż go z powrotem wtedy zobaczysz czy dalej jest duże ciśnienie w przewodach.

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

#9

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

czarnypiotrek
"Zagrzac samochod i sprawdzic czy gorny przewod chlodnicy i chlodnica tez sie grzeja"

A jak będzie się grzać to co wtedy ?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

to thermostat nie zaciety, czyli raczej sprawny.

ODPOWIEDZ