Ehh poczytać się nawet nie chce na forum o DPF. Zrób tak jeszcze kilka razy a bez wycinki filtra się nie obędzie. Następnym razem jak coś takiego zauważysz na postoju, to wyjeżdżasz na trasę 3-4 bieg i obroty min. 2500 obr/min i tak gonisz go aż proces się zakończy. Jeżeli przez tyle czasu nie mógł się wypalić filtr a teraz tylko wypalał się statycznie, to za niedługo możesz się spodziewać ponownego procesu wypalania.przed chwilą zaszła bardzo dziwna sytuacja otóż zaczął się proces wypalania (wskazówka obrotów pływała w granicy 1tys. obr/min). trwał on z 15 min na postoju. Dodam, że to już któryś z kolei w ostatnich dniach (bodajże trzeci raz się wypala).
W każdym razie po skończonym procesie sprawdziłem błędy i został tylko ten
Pierw kontrolka spirali później samochód z kluczykiem.
- kobe24la
- Posty: 798
- Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 200KM
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Pierw kontrolka spirali później samochód z kluczykiem.
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
Starałem się pilnować tego filtra, najwidoczniej niedostatecznie skoro była taka sytuacja.
Krótka historia od samego początku problemu: po wciskaniu gazu na "sporcie" zaczyna migać kontrolka spirali. przeganiam astrę, filtr się wypala, gaśnie kontrolka spirali i zapala się samochód z kluczem a przy tym trzy błędy z czego dwa są od czujników temperatury. znowu przeganiam, filtr się wypala i zostaje jeden błąd czujnika prędkości własnej pojazdu, kontrolka samochodu z kluczem świeci.
Moje pytanie brzmi: czy ten błąd (ECN 050074) i świecąca kontrolka samochodu z kluczem mogą wynikać z tego samego problemu ?
Czy po wyłączeniu kontrolki spirali i zaraz po niej zapalenie się kolejnej to zbieg okoliczności ? Ciężko jest mi poznać to auto.
Krótka historia od samego początku problemu: po wciskaniu gazu na "sporcie" zaczyna migać kontrolka spirali. przeganiam astrę, filtr się wypala, gaśnie kontrolka spirali i zapala się samochód z kluczem a przy tym trzy błędy z czego dwa są od czujników temperatury. znowu przeganiam, filtr się wypala i zostaje jeden błąd czujnika prędkości własnej pojazdu, kontrolka samochodu z kluczem świeci.
Moje pytanie brzmi: czy ten błąd (ECN 050074) i świecąca kontrolka samochodu z kluczem mogą wynikać z tego samego problemu ?
Czy po wyłączeniu kontrolki spirali i zaraz po niej zapalenie się kolejnej to zbieg okoliczności ? Ciężko jest mi poznać to auto.
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Mogą. Jeśli sygnały z czujników prędkości sie za bardzo różnią to komp może zgłupieć, wywalić błąd, zaświecić auto z kluczem i przejść w tryb awaryjny. Jeden z opisów kodu P0500 to "sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny " wiec można przypuszczać że w pewnych warunkach usterka któregoś z czujników prędkości moze powodować nawet tryb awaryjny skoro zahacza to o wtryskiwanie paliwa.mikus1989 pisze:Moje pytanie brzmi: czy ten błąd (ECN 050074) i świecąca kontrolka samochodu z kluczem mogą wynikać z tego samego problemu ?
Spiralka to zupełnie inny rodzaj błedu dotyczący innego układu. Nie ma związkumikus1989 pisze:Czy po wyłączeniu kontrolki spirali i zaraz po niej zapalenie się kolejnej to zbieg okoliczności ?
pzdr
zbigor
zbigor
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
okej, dzięki wielkie za pomoc. dodam jeszcze, że poza tym błędem i samą kontrolką z samochodem nic się nie dzieje. nie przechodzi w tryb awaryjny. zamówię op-coma i zobaczę czy coś się przede mną nie ukryło
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
Witam ponownie. Piszę ponieważ chciałbym aby ktoś pomógł mi rozwiązać problem, który w dalszym ciągu występuje. Zdiagnozowałem op-comem swoje autko astra h i niepokoją mnie następujące kwestie:
Dwa błędy którym towarzyszy kontrolka samochodu z kluczem
P1902 - za niskie napięcie czujnika temp. spalin (rząd 1 czujnik 2)
(02) - nie występuje
oraz P1900 - cykl regeneracji filtra cząstek został przerwany kilka razy (57) - Obecny
usunąłem te błędy i teraz mam migającą kontrolkę (spirala). sprawdzałem filtr tym interfejsem i mam coś takiego:
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel, 206%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg), 30km
Regeneracja DPF, 0%
Myślałem nad profesjonalnym wycięciem filtra (programowego i fizycznego) ale czy dzięki temu będę mógł zapomnieć o tych dwóch błędach, które wykasowałem ? jaką firmę możecie mi polecić, która wytnie to dziadostwo (na terenie Warszawy), i ile takie coś kosztuje.
I ostatnie pytanie - czy jeżdżąc autem aż do ewentualnego wycięcia może się coś stać autku ?
Dwa błędy którym towarzyszy kontrolka samochodu z kluczem
P1902 - za niskie napięcie czujnika temp. spalin (rząd 1 czujnik 2)
(02) - nie występuje
oraz P1900 - cykl regeneracji filtra cząstek został przerwany kilka razy (57) - Obecny
usunąłem te błędy i teraz mam migającą kontrolkę (spirala). sprawdzałem filtr tym interfejsem i mam coś takiego:
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel, 206%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg), 30km
Regeneracja DPF, 0%
Myślałem nad profesjonalnym wycięciem filtra (programowego i fizycznego) ale czy dzięki temu będę mógł zapomnieć o tych dwóch błędach, które wykasowałem ? jaką firmę możecie mi polecić, która wytnie to dziadostwo (na terenie Warszawy), i ile takie coś kosztuje.
I ostatnie pytanie - czy jeżdżąc autem aż do ewentualnego wycięcia może się coś stać autku ?
- kobe24la
- Posty: 798
- Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 200KM
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Bardzo możliwe, że czujnik padł. Koszt wycięcia DPF-a, to średnio ok.800-1000zł. I masz święty spokój.
Jeżeli faktycznie jest uwalony, któryś czujnik, to krytycznym momencie filtr będzie tak zapchany, że uniemożliwi przepływ spalin. A wtedy auto na lawete.I ostatnie pytanie - czy jeżdżąc autem aż do ewentualnego wycięcia może się coś stać autku ?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli nie ma aktywnych błędów to zrób stacjonarne wypalanie a potem powtórz to w trasie. Czujnik i tak musisz wymienić jeśli padł bo ZTCW wszystkie elementy układu musza być sprawne nawet przy wyciętym DPF ale tu może niech sie Heko albo TuneForce wypowie.
pzdr
zbigor
zbigor
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
W poniedziałek chcę oddać auto na usunięcie dpf'a. zastanawiam się nad firmą alta racing i mr motors ktoś coś o nich wie ? a może gdzieś w Warszawie jest ktoś lepszy ? alta ma cenę 1300zł nie wiem jak mr. ktoś się orientuje ile to jest warte ?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Za coś koło 1400 Heko i TuneForce wycinają DPFa i robią chipsa na akcji grupowej organizowanej raz na jakiś czas. Ale to niestety u Centusiów albo w Pyrlandii. Sam DPF to coś koło 900 PLN . Szukajka prawde powie.
pzdr
zbigor
zbigor
- selegaa
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 17:37
- Imię: Andrzej
- Auto: astra h kombi
- Silnik: 1,9 cdti
- Województwo: pomorskie
WITAM, MAM PODOBNY PROBLEM, TEZ CHYBA DWUMASA...JAK WCISNE SPRZEGŁO CHODZI CISZEJ, NA BIEGU JALOWYM BEZ WCISNIETEGO SPRZEGŁA ZGRZYTA. SKAD MAM WIEDZIEC JAKA DWUMASE KUPIC? Z 6 CZY 8 OTWORAMI? NA ALLEGRO NA AUKCJACH Z RÓŻNYMI KOLAMI DWUMASOWYMI JEST NAPISANE ZE PASUJA DO ASTRY H 1,9 CDTI 100KM ...