Strona 1 z 1

Błąd ECN 050074 i ECN 038008

: 07 wrz 2013, 16:05
autor: 1700ccm
Witam wszystkich,
Problem pojawił się jakiś czas temu poprzez sprawdzanie błędu gaz hamulec oraz przez wyświtetlenie kontrolki " z kluczykiem".
Wiem że to błędy oznaczające problem ze świecami żarowymi oraz z kontrolą prędkościomierza (albo coś podobnego).
Byłem z tym w 2x serwisie , tam powiedzieli, że wszystkie świece są sprawne oraz skasowali błędy (które oczywiście pojawiły się już następnego dnia). Ich diagnoza była taka , że błąd może dotyczyć układu wiązki elektrycznej , skrzynki lub potrzeby wymiany wszystkich świec ( każda świeca została sprawdzona - oporność w normie) i wtedy ew. powinno się go wyeliminować - ale nie gwarantują tego i radzili aby jezdzić dopóki nie padnie jakaś świeca (aby mieć podstawy do wymiany świec).Co do drugiego błędu ( prędkościomierz) mówili że to nieistotny błąd który ma prawie każda Astra i aby nim się nie przejmować. Czy tak jest naprawdę?

Dodam, że "kluczyk" pojawia się jedynie gdy silnik ma mniej lub ok. 50C oraz zawsze rano gdy jest zimny i gaśnie po ok. 30 sek.
Nie widzę straty mocy ani innych skutków. Wkurza mnie jedynie kluczyk , ponieważ chciałem doprowadzić auto do stanu technicznego idealnego a tak nie jest ;/.
Wymieniłem już kompletny rozrząd, nowy elektrozawór sterowania turbiny , szczotki rozrusznika, wszystkie filtry oraz olej - We wszystko wpakowałem jakieś 5000zł a nadal nie jest tak jak powinno ://///

Jeśli macie jakieś inne bądz lepsze rozwiązanie tej sprawy będę wdzięczny za pomoc!

Auto to Astra H 1.7cdti 74 kW 2006r.

Pozdrawiam i z góry dzięki!
Wojtek

Re: Błąd ECN 050074 i ECN 038008

: 07 wrz 2013, 23:15
autor: lg2000
ECN 050074 to faktycznie częsty błąd i często nie wiadomo dlaczego "wyskakuje". Poślizg kół, niewłaściwe ciśnienie, zbyt zużyty bieżnik mogą go wywołać. Co do ECN 038008 to błąd świec żarowych i tego nie radzę ignorować. Mechnicy świece sprawdzają na żarówkę, jak świeca przewodzi prąd, żarówka świeci i to znaczy że jest dobra. Nie sprawdza się to w przypadku gdy świeca jest zwarta do masy i wtedy "na żarówkę" nic nie wyjdzie, a sterownik będzie sygnalizował błąd, bo będzie przeciążony. Jest też taka możliwość że faktycznie któraś świeca jest na etapie agonii i większa oporność powoduje sygnalizację błędu. Jedyna szansa na znalezienie takiej wadliwej świecy to podłączenie do niej 12V przez amperomierz 20A i sprawdzenie prądu jaki przez nią płynie. Nominalnie to powinno być około 11A więc duża różnica w jedną lub drugą stronę będzie wskazywać winowajcę. Niedogrzewanie jakiegoś cylindra prędzej czy później spowoduje kłopoty z wtryskiwaczem.