Pierw kontrolka spirali później samochód z kluczykiem.

Awatar użytkownika
kobe24la

Astro-maniak
Posty: 798
Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pierw kontrolka spirali później samochód z kluczykiem.

#11

Nieprzeczytany post autor: kobe24la »

przed chwilą zaszła bardzo dziwna sytuacja otóż zaczął się proces wypalania (wskazówka obrotów pływała w granicy 1tys. obr/min). trwał on z 15 min na postoju. Dodam, że to już któryś z kolei w ostatnich dniach (bodajże trzeci raz się wypala).
W każdym razie po skończonym procesie sprawdziłem błędy i został tylko ten
Ehh poczytać się nawet nie chce na forum o DPF. Zrób tak jeszcze kilka razy a bez wycinki filtra się nie obędzie. Następnym razem jak coś takiego zauważysz na postoju, to wyjeżdżasz na trasę 3-4 bieg i obroty min. 2500 obr/min i tak gonisz go aż proces się zakończy. Jeżeli przez tyle czasu nie mógł się wypalić filtr a teraz tylko wypalał się statycznie, to za niedługo możesz się spodziewać ponownego procesu wypalania.

Awatar użytkownika
mikus1989

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra III h GTC
Silnik: 1.9 cdti 150km
Województwo: mazowieckie

#12

Nieprzeczytany post autor: mikus1989 »

Starałem się pilnować tego filtra, najwidoczniej niedostatecznie skoro była taka sytuacja.

Krótka historia od samego początku problemu: po wciskaniu gazu na "sporcie" zaczyna migać kontrolka spirali. przeganiam astrę, filtr się wypala, gaśnie kontrolka spirali i zapala się samochód z kluczem a przy tym trzy błędy z czego dwa są od czujników temperatury. znowu przeganiam, filtr się wypala i zostaje jeden błąd czujnika prędkości własnej pojazdu, kontrolka samochodu z kluczem świeci.

Moje pytanie brzmi: czy ten błąd (ECN 050074) i świecąca kontrolka samochodu z kluczem mogą wynikać z tego samego problemu ?
Czy po wyłączeniu kontrolki spirali i zaraz po niej zapalenie się kolejnej to zbieg okoliczności ? Ciężko jest mi poznać to auto.

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#13

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

mikus1989 pisze:Moje pytanie brzmi: czy ten błąd (ECN 050074) i świecąca kontrolka samochodu z kluczem mogą wynikać z tego samego problemu ?
Mogą. Jeśli sygnały z czujników prędkości sie za bardzo różnią to komp może zgłupieć, wywalić błąd, zaświecić auto z kluczem i przejść w tryb awaryjny. Jeden z opisów kodu P0500 to "sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny " wiec można przypuszczać że w pewnych warunkach usterka któregoś z czujników prędkości moze powodować nawet tryb awaryjny skoro zahacza to o wtryskiwanie paliwa.
mikus1989 pisze:Czy po wyłączeniu kontrolki spirali i zaraz po niej zapalenie się kolejnej to zbieg okoliczności ?
Spiralka to zupełnie inny rodzaj błedu dotyczący innego układu. Nie ma związku
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
mikus1989

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra III h GTC
Silnik: 1.9 cdti 150km
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: mikus1989 »

okej, dzięki wielkie za pomoc. dodam jeszcze, że poza tym błędem i samą kontrolką z samochodem nic się nie dzieje. nie przechodzi w tryb awaryjny. zamówię op-coma i zobaczę czy coś się przede mną nie ukryło ;)

Awatar użytkownika
mikus1989

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra III h GTC
Silnik: 1.9 cdti 150km
Województwo: mazowieckie

#15

Nieprzeczytany post autor: mikus1989 »

Witam ponownie. Piszę ponieważ chciałbym aby ktoś pomógł mi rozwiązać problem, który w dalszym ciągu występuje. Zdiagnozowałem op-comem swoje autko astra h i niepokoją mnie następujące kwestie:

Dwa błędy którym towarzyszy kontrolka samochodu z kluczem

P1902 - za niskie napięcie czujnika temp. spalin (rząd 1 czujnik 2)
(02) - nie występuje

oraz P1900 - cykl regeneracji filtra cząstek został przerwany kilka razy (57) - Obecny

usunąłem te błędy i teraz mam migającą kontrolkę (spirala). sprawdzałem filtr tym interfejsem i mam coś takiego:

Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel, 206%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg), 30km
Regeneracja DPF, 0%

Myślałem nad profesjonalnym wycięciem filtra (programowego i fizycznego) ale czy dzięki temu będę mógł zapomnieć o tych dwóch błędach, które wykasowałem ? jaką firmę możecie mi polecić, która wytnie to dziadostwo (na terenie Warszawy), i ile takie coś kosztuje.

I ostatnie pytanie - czy jeżdżąc autem aż do ewentualnego wycięcia może się coś stać autku ?

Awatar użytkownika
kobe24la

Astro-maniak
Posty: 798
Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

#16

Nieprzeczytany post autor: kobe24la »

Bardzo możliwe, że czujnik padł. Koszt wycięcia DPF-a, to średnio ok.800-1000zł. I masz święty spokój.
I ostatnie pytanie - czy jeżdżąc autem aż do ewentualnego wycięcia może się coś stać autku ?
Jeżeli faktycznie jest uwalony, któryś czujnik, to krytycznym momencie filtr będzie tak zapchany, że uniemożliwi przepływ spalin. A wtedy auto na lawete.

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#17

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Jeśli nie ma aktywnych błędów to zrób stacjonarne wypalanie a potem powtórz to w trasie. Czujnik i tak musisz wymienić jeśli padł bo ZTCW wszystkie elementy układu musza być sprawne nawet przy wyciętym DPF ale tu może niech sie Heko albo TuneForce wypowie.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
mikus1989

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
Imię: Tomasz
Auto: Astra III h GTC
Silnik: 1.9 cdti 150km
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: mikus1989 »

W poniedziałek chcę oddać auto na usunięcie dpf'a. zastanawiam się nad firmą alta racing i mr motors ktoś coś o nich wie ? a może gdzieś w Warszawie jest ktoś lepszy ? alta ma cenę 1300zł nie wiem jak mr. ktoś się orientuje ile to jest warte ?

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#19

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Za coś koło 1400 Heko i TuneForce wycinają DPFa i robią chipsa na akcji grupowej organizowanej raz na jakiś czas. Ale to niestety u Centusiów albo w Pyrlandii. Sam DPF to coś koło 900 PLN . Szukajka prawde powie.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
selegaa

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:37
Imię: Andrzej
Auto: astra h kombi
Silnik: 1,9 cdti
Województwo: pomorskie

#20

Nieprzeczytany post autor: selegaa »

WITAM, MAM PODOBNY PROBLEM, TEZ CHYBA DWUMASA...JAK WCISNE SPRZEGŁO CHODZI CISZEJ, NA BIEGU JALOWYM BEZ WCISNIETEGO SPRZEGŁA ZGRZYTA. SKAD MAM WIEDZIEC JAKA DWUMASE KUPIC? Z 6 CZY 8 OTWORAMI? NA ALLEGRO NA AUKCJACH Z RÓŻNYMI KOLAMI DWUMASOWYMI JEST NAPISANE ZE PASUJA DO ASTRY H 1,9 CDTI 100KM ...

ODPOWIEDZ