Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
- Imię: Mateusz
- Auto: Focus MK2 FL
- Silnik: 1.8 TDCI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)
Byłbym ostrożny z twierdzeniem, że sprężyny w tarczy sprzęgłowej mają taką sztywność po 0 i 100 tys km. Wiele razy spotkałem się z sytuacją (nawet na własnej skórze), że pęknięte sprężyny w zdrowej tarczy sprzęgłowej powodowały szarpanie i drgania, szczególnie na zimnym silniku.
Poza tym nietłumienie wibracji przez koło dwumasowe, a tym samym uderzenia skrętne koła mają moim zdaniem bardzo duże znaczenie dla łożysk w skrzyni biegów.
Poza tym nietłumienie wibracji przez koło dwumasowe, a tym samym uderzenia skrętne koła mają moim zdaniem bardzo duże znaczenie dla łożysk w skrzyni biegów.
Zafira Z18XER
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
tez spotkalem sie raz z przypadkiem ze sprezynka na tarczy pekla i sie obróciła i powodowala ze docisk nie dociskal do konca tarczy i sprzeglo sie slizgalo. Owszem bywa i tak ale jest to tak maly odsetek ze szkoda nawet to wspominac. Drugi przypadek jaki slyszalem to zdiagnozowalem to na ktoryms forum oplowskicm ale czy to bylo tu czy na innym to juz nie pamietam ale kolega dziekowal za trafna diagnoze. Tak czy siak jest to i tak nie za duza usterka w stosunku do padania dwumasu i kosztów z tym zwiazanych. Tarcze sprzeglowa mozna kupic nowa w sumie w cenie okolo 200gora 300 zl za polowe tego mozna zregenerowac na czesciach oryginalnych oraz mozna jeszcze zakupic uzywke w dobrym stanie i cieszyc sie dlugo bezawaryjna jazda. Sam u siebie w sharanie zrobilem tak ze dwumas wytargalem, wymoiczylem go w ropie, rozruszalem bo byl zatarty a luzów nie miał, tarcze juz troszke wypracowana dalem do obicia nowymi okładzinami z luka i po zlozeniu chodzi az miło.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:44
- Imię: Wojtek
- Auto: Fiesta MK7 Trend; GOLD X 2013
- Silnik: 1,4i; 96ps, LPG
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Oj tam; taka kia i hyundai 1,4 i 1,6 fabrycznie mają sztywne koło zamachowe i dają radę, a trzeba pamiętać że oryginalne części są......................... koreańskie
pozdrawiam
były użytkownik AH kombi Z17DTH 2005
były użytkownik AH kombi Z17DTH 2005
- taff1983
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 15:28
- Auto: Corsa D
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: podkarpackie
Sunykiller jak trwa ta przygoda z tym jednomasem? Jestem ciekaw jak to wygląda po kilkuset kilometrach bo mam ten sam problem po założeniu jednomasy...
Macie jakieś sugestie a propos tego tematu? Czy to już taki urok tej "jednomasy". Pytam, bo kupiłem nowe koło dwumasowe za jedyne 1600 pln i planuje je założyc w tym tygodniu...
Macie jakieś sugestie a propos tego tematu? Czy to już taki urok tej "jednomasy". Pytam, bo kupiłem nowe koło dwumasowe za jedyne 1600 pln i planuje je założyc w tym tygodniu...
- taff1983
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 15:28
- Auto: Corsa D
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: podkarpackie
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 sty 2013, 10:39
- Imię: Jakub
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTI
- Województwo: mazowieckie
Odświeżę, bo mój ojciec zamontował w swojej Corsie 1.3 CDTI 69 koni właśnie rozwiązanie VALEO kit4P i spisuje się wyśmienicie.
Musiał tylko dokupić wysprzęglik za 350 PLN VALEO i wyszło go około 1900 PLN.
Póki co, żadnych różnic nie odczuwa...
Polecam publikację dla niezdecydowanych:
[External Link Removed for Guests]
WIem, że wielu powie, że rozwiązania fabryczne są najlepsze, ale czy ktoś nie pomyślał nigdy, że koncerny nie robia nas w balona?
Po co w 70-konnym silniku koło dwumasowe???
Musiał tylko dokupić wysprzęglik za 350 PLN VALEO i wyszło go około 1900 PLN.
Póki co, żadnych różnic nie odczuwa...
Polecam publikację dla niezdecydowanych:
[External Link Removed for Guests]
WIem, że wielu powie, że rozwiązania fabryczne są najlepsze, ale czy ktoś nie pomyślał nigdy, że koncerny nie robia nas w balona?
Po co w 70-konnym silniku koło dwumasowe???
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
To jak u mnie, głupie 175 Nm i dwumasa...
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]
- wojtek08339
- Posty: 892
- Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: PIŁA
Witam w klubie
Też myślę o zmianie DM na JM.
I u mnie chyba początek końca DM, objawy to jak po dłuższej jeździe po wrzuceniu na luz na postoju słychać lekkie jakby dudnienie z silnika, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła.
Sunykiler napisz jak ci się sprawdza JM i ile km na niej już zrobiłeś.
Też myślę o zmianie DM na JM.
I u mnie chyba początek końca DM, objawy to jak po dłuższej jeździe po wrzuceniu na luz na postoju słychać lekkie jakby dudnienie z silnika, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła.
Sunykiler napisz jak ci się sprawdza JM i ile km na niej już zrobiłeś.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?
-
- Posty: 460
- Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
- Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Moja asterka od wczoraj u mechaniora, dwumasa rozsypała sie nagle, bez większych wczesniejszych objawów. Owszem dzowniła leciutko od jakiegos roku podczas gaszenia, ale tak to zadnych innnych objawów.
Dzien przed totalną rozsypką zaczeło bardziej budą telepać na jałowym. No i wczoraj podczas jadzy jak zaczeło walić to odrazu sie zatrzymałem. Uruchamiać po raz drugi juz nie próbowalem nawet. Nawet sprzęgło się totalnie zablokowało
Montuje jednak dwumas Luk-a ze wzgledu na mniejsze wibracje. No i mam nadzieję że kolejne 200 tyś na nim zrobię
Dzien przed totalną rozsypką zaczeło bardziej budą telepać na jałowym. No i wczoraj podczas jadzy jak zaczeło walić to odrazu sie zatrzymałem. Uruchamiać po raz drugi juz nie próbowalem nawet. Nawet sprzęgło się totalnie zablokowało
Montuje jednak dwumas Luk-a ze wzgledu na mniejsze wibracje. No i mam nadzieję że kolejne 200 tyś na nim zrobię
- wojtek08339
- Posty: 892
- Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: PIŁA
Na JM nie musiałbyś pewnie odliczać do 200 tyś.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?