Strona 1 z 1

Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 29 lut 2024, 19:34
autor: astraAK
Cześć,
Ostatnio podłączyłem astrę pod komputer.
Wcześniej wykryłem uszkodzony termostat metodą gaz/hamulec.
Chciałem usunąć błędy dzięki interfejsowi.
Stąd moja prośba o wypowiedzi dotyczących parametrów, printscrennow zrobionych na połączonym komputerze.
oto zdjęcia:

Bardzo proszę was o podpowiedzi i opinie

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 8:02
autor: topiq77
Najważniejsza rzecz, uzupełnij dane o silniku, bo nie wiem na co patrzę.

Jak masz ELM327 to spróbuj Torque Pro.
Tam można tak zaprezentować te wykresy:
Screenshot_20230706_154953_Torque.jpg
1 sonda ma tak oscylować, to normalne. Wartości od 0,9V do 0,1V.
2 sonda przy sprawnym katalizatorze na Pb trzyma się w okolicach 0,7-0,8V na jałowych.
Podczas jazdy powinna ponoć lekko falować jak sonda 1 tylko z mniejszą amplitudą.
Jeżeli stoi na 0,4V to coś z nią nie tak. W zależności jakie błędy generuje, trzeba oglądać wiązkę do niej, wtyczkę, a jeżeli grzałka też nie działa, to śmietnik i do wymiany. Ostatnio tak miałem i poszła nowa GM. Mimo, że mam LPG żadnych checków od wymiany, sonda całkiem inaczej pracuje niż stara. Nawet bym się pokusił o wymianę 1 sondy, bo jednak po 250 tys. km to nawet powinno się je wymieniać. Do tego jak zawsze miałem spalanie na komputerze w okolicy 11 l/100 km to teraz mieszczę się w 9,1-9,4 l/100 km. A to niby tylko druga sonda i w sumie cała rura z plecionką.
Akurat tego programu nie znam, więc ciężko mi tam coś prócz wykresu jednej sondy i kilkunastu parametrów ale zamrożonych przeczytać.
Zgaduję, że skoro miałeś błąd termostatu, to masz jakiś silnik XER, o ile VIN nie kłamie to A16XER. Mam jakby co namiar na gościa co ma w cenie 210 zł oryginalną sondę za katem GM na alledrogo, ale do 1.8. Może podejdzie.
Ja z Torque Pro na telefonie jeżdżę codziennie i mam podgląd na żywo z korektami krótkimi i długimi, przebiegami pracy sond i temperaturami włącznie.
Po za tym 50 st. C na silniku to trochę za mało żeby podglądać parametry. Nagrzej do roboczej i dopiero porównuj parametry. Chyba, że masz jakiś problem z silnikiem jak jest zimny (falowanie obrotów, brak mocy, wypadanie zapłonów itp.).
A jeżeli nie masz problemów z silnikiem i błędów, to nie szukaj problemów na siłę, tylko ciesz się z jazdy.
Nie da się zrobić wykresu dla drugiej sondy tak jak dla pierwszej? Dziwne tam parametry pokazuje, 99% korekta i stoi na 0,4V. Ale to też powinno wygenerować błąd.
Do błędów używam ScanMyOpelCAN na androida, albo Opcoma na komputer.
Screenshot_20181031-065218_ScanMyOpelCAN.jpg
Muszę zobaczyć u siebie, co ten program pokaże. Może na tablet z Windowsem go wrzucę, powinien zadziałać z moim ELM na BT.
Nie wiem jak tu, ale zazwyczaj silnik dopiero przy temperaturze roboczej może zrobić jakiekolwiek testy. U mnie jak nie nagrzeję do tych 92 st. C to katalizator zawsze oblewa test. Ale jak już kilka minut jadę na nagrzanym silniku, katalizator świeci na zielono i ma status PASS.

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 9:03
autor: astraAK
Oznaczenie silnika Z16XER(uzupełniłem)
Nie mam dużych problemów z silnikiem, ale jednak mam taki dziwne przeczucie że coś jest nie tak.
Nie raz np ciężko ruszyć (dusi się) na gazie.
Jestem już umówiony na przegląd instalacji.
Stąd też zacząłem wgłębiać się w błędy.
Sprawdzę jeszcze na wyższej temp. I może odepne sondę 2 za katalizatorem. I zobaczymy czy coś się zmienia.
A czy lekkie nieszczelności wydech (przed kąta) skoczka elastyczne może mieć wpływ?

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 10:43
autor: topiq77
Testy rób tylko na Pb, bo problemy z LPG też potem mają wpływ na rozregulowanie się map. Ten silnik nie jest najlepszy do LPG, więc trzeba w nim kontrolować luzy zaworowe. Na LPG druga sonda inaczej pracuje niż na Pb. Przykładowo u mnie. Pb 0,7 - 0,8V na jałowych z jednorazowymi skokami. Na LPG stoi w okolicy 0,1V. Ale nigdy nie na 0,4V. Wyłączała się i dostawałem checka z błędem sondy 2. A że tych błędów miałem 3 różne w tym grzałki, to weszła nówka i teraz jest git. Jednak druga sonda to tylko diagnostyka, nie powinna mieć większego wpływu na pracę silnika.
Pojeździj trochę na Pb, porób testy i dopiero może będziesz miał jakieś rozeznanie.
Ja dziś z ciekawości wypróbuję ten program o ile się uda połączyć z moim ELMem. Nie pamiętam jaki tam domyślnie pin był. Porównam to mniej więcej z tym co mi wyświetla Torque. Przede wszystkim dane z drugiej sondy, bo u Ciebie to jakieś herezje wyświetla. Ale jak ma możliwość pokazania przebiegu pracy sondy 1 to i z drugą powinien sobie poradzić.
Na ekranie z wykresem sondy widzę, że jest Połącz, tak jakby dane były offline. Ma ten program live data?
Jak się uda u mnie przetestować, będę wiedział ciut więcej z czym to się je.

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 14:12
autor: astraAK
Jeszcze takie jedno pytanko.
Dimm powinien wyświetlać ładowanie akumulatora?

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 14:25
autor: ja37
To jest godzina, a nie ładowanie. :)

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 16:40
autor: astraAK
ja37 pisze:
01 mar 2024, 14:25
To jest godzina, a nie ładowanie. :)
Godzina swoją drogą.
czytałem że Dimm powinno wyświetlać ładowanie akumulatora..

[External Link Removed for Guests]

Re: Proszę o analizę danych pomiarowych. Czy są poprawne?

: 01 mar 2024, 17:08
autor: topiq77
Niestety program nie łączy się z moim ELM po BT. Mimo, że tablet się sparował poprawnie. Być może brakuje jakichś sterowników.