Czy to egr??
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy to egr??
Najczęściej nie ma żadnych objawów sygnalizujących usterkę. No chyba ze stanie na sztywno to wtedy wyskoczy błąd mający w opisie nieprawidłowy przepływ gazów wylotowych. Ale to sporadycznie gdyż przeważnie EGR sie zacina a nie staje. U mnie tak było że tydzień mógł być spokój z szarpaniem a potem przez 2 dni szarpał.
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 799
- Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
- Imię: Ralph
- Auto: Kia
- Silnik: GDI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
EGR wymieniony. 1000 km przejechane i luzik wszystko OK. blaszki nie montowałem bo mechanik stwierdził że to negatywnie wpłynie na DPF. Stray EGR był tak zapchany że nie miał prawa działać poprawnie, dotego przy elektromagnesie był aż brązowy nalot jak by się przypalał, ale cóż 165 tkm przejeździł
PS. w swoich poprzednich postach używał słowa "check", a to kontrolka jest od emisji spalin czy jakoś tak.
PS. w swoich poprzednich postach używał słowa "check", a to kontrolka jest od emisji spalin czy jakoś tak.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 sie 2009, 15:55
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wro
- Kontakt:
Panowie, czy po odkreceniu i czyszczeniu egr'a wstawiac nowy uszczelki? zaslepic calkiem czy tak jak na instrukcji z watku kupic zaslepke z dziurami? jesli sa dziury to i tak bedzie sie przeciez syfil...
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 18 sty 2011, 22:08
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: 1.9 DT
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli masz filtr cząstek stałych i jeździsz dużo po mieście to nie wstawiaj żadnych zaślepiek.
U mnie też pojawia się problem prawdopodobnie z EGR, jadąc ze stałą prędkością i dodając delikatnie gazu, silnik zaczyna szarpać... w przyszły piątek czyszczenie
U mnie też pojawia się problem prawdopodobnie z EGR, jadąc ze stałą prędkością i dodając delikatnie gazu, silnik zaczyna szarpać... w przyszły piątek czyszczenie
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 sie 2009, 15:55
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wro
- Kontakt:
chyba wszyscy maja filtr czasteczek stalych w tym silniku... dlaczego nie zaslepiac?
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
tymbartdziej zaslepiac dziada. W zasadzie wplyw egra na temp spalin nie jest jakis duzy- w komorz espalania owszem troszke spada temp ale juz na wylocie to raczje nie bedzie mial duzego znaczenia. Dla dpfa wlasnie wazne jest by byla dosc duza temp by sie wypalił.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 18 sty 2011, 22:08
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: 1.9 DT
- Lokalizacja: Wrocław
Według mnie zaślepienie może prowadzić do szybszego zapychania DPF... No ale może się mylę
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
wlasnie nie bedzie. EGr jest tylko po to by ekologie zadowolic. Obniza temp. spalin w komorze co powoduje ze pierwiastki laczac sie w zwiazki chemiczne łacza sie tak ze nie powstaja tlenki azotu czyli NOx. Nizsza temp spalin to troche lepiej dla turbiny zwlaszcza jak ktos ostro paluje auto mocno dlubniete jeszcze programowo ale lepiej dla wypalania sie DPF'a. Temp wypalania dpfa to mniejwiecej od 500 do niecalych 700 stopni choc bywa i wiecej jak ostro zapchany byl to na wyjsciu potrafi spokojnie przekroczyc i 800.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 sie 2009, 15:55
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wro
- Kontakt:
-
- Posty: 871
- Rejestracja: 07 lut 2008, 21:36
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak sobie czytam o tym EGR, i nasuwa mi się pytanie czy da rade go " zaślepić " silnik Z17DTH :>