Świece zapłonowe
- heinrich12
- Posty: 5121
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Re: Świece zapłonowe
Dzisiaj miałem wymienić świece na nowe, które kupiłem jeszcze w styczniu. Po wykręceniu świec okazało się, że straciły od poprzedniej regulacji (rok temu, 10 tkm.) niecałą jedną dziesiątą milimetra ( z 0,9 do mniej niż 1 ). Obecnie mam na nich przejechane w sumie 40 tkm. i zdecydowałem, że spokojnie jeszcze na nich dychę przejadę. Przeregulowałem, zmniejszyłem przerwę na 0,9 i wkręciłem je z powrotem i do zobaczenia na przyszłą wiosnę. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 5901
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Ile świece mają łącznie przejechane?
Ja wymieniam co ok 60kkm. NGK.
W międzyczasie nie wykręcam dla kontroli przerwy.
Ja wymieniam co ok 60kkm. NGK.
W międzyczasie nie wykręcam dla kontroli przerwy.
- deodekabokat
- Posty: 3666
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Już nie przeszkadzaj że świece wymieniać co 20k. Bo zaraz ktoś za pyta a dla czego nie co 10?
60k na świece to normalny interwał a przy LPG którego wszak Henryk nie ma ustawianie przerwy nie jest technologią lotniczą. No jara elektrodę przy LPG i trzeba trochę przytrymować i cewce ulżyć.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- heinrich12
- Posty: 5121
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Tak jak wcześniej napisałem: ,,Obecnie mam na nich przejechane w sumie 40 tkm." W przyszłym roku na wiosnę powinienem już mieć na nich najechane 50.000 km. i wtedy je wymienię na nowe. Pozdrawiam.
-
- Posty: 5901
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Oczywiście, że tak.
Co 40kkm wymieniać świece... głupota.
Przerwę jedynie wyregulować i jeździć dalej.
Co 40kkm wymieniać świece... głupota.
Przerwę jedynie wyregulować i jeździć dalej.
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Faktycznie, głupoty pojechałem , jak świeca ładnie wygląda i dobrze pali to tylko kontrolować przerwę.
W AF którą śmiga mój Tatko świece mają już najechane... no właśnie ? ze 40 000 km albo lepiej, muszę zajrzeć.
W AF którą śmiga mój Tatko świece mają już najechane... no właśnie ? ze 40 000 km albo lepiej, muszę zajrzeć.
- heinrich12
- Posty: 5121
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Na pewno nowe lepiej wyglądają od takich ,,najechanych" np. już po 40 tkm. , ale te 10.000 km. spokojnie jeszcze posłużą. Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5121
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Rok minął to tradycyjnie kontrolę świec przeprowadzam. ,,Najechane" jest na nich 52 tkm., i miały być wymienione na nowe - które już długo leżą i czekają. Stan optyczny praktycznie nie różni się od tego z przed roku i po wyregulowaniu, zmniejszeniu przerwy do 0,9 mm (było 1 mm.) świece wróciły do głowicy na jeszcze jeden rok - czyli w sumie do całkowitego przebiegu ok. 62 do 64 tkm. Przy okazji wymieniłem filtr powietrza - z Hart na Bosch. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Jakim młotkiem?heinrich12 pisze: ↑21 sty 2022, 14:19Młotem ! - . Jeżeli chcesz zmniejszyć przerwę to elektrodą lekko puknij o młotek lub imadło - nie odwrotnie. Posiadasz szczelinomierz ? Po każdym lekkim puknięciu sprawdzasz szczelinomierzem przerwę, jak lekko przeholujesz z wymiarem to delikatnie, niewiele z powrotem rozchyl elektrodę. Uważaj na izolację ceramiczną elektrody środkowej aby jej nie uszkodzić bo można sobie niezłego ,,bajzlu" w silniku narobić. Pozdrawiam.
DO imadła świeca z nasadką do świeć z jednej strony (tak jakbyś ją wykręcał bo inaczej nie spasuje) a z drugiej strony wkładasz listek od szczelinomierza tylko ustawiasz przykładowo 0,85 to dajesz listek 0,80 i taki zestaw skręcasz z czuciem w imadle.
@heinrich12
Odkurzasz gniazda świec przed odkręceniem ??
A i patrzyłeś na oba węże od odmy? Bo moje zapchane do małego prześwitu - chyba ten model tak ma hihi
Aż mnie kusi zdobyć bezbarwne węże i zobaczyć jak szybko zachodzą.
Ja ostatnio kupiłem Świeca zapłonowa Opel OE 95519058 przerwa na starcie nie wymagała regulacji bo była w normie dla LPG którego mam.