Najważniejsza rzecz, uzupełnij dane o silniku, bo nie wiem na co patrzę.
Jak masz ELM327 to spróbuj Torque Pro.
Tam można tak zaprezentować te wykresy:
Screenshot_20230706_154953_Torque.jpg
1 sonda ma tak oscylować, to normalne. Wartości od 0,9V do 0,1V.
2 sonda przy sprawnym katalizatorze na Pb trzyma się w okolicach 0,7-0,8V na jałowych.
Podczas jazdy powinna ponoć lekko falować jak sonda 1 tylko z mniejszą amplitudą.
Jeżeli stoi na 0,4V to coś z nią nie tak. W zależności jakie błędy generuje, trzeba oglądać wiązkę do niej, wtyczkę, a jeżeli grzałka też nie działa, to śmietnik i do wymiany. Ostatnio tak miałem i poszła nowa GM. Mimo, że mam LPG żadnych checków od wymiany, sonda całkiem inaczej pracuje niż stara. Nawet bym się pokusił o wymianę 1 sondy, bo jednak po 250 tys. km to nawet powinno się je wymieniać. Do tego jak zawsze miałem spalanie na komputerze w okolicy 11 l/100 km to teraz mieszczę się w 9,1-9,4 l/100 km. A to niby tylko druga sonda i w sumie cała rura z plecionką.
Akurat tego programu nie znam, więc ciężko mi tam coś prócz wykresu jednej sondy i kilkunastu parametrów ale zamrożonych przeczytać.
Zgaduję, że skoro miałeś błąd termostatu, to masz jakiś silnik XER, o ile VIN nie kłamie to A16XER. Mam jakby co namiar na gościa co ma w cenie 210 zł oryginalną sondę za katem GM na alledrogo, ale do 1.8. Może podejdzie.
Ja z Torque Pro na telefonie jeżdżę codziennie i mam podgląd na żywo z korektami krótkimi i długimi, przebiegami pracy sond i temperaturami włącznie.
Po za tym 50 st. C na silniku to trochę za mało żeby podglądać parametry. Nagrzej do roboczej i dopiero porównuj parametry. Chyba, że masz jakiś problem z silnikiem jak jest zimny (falowanie obrotów, brak mocy, wypadanie zapłonów itp.).
A jeżeli nie masz problemów z silnikiem i błędów, to nie szukaj problemów na siłę, tylko ciesz się z jazdy.
Nie da się zrobić wykresu dla drugiej sondy tak jak dla pierwszej? Dziwne tam parametry pokazuje, 99% korekta i stoi na 0,4V. Ale to też powinno wygenerować błąd.
Do błędów używam ScanMyOpelCAN na androida, albo Opcoma na komputer.
Screenshot_20181031-065218_ScanMyOpelCAN.jpg
Muszę zobaczyć u siebie, co ten program pokaże. Może na tablet z Windowsem go wrzucę, powinien zadziałać z moim ELM na BT.
Nie wiem jak tu, ale zazwyczaj silnik dopiero przy temperaturze roboczej może zrobić jakiekolwiek testy. U mnie jak nie nagrzeję do tych 92 st. C to katalizator zawsze oblewa test. Ale jak już kilka minut jadę na nagrzanym silniku, katalizator świeci na zielono i ma status PASS.