Szarpanie podczas jazdy, Astra H 1.3 90KM
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 31 lip 2008, 23:41
- Imię: Darek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.3CDTI
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy, Astra H 1.3 90KM
Żadnych błedów nie było i nigdy nie zaswieciła sie kontrolka "check engine" (mechanik tez był zaskoczony). Po wymianie cewki od EGRa faktycznie poprawiły sie osiagi auta pomiedzy 1000 a 2000 obrotów a najbardziej jest to odczuwalne przy właczonej klimie szczególnie przy ruszaniu z miejsca. Autko jest bardziej elastyczne i lepiej przyspiesza.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 lis 2008, 14:24
- Imię: Darek
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Witam. Nadal nie szarpie? Pytam, bo w tym roku i u mnie pojawił się podobny problem (szarpanie mniej więcej w w/w przedziale obrotów). Wspominałem ostatnio nawet o tym mechanikowi przy okazji innej naprawy, ale niczego niepopojącego nie znalazł. Podobnie jak u Ciebie nie mam żadnych błędów.darrecki pisze:Witam
Panowie moje problemy z szarpaniem w przedziale 1800-2200 obrotów to juz przeszłość. Winny był oczywiscie zawór EGR a dokładnie jego cześc elektryczna (cewka). Cewka nie była w stanie całkowicie zamknąc zaworu co powodowało szarpanie. Co ciekawe po zdemontowaniu wyglądała jak nowa. Po wymianie samej cewki wszystko jest ok nie odczuwam już żadnego szarpania autko smiga bez problemów. Dodam że zawór nie był czyszczony podczas tej naprawy.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 07 lip 2009, 8:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz
- Kontakt:
OK, to ja też rozwiązałem już swój problem. Jak ktoś śledzi moje wpisy to może zauważyć, że pisałem o 2 rodzajach szarpania.
Dlatego też prawdopodobnie tak długo nie można było znaleźć rozwiązania bo każdy pisał o innym.
Tak jak już pisałem wcześniej na pierwszy rodzaj szarpania pomaga czyszczenie EGRa (korpusu oraz cewki z rozwiercaniem) jednak nie pomaga to na długo. Ewentualnie wymiana całego EGRa na nowy lub wymiana samej cewki (nie wiem na jak długo pomoże).
Drugi rodzaj szarpania jest związany ze sterowaniem łopatek w turbinie. Coś ostatnio mnie podkusiło aby sprawdzić jak działa gruszka w turbinie. Podpiąłem dużą strzykawkę pod przewód podciśnienia co idzie do gruszki (od strony zaworu) i zacząłem robić podciśnienie. Okazało się, że gruszka jako tako pracowała ale strasznie przy tym skrzypiała.
Nawaliłem tam WD40 (tylko to miałem pod ręką) i dalej ruszałem strzykawką żeby rozruszać (miałem pomoc). Piszczenie znikło a razem z nim szarpanie podczas przyśpieszania w okolicy 1900 obrotów.
Pls dajcie info jak tam u Was to zadziała.
Dlatego też prawdopodobnie tak długo nie można było znaleźć rozwiązania bo każdy pisał o innym.
Tak jak już pisałem wcześniej na pierwszy rodzaj szarpania pomaga czyszczenie EGRa (korpusu oraz cewki z rozwiercaniem) jednak nie pomaga to na długo. Ewentualnie wymiana całego EGRa na nowy lub wymiana samej cewki (nie wiem na jak długo pomoże).
Drugi rodzaj szarpania jest związany ze sterowaniem łopatek w turbinie. Coś ostatnio mnie podkusiło aby sprawdzić jak działa gruszka w turbinie. Podpiąłem dużą strzykawkę pod przewód podciśnienia co idzie do gruszki (od strony zaworu) i zacząłem robić podciśnienie. Okazało się, że gruszka jako tako pracowała ale strasznie przy tym skrzypiała.
Nawaliłem tam WD40 (tylko to miałem pod ręką) i dalej ruszałem strzykawką żeby rozruszać (miałem pomoc). Piszczenie znikło a razem z nim szarpanie podczas przyśpieszania w okolicy 1900 obrotów.
Pls dajcie info jak tam u Was to zadziała.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
- Imię: Tom
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: LLB
Kolego ver8 u mnie też ta grucha ciężko pracuje i skrzypi. Mógłbyś dokładnie opisać (tak dla laika ) gdzie wstrzykiwałeś wd40? Też to jakoś chciałem naoliwić, ale nie bardzo miałem pomysł gdzie popsikać aby to coś dotarło tam gdzie powinno.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 07 lip 2009, 8:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz
- Kontakt:
Jak patrzysz na turbinę z góry to widzisz gruszkę a pod nią jest taki drut..pałąk (nie wiem jak to się nazywa), który idzie do korpusu turbiny. Pod koniec tego drutu jest chyba coś takiego jak mała dźwignia. Generalnie to psikałem na wyczucie i obficie aby spryskać całą okolice tej dźwigienki i koniec tego drutu. Oczywiście w miedzy czasie dobrze ruszać strzykawką żeby gruszka pracowała.
WD40 nie jest chyba dobrym pomysłem na dłuższą metę bo szybko odparowuje ale jaki smar długo się utrzyma w takich temperaturach....
WD40 nie jest chyba dobrym pomysłem na dłuższą metę bo szybko odparowuje ale jaki smar długo się utrzyma w takich temperaturach....
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
- Imię: Tom
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: LLB
- esk2
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2008, 22:40
- Imię: Jacek
- Auto: Vectra C OPC
- Silnik: 1.8 16v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Kobyłka
- Kontakt:
ja ostatnio u siebie wypatrzyłem pojawiający się CHECK po sprawdzeniu błędu okazało się że jest błąd w otwieraniu EGRa
poszarpywanie minimalnie wyczuwalne..
EGR był zasyfiony maksymalnie został wyczyszczony, zamontowany problem z CHECK'iem zniknął za to w krótkim okresie od tego pojawiło się bardziej odczuwalne poszarpywanie w okolicach 1800-2000 najbardziej wyczuwalne na 2,3 i 4ce oczywiście mocniejsze wciśnięcie gazu likwidowało problem, ale przy jeździe w zatłoczonym mieście jest to co najmniej wkurw........
oczywiście zero błędów pod kompem
pojechałem do mechanika, zdiagnozował wyjąca turbinę która dodatkowo po otwarciu maski wydaje dziwne dźwięki. Turbina została wymontowana i pojechała na diagnozę do TURBO TEC'u w Jaworznie. Ogólny stan ocenili na 4rkę.
-wymienili mechanizm zmiennej geometrii,
-cześć skorodowanej obudowy
-poddali całość standardowej procedurze regeneracji...
nadal zero błędów pod kompem
po powrocie i zamontowaniu jest znaczna różnica jeśli chodzi o kulturę pracy silnika oraz turbo. Lepiej się wkręca jest zupełnie inny dźwięk, ale niestety paskudne poszarpywanie nadal jest wyczuwalne..
Mechanik sprawdzał raz jeszcze EGR, i całą resztę, czyścił czujnik doładowania ale nadal bez skutku, jest to samo.
Gdzieś wyczytałem że u kogoś przyczyną była nie w pełni sprawna pompa paliwa, po wymianie problem ustąpił.
(ale tak na zdrowy rozum, problem z pompą powinien być bardziej wyczuwalny na wysokich obrotach gdzie podaje więcej paliwa?...
)
Tutaj piszecie że cewka na EGR'rze jest do wymiany... sam już nie wiem, a nie chcę się pakować w niepotrzebne koszta, które nie rozwiążą problemu..
ps. jaki jest koszt cewki oraz wymiany w EGR'ze?
może ktoś znalazł ewidentną przyczynę tego problemu?
poszarpywanie minimalnie wyczuwalne..
EGR był zasyfiony maksymalnie został wyczyszczony, zamontowany problem z CHECK'iem zniknął za to w krótkim okresie od tego pojawiło się bardziej odczuwalne poszarpywanie w okolicach 1800-2000 najbardziej wyczuwalne na 2,3 i 4ce oczywiście mocniejsze wciśnięcie gazu likwidowało problem, ale przy jeździe w zatłoczonym mieście jest to co najmniej wkurw........
oczywiście zero błędów pod kompem
pojechałem do mechanika, zdiagnozował wyjąca turbinę która dodatkowo po otwarciu maski wydaje dziwne dźwięki. Turbina została wymontowana i pojechała na diagnozę do TURBO TEC'u w Jaworznie. Ogólny stan ocenili na 4rkę.
-wymienili mechanizm zmiennej geometrii,
-cześć skorodowanej obudowy
-poddali całość standardowej procedurze regeneracji...
nadal zero błędów pod kompem
po powrocie i zamontowaniu jest znaczna różnica jeśli chodzi o kulturę pracy silnika oraz turbo. Lepiej się wkręca jest zupełnie inny dźwięk, ale niestety paskudne poszarpywanie nadal jest wyczuwalne..
Mechanik sprawdzał raz jeszcze EGR, i całą resztę, czyścił czujnik doładowania ale nadal bez skutku, jest to samo.
Gdzieś wyczytałem że u kogoś przyczyną była nie w pełni sprawna pompa paliwa, po wymianie problem ustąpił.
(ale tak na zdrowy rozum, problem z pompą powinien być bardziej wyczuwalny na wysokich obrotach gdzie podaje więcej paliwa?...
)
Tutaj piszecie że cewka na EGR'rze jest do wymiany... sam już nie wiem, a nie chcę się pakować w niepotrzebne koszta, które nie rozwiążą problemu..
ps. jaki jest koszt cewki oraz wymiany w EGR'ze?
może ktoś znalazł ewidentną przyczynę tego problemu?
Żyj tak, byś umierał godnie..
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
- Imię: Tom
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,3 CDTI
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: LLB
Hej Kolego. Ja tam generalnie jak miałem problemy z EGRem to się nie szczypałem, tylko kupiłem nowy na allegro i wymieniłem. U mnie póki co żadnych problemów po wymienia nie ma. Tutaj więc niewiele pomogę.
Mam jednak do Ciebie pytanie, jak Cie wyszedł finansowo ten temat z regeneracją turbinki w Turbo Tecu? Ja mam właśnie problem z tym elementem i powoli myślę co tu zrobić. Tutaj wymiana na nową jest znacznie kosztowniejsza, niż wymiana EGRa, więc chętnie bym skorzystał z jakiejś tańszej opcji.
Z góry dzięki za info.
Mam jednak do Ciebie pytanie, jak Cie wyszedł finansowo ten temat z regeneracją turbinki w Turbo Tecu? Ja mam właśnie problem z tym elementem i powoli myślę co tu zrobić. Tutaj wymiana na nową jest znacznie kosztowniejsza, niż wymiana EGRa, więc chętnie bym skorzystał z jakiejś tańszej opcji.
Z góry dzięki za info.
- esk2
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2008, 22:40
- Imię: Jacek
- Auto: Vectra C OPC
- Silnik: 1.8 16v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Kobyłka
- Kontakt:
regeneracja turbo w Jaworznie w moim przypadku 1500zł brutto bo mieli akurat jakąś promocję na nią..
wymieniali mi mechanizm zmiennej geometrii oraz część obudowy, ceny zaczynają się od 1200zł więc wycenią Ci dopiero po oględzinach...
a w wkestii mojego EGR'a to przy czyszczeniu został oceniony jako w pełni sprawny więc nie mam zamiaru go wymieniać.. podejrzewam że przyczyna tkwi w jakiejś pierdole... ale forum chyba umiera i rzadko kto tu już wchodzi ;(
wymieniali mi mechanizm zmiennej geometrii oraz część obudowy, ceny zaczynają się od 1200zł więc wycenią Ci dopiero po oględzinach...
a w wkestii mojego EGR'a to przy czyszczeniu został oceniony jako w pełni sprawny więc nie mam zamiaru go wymieniać.. podejrzewam że przyczyna tkwi w jakiejś pierdole... ale forum chyba umiera i rzadko kto tu już wchodzi ;(
Żyj tak, byś umierał godnie..
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
- Imię: Mateusz
- Auto: Focus MK2 FL
- Silnik: 1.8 TDCI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Spróbujcie odłączyć wtyczkę z zaworu EGR i zrobić próbę. Jeśli auto przestanie szarpać to macie winowajcę. Nowy zawór nie ma nic do rzeczy, duża cześć nowych zaworów jest wadliwych. Tryb awaryjny sygnalizowany odłączeniem zaworu jest sytuacją normalną, kontrolka zaświeci się po 3-im uruchomieniu silnika i pod podłączeniu zaworu zniknie również po 3-ech odpaleniach więc luz.
Zafira Z18XER