Pękające przewody płynu chłodniczego Z14xep
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
- Auto: Astra H
- Silnik: z14xep
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Pękające przewody płynu chłodniczego Z14xep
WItam. Od pewnego czasu co jakiś czas pękają mi przewody płynu chłodniczego. Za każdym razem inny i właśnie pękł mi 3 przewód. Za pierwszym razem myślałem, że ze starości ale już teraz chyba myślę że byłem w błędzie. Co może być przyczyną pękania przewodów ?
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 sie 2016, 19:44
- Imię: seba
- Auto: astra h
- Silnik: 1.9 dth
- Województwo: podlaskie
Kolego przyczyna moze byc wzrost cisnienia w uklacie chlodzenia spowodowanym np. Zacietym termostatem, lub uszkodzona uszczelka pod glowica, powodujaca przedostowanie sie spalin do ukladu chlodzenia,
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
- Auto: Astra H
- Silnik: z14xep
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Jak sprawdzić czy termostat jest sprawny ? bo właśnie teraz pękł mi przewód od termostatu i myślę, że to właśnie wina termostatu
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Zagrzac samochod i sprawdzic czy gorny przewod chlodnicy i chlodnica tez sie grzeja.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Niektóre warsztaty mają przystawki do pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia. To można by sprawdzić.
I tak jak kolega wyżej zasugerował - korek - niepozorny element a może powodować takie problemy.
I tak jak kolega wyżej zasugerował - korek - niepozorny element a może powodować takie problemy.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
- Auto: Astra H
- Silnik: z14xep
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Korka nie wymieniałem. Dopiero zaczynam zabawę w poszukiwaniu co jest przyczyną. to jest moja awaria.
Wymienie korek i termostat no i oczywiście wąż i zobaczymy czy będzie sprawne wszystkoNie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jacek75
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:36
- Imię: jacek
- Auto: opel astra j
- Silnik: 1.4 16v.A14XEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec,woj mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Kolego skoro i tak zamierzasz wymienić termostat to wykręć go wyciągnij środek termostatu tak żeby był cały czas otwarty, załóż go z powrotem wtedy zobaczysz czy dalej jest duże ciśnienie w przewodach.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
- Auto: Astra H
- Silnik: z14xep
- Województwo: warmińsko-mazurskie
czarnypiotrek
"Zagrzac samochod i sprawdzic czy gorny przewod chlodnicy i chlodnica tez sie grzeja"
A jak będzie się grzać to co wtedy ?
"Zagrzac samochod i sprawdzic czy gorny przewod chlodnicy i chlodnica tez sie grzeja"
A jak będzie się grzać to co wtedy ?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy