Czy to egr??
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 sie 2009, 15:55
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wro
- Kontakt:
Re: Czy to egr??
Ja swoj egr rowniez wyczyscilem, jednak to nie pomoglo gdyz jak sie dmucha w jedna strone, to gdzies jest przedmuch. sprawdzalem osobiscie (mechanik powiedzial, ze to juz zlom) i pozyczyl mi swoj:) musze kupic i zalozyc nowy aby znow dpfa nie zaje...ć. uszkodzony egr powoduje zapychanie dpfa, pamietajcie o tym!
-
- Posty: 799
- Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
- Imię: Ralph
- Auto: Kia
- Silnik: GDI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
ja byłem w serwisie fiata i odrazu wiedieli ale w sumie nie montowałem bo mechanik stwierdził że do DPFu to zaszkodzi (czy miał rację zobaczymy)
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Fiatowskie numery katalogowe. Wystarczy podzwonić [External Link Removed for Guests]davidtentyp pisze:Jutro kolejna wycieczka, także wszystkich szukającym radzę uzbroić się w cierpliwość przy szukaniu zaślepiek w ASO Fiata.
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Najlepiej w Carserwisie bo mają Opla i Fiata jednocześnie to wiedzą o co chodzi. Ja mam ponad rok a DPF działa tak jak wcześniej.rafalg1 pisze:ja byłem w serwisie fiata i odrazu wiedieli ale w sumie nie montowałem bo mechanik stwierdził że do DPFu to zaszkodzi (czy miał rację zobaczymy)
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 18 sty 2011, 22:08
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: 1.9 DT
- Lokalizacja: Wrocław
O Zbigor fajnie że podałeś link, jutro popytam po numerach mam nadzieję że od ręki dostanę.
-
- Posty: 799
- Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
- Imię: Ralph
- Auto: Kia
- Silnik: GDI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
właśnie zastanawiałem się nad tym wpływem na dpf'a i w sumie co tam może zaszkodzić? a nie wypala Ci się żadziej bo w sumie mniejszy przepływ spalin to mniej sadzy, czy to jakoś innaczej działa?? PS. czy wypala Ci się dpf w mieście?? bo mi wczoraj załączył (równe 500 km od ostatniego tylko po wawie) się i po 10 minutach skończył a zrobiłem dosłownie 3 km (od mostu gdańskiego do towarowej). niestety mam urlop i dopiero w czwartek przelecę na trasie i zastanawia mnie czy się wypalił czy przerwał wypalanie.zbigor pisze:Najlepiej w Carserwisie bo mają Opla i Fiata jednocześnie to wiedzą o co chodzi. Ja mam ponad rok a DPF działa tak jak wcześniej.rafalg1 pisze:ja byłem w serwisie fiata i odrazu wiedieli ale w sumie nie montowałem bo mechanik stwierdził że do DPFu to zaszkodzi (czy miał rację zobaczymy)
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 sie 2009, 15:55
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wro
- Kontakt:
-
- Posty: 799
- Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
- Imię: Ralph
- Auto: Kia
- Silnik: GDI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
powyższone spalanie, na jałowym w okolicach 5-5,5, wyższe obroty, na postoju charakterystyczny zapach jakby palonej gumy, ogólne "trzęsienie" samochodu.yardin pisze:a skad wiecie kiedy dpf sie wypala?
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 18 sty 2011, 22:08
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: 1.9 DT
- Lokalizacja: Wrocław
EGR wykręciłem, ku mojemu zdziwieniu w środku jak nowy! Data produkcji na EGR 2009. Kolanko harmonijka - syf. Na wlocie do zaworu dałem podkładkę zmniejszającą przepływ, sam zrobiłem z blaszki 1mm, 3 otwory 6mm.
Wziąłem się też za przeczyszczenie przepustnicy, z wtyczki wylał się olej. Rozpiałem plastikową obudowę i oleju tam trochu się nazbierało. Wszystko przemyłem rozcieńczalnikiem, później Kontaktem potraktowałem. Jeśli za jakiś czas znów nazbiera się tam oleju to będę próbował uszczelnić ośkę przepustnicy.
Przy okazji wyczyszczony został czujnik w kolektorze dolotowym.
Efekty. Auto zbiera się od samego dołu, wręca się na obroty płynniej, widoczny przyrost mocy! Aż się chciało poszaleć. Zabieg trwał 4 godziny z przerwami na grila
Wziąłem się też za przeczyszczenie przepustnicy, z wtyczki wylał się olej. Rozpiałem plastikową obudowę i oleju tam trochu się nazbierało. Wszystko przemyłem rozcieńczalnikiem, później Kontaktem potraktowałem. Jeśli za jakiś czas znów nazbiera się tam oleju to będę próbował uszczelnić ośkę przepustnicy.
Przy okazji wyczyszczony został czujnik w kolektorze dolotowym.
Efekty. Auto zbiera się od samego dołu, wręca się na obroty płynniej, widoczny przyrost mocy! Aż się chciało poszaleć. Zabieg trwał 4 godziny z przerwami na grila
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 sty 2011, 20:25
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1.9 CDTI
- Województwo: śląskie
Mam pytanko Umówiłem się z mechanikiem na przegląd i czyszczenie EGR i powiedział mi, że takie szarpanie przy lekkim przyśpieszaniu może być wynikiem przytykania się wtrysków i jak to się okaże a nie EGR to będzie większy koszt naprawy Trochę się przeraziłem i zastanawiam się czy można jakoś sprawdzić np. na kompie w aucie czy jest walnięty wtrysk???