Strona 5 z 5

Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 11 wrz 2017, 10:51
autor: jacol222
Witam wszystkich ponownie. Przypomne, zalozylem sztywne koło valeo. Przejechałem 10 tys. km. I póki co nic się nie zmieniło, jedynie pedał sprzęgła wydaje się trochę twardszy niż zaraz na początku. Jak wcześniej wspomniałem sprężynki na tarczy głównie słychać na drugim biegu, choc przy dynamiczniejszej jeździe jest cicho. Od czwartego biegu, nawet z obrotami 1500 nie chalasuje... ogólnie jazda nie jest dla mnie uciążliwa ..... więc jest ok!
Pozdrawiam Jacek

Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 12 wrz 2017, 6:34
autor: wesoł
skoro nie staraja sie ani luk ani sachs przy produkcji dwumas to nie dziwota ze i valeo sie za bardzo nie przyklada przy robieniu jednomasy. Niby nie zawiele jest do spartolenia przy jednomasie to jednak sie okazuje ze potrafia zrobic za luzne sprezynki w tarczy. Temat do ogarniecia ale jak zawsze dziwi ze nowy to nie idzie wparze ze sprawny. Przy poprawieniu sprezynek powinno chodzic juz bezszelestnie. Tez mam cos takiego podobnego w golfie aczkolwiek troche zbutowalem auto fest to albo ja juz sie przyzwyczailem albo juz tego nie slsze. w sharanie nie mam tego od samego poczatku i chodzi jak na najlepszej dwumasie jaka mozna by sobie wymarzyć a sprzeglo umnie nigdy latwo nie mialo. Palenie laczka to bywa dosc czesto. Poprostu do tego to sluzy wiec sie kozysta.

Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 12 wrz 2017, 17:03
autor: jacol222
Hey Wesoł. Sprężynki na tarczy nożna było swobodnie przesuwać już w kartonie..więc miałem obawę że będzie brzęczenie nawet na luzie. Ale jest lepiej niż się spodziewałem. Ciekawostka jest, że jadąc jako pasażer... nic nie słyszę ... :0.
Ciekawe czy, jeśli padnie taka tarcza... to czy można na to Valeo założyć SACHS???
Pozdrawiam Jacek

Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 12 wrz 2017, 17:09
autor: wesoł
Nie nie zalozysz bo nie jest dostepna taka tarcza od jednomasy. Ale spoko bo wiele firm dorobi ci i tarcze i moze ta twoja obic nowymi okladzinami i wymienic sprezynki itd itd. Wszystko to w cenach na tyle przystepnych ze taniej bedzie jak nowy zestaw tarcza plus docisk nawet jakby byl dostepny. Samo obicie to koszt okolo 100-120 zl a z wymiana spreznek 160-200 zl wiec chyba nie ma tragedii.

Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 12 wrz 2017, 21:00
autor: jacol222
Dzięki za pomocne informacje :D

Re: Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 21 gru 2023, 21:22
autor: KORALGOL
wesoł pisze:
12 wrz 2017, 17:09
Nie nie zalozysz bo nie jest dostepna taka tarcza od jednomasy. Ale spoko bo wiele firm dorobi ci i tarcze i moze ta twoja obic nowymi okladzinami i wymienic sprezynki itd itd. Wszystko to w cenach na tyle przystepnych ze taniej bedzie jak nowy zestaw tarcza plus docisk nawet jakby byl dostepny. Samo obicie to koszt okolo 100-120 zl a z wymiana spreznek 160-200 zl wiec chyba nie ma tragedii.
Sporo czasu minęło wesoł jak wygląda żeby i mnie zeobic koło sztywne w 1.6 cdti astra J gdzie szukać bo jutro zrzucam skrzynie coś wali jak noe wiem albo padł docisk lub dwumasa skrzynia robiona niecałe 8 miejsce temu zrobiłem niecałe 10000km

Re: Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 22 gru 2023, 7:10
autor: wesoł
Chyba się n8c nie zmieniło. Ale nie sprawdzałem a minęło parę lat. Ja sobie chwalę jednomas. Zresztą skoro niekiedy producenci sami zakładali sztywne to o czymś musi to świadczyć.

Re: Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

: 19 sty 2024, 12:21
autor: vobi1orbi
Odpowiem krótko, jak Cię nie stać, na utrzymanie Aśki kup sobie Punto, a nie szkłem podcieraj du....ę. Ale to tylko moje zdanie, ja założył bym tylko oryginał oczywiście dwumas na lata i koniec w temacie..