Szarpanie podczas jazdy, Astra H 1.3 90KM
- rafi22
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 cze 2011, 22:53
- Imię: Rafi
- Auto: Vectra C 1.9 CDTI
Re: Szarpanie podczas jazdy, Astra H 1.3 90KM
Pozbyłem się wszystkich problemów z szarpaniem samochodu. Żaślepiłem całkowicie EGR i został on wyprogramowany z silnika. Samochód pięknie wchodzi na obroty, żadnego szarpania przy przyspieszaniu czy puszczenie nogi z gazu. Koszt operacji 450zł. Tylko nadal minimalnie samochód słabo rusza, więc to jest innym problem niż EGR.
- esk2
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2008, 22:40
- Imię: Jacek
- Auto: Vectra C OPC
- Silnik: 1.8 16v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Kobyłka
- Kontakt:
problem jest już tak długo wałkowany że należało by napisać wspólne pismo w którym zamieścili byśmy link do tego postu
i posłać to do GM Polska. Może ktoś wreszcie łaskawie przyjrzy się temu problemowi i zorganizuje jakąś akcję serwisową.
i posłać to do GM Polska. Może ktoś wreszcie łaskawie przyjrzy się temu problemowi i zorganizuje jakąś akcję serwisową.
Żyj tak, byś umierał godnie..
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 31 lip 2008, 23:41
- Imię: Darek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.3CDTI
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
esk2 jakieś trzy miesiace temu wysłałem do GM Polska maila opisujacego ten problem i wrzuciłem link do tego posta, niestety bez oddzewu z ich strony.
Ja u siebie zauwazyłem jeszcze jedno pomimo niskich temperatur na zewnatrz tez czasmi lubi szarpnąć przy normalnym dodawaniu gazu a przedtem tego nie było.
Czy ktos próbował wymienić EGR na nowy, nie zadne czyszczenie tylko wymiana bez dokładania zadnych zaslepek itp. pytanie do posiadaczy 1.3 ?
Ja u siebie zauwazyłem jeszcze jedno pomimo niskich temperatur na zewnatrz tez czasmi lubi szarpnąć przy normalnym dodawaniu gazu a przedtem tego nie było.
Czy ktos próbował wymienić EGR na nowy, nie zadne czyszczenie tylko wymiana bez dokładania zadnych zaslepek itp. pytanie do posiadaczy 1.3 ?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 22 mar 2011, 10:39
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H 1.3 CDTI
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Hej,
Moge napisac takiego maila do GM. W koncu jestem autorem wątku. Ale mysle, ze wszyscy zaintersowani mogliby mi podac swoje adresy e-mail, to dostaliby kopie, i GM rowniez zobaczyloby, ze to nie jednostkowy przypadek. Mozecie podeslac maile do mnie na PW, albo tu. Jak wolicie.
Inna sprawa, to czy ktos z GM zajrzy na to forum, i czy moze zobaczyc cały watek bez logowania - chyba nie.
Czekam na Wasze maile do 20.XII.
Pozdrawiam,
/semitar
p.s. U mnie z szarpaniem bez zmian. Chociaż teraz jest zimniej i problem zniknął. Pewnie pojawi się na wiosnę :/
Moge napisac takiego maila do GM. W koncu jestem autorem wątku. Ale mysle, ze wszyscy zaintersowani mogliby mi podac swoje adresy e-mail, to dostaliby kopie, i GM rowniez zobaczyloby, ze to nie jednostkowy przypadek. Mozecie podeslac maile do mnie na PW, albo tu. Jak wolicie.
Inna sprawa, to czy ktos z GM zajrzy na to forum, i czy moze zobaczyc cały watek bez logowania - chyba nie.
Czekam na Wasze maile do 20.XII.
Pozdrawiam,
/semitar
p.s. U mnie z szarpaniem bez zmian. Chociaż teraz jest zimniej i problem zniknął. Pewnie pojawi się na wiosnę :/
Kto ma Opla ten ma hopla
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:27
- Imię: mirek
- Auto: astra j
- Silnik: 2,0 cdti
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
U mnie szarpie od 1800 do 2200 obr/min.
Jest to juz moja 4 ta taka astra 1,3 i we wszystkich mialem ten sam problem z mała rozbierznościa obrotów tj w niektorych 1800-2000 a jedna 2000-2200.
Chyba uzależnione to jest od momentu włączania turbo .
Własnie zakupiłem zaślepke egr na alledrogi i bede testował.
Jest to juz moja 4 ta taka astra 1,3 i we wszystkich mialem ten sam problem z mała rozbierznościa obrotów tj w niektorych 1800-2000 a jedna 2000-2200.
Chyba uzależnione to jest od momentu włączania turbo .
Własnie zakupiłem zaślepke egr na alledrogi i bede testował.
- rafi22
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 cze 2011, 22:53
- Imię: Rafi
- Auto: Vectra C 1.9 CDTI
Koledzy, pomimo że mam Vectre cdti też miałem problemy z szarpaniem dlatego też czytałem Wasze forum. Ja przeszedłem wszystko: od czyszczenia EGR, boost sensora, przepustnicy, wymiany EGR na nowy w ASO, zmiany oprogramowania u nich, zaslepki na chwilę pełne i z dziurami, próbowanie innych paliw i zawsze miałem większe lub mniejsze szarpanie. Dopiero do całkowitym żaslepieniu EGR wraz z wyprogramowaniem go z silnika auto pięknie wchodzi na obroty bez żadnego szarpnięcia. Nie znam się tak dokładnie na tym zaworze, ale od gościa który zajmuje się tuningiem usłyszałem że nawet ASO sprzedaje regenerowane EGR jako nowe! Oni nic wam w tej kwestii nie pomogą, ponieważ tylko wyrzucenie tego chwasta pomaga 100% a zawór jest potrzebny aby obniżyć szkodliwość spalin (oczywiście kosztem kłopotów kierowcy, chodź czytałem na forum innych co również wyrzucili EGR a badali spaliny przed i po, że żadnego pogorszenia spalin nie było). Czy słyszał ktoś aby DPF ASO wyrzuciło z samochodu? Oczywiście że nie, tylko zaproponują wymianę na nowy. Powiem wam jeszcze jedno, że mi też po wyrzuceniu EGR, pomogło czyszczenie boost sensora. Nie był on jakoś szczególnie zabrudzony, ale samochód lepiej zbiera się z "dołu", czuć to wyraźnie, chodź on za szarpanie nie odpowiada. Sprawdzie też zaworki podciśnienia, bo ja też nie zauważyłem jak sprawdzałem a miałem jeden minimalnie dziurawy (chodź nie wiem czy też on przyczynił się do szarpania).
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 22 mar 2011, 10:39
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H 1.3 CDTI
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Hej.
Wyslalem maila do GM polska. Wrzucam fragment odpowiedzi:
"....Jesli samochod nie zostal do tej pory zdiagnozowany przez jednego z naszych dealerow, niestety nie bedziemy w stanie odpowiedziec Panu w stosowny sposob.
Dodatkowo chcialabym podziekowac za wyslanie linku do forum na stronie Opel Astra Klub Polska, jednakze z calym szacunkiem do Panskiego wysilku, nie komentujemy tresci zamieszczanych na stronach internetowych...."
Generalnie: Jesli nie byles w ASO - maja w dxxxe twoj problem.
Pozdr.,
/semitar
nie używamy wulgaryzmów!!
Wyslalem maila do GM polska. Wrzucam fragment odpowiedzi:
"....Jesli samochod nie zostal do tej pory zdiagnozowany przez jednego z naszych dealerow, niestety nie bedziemy w stanie odpowiedziec Panu w stosowny sposob.
Dodatkowo chcialabym podziekowac za wyslanie linku do forum na stronie Opel Astra Klub Polska, jednakze z calym szacunkiem do Panskiego wysilku, nie komentujemy tresci zamieszczanych na stronach internetowych...."
Generalnie: Jesli nie byles w ASO - maja w dxxxe twoj problem.
Pozdr.,
/semitar
nie używamy wulgaryzmów!!
Kto ma Opla ten ma hopla
Witam, przewałkowałem prawie całe forum i nadal nie znalazłem odpowiedzi, u mnie owe szarpanie występuje w przedziale 1400-1700 obrotów przy delikatnym przyśpieszaniu na każdym biegu, Na jałowym jak "gazuję" w tym przedziale lekko szarpie budą, przeczytałem już "całe" gugle i nic nie mogę na ten temat znaleźć proszę o porady.
Opel Astra H 2008 94kkm
1.3 cdti 90km
Przepływka sprawna, komputer nie wykazuje niczego, wtryski regenerowane tydzień temu, szarpanie jak i stukanie pozostało..
Opel Astra H 2008 94kkm
1.3 cdti 90km
Przepływka sprawna, komputer nie wykazuje niczego, wtryski regenerowane tydzień temu, szarpanie jak i stukanie pozostało..
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 31 lip 2008, 23:41
- Imię: Darek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.3CDTI
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Panowie moje problemy z szarpaniem w przedziale 1800-2200 obrotów to juz przeszłość. Winny był oczywiscie zawór EGR a dokładnie jego cześc elektryczna (cewka). Cewka nie była w stanie całkowicie zamknąc zaworu co powodowało szarpanie. Co ciekawe po zdemontowaniu wyglądała jak nowa. Po wymianie samej cewki wszystko jest ok nie odczuwam już żadnego szarpania autko smiga bez problemów. Dodam że zawór nie był czyszczony podczas tej naprawy.
Panowie moje problemy z szarpaniem w przedziale 1800-2200 obrotów to juz przeszłość. Winny był oczywiscie zawór EGR a dokładnie jego cześc elektryczna (cewka). Cewka nie była w stanie całkowicie zamknąc zaworu co powodowało szarpanie. Co ciekawe po zdemontowaniu wyglądała jak nowa. Po wymianie samej cewki wszystko jest ok nie odczuwam już żadnego szarpania autko smiga bez problemów. Dodam że zawór nie był czyszczony podczas tej naprawy.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 22 mar 2011, 10:39
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H 1.3 CDTI
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Hej,
A czy miałeś wcześniej jakięś błedy związane z EGR?
I czy wymiana cewki oprócz zlikwidowania szarpania poprawiła może osiągi auta na niskich obrotach?
A czy miałeś wcześniej jakięś błedy związane z EGR?
I czy wymiana cewki oprócz zlikwidowania szarpania poprawiła może osiągi auta na niskich obrotach?
Kto ma Opla ten ma hopla