Błąd ECN 050074 i ECN 038008
: 07 wrz 2013, 16:05
Witam wszystkich,
Problem pojawił się jakiś czas temu poprzez sprawdzanie błędu gaz hamulec oraz przez wyświtetlenie kontrolki " z kluczykiem".
Wiem że to błędy oznaczające problem ze świecami żarowymi oraz z kontrolą prędkościomierza (albo coś podobnego).
Byłem z tym w 2x serwisie , tam powiedzieli, że wszystkie świece są sprawne oraz skasowali błędy (które oczywiście pojawiły się już następnego dnia). Ich diagnoza była taka , że błąd może dotyczyć układu wiązki elektrycznej , skrzynki lub potrzeby wymiany wszystkich świec ( każda świeca została sprawdzona - oporność w normie) i wtedy ew. powinno się go wyeliminować - ale nie gwarantują tego i radzili aby jezdzić dopóki nie padnie jakaś świeca (aby mieć podstawy do wymiany świec).Co do drugiego błędu ( prędkościomierz) mówili że to nieistotny błąd który ma prawie każda Astra i aby nim się nie przejmować. Czy tak jest naprawdę?
Dodam, że "kluczyk" pojawia się jedynie gdy silnik ma mniej lub ok. 50C oraz zawsze rano gdy jest zimny i gaśnie po ok. 30 sek.
Nie widzę straty mocy ani innych skutków. Wkurza mnie jedynie kluczyk , ponieważ chciałem doprowadzić auto do stanu technicznego idealnego a tak nie jest ;/.
Wymieniłem już kompletny rozrząd, nowy elektrozawór sterowania turbiny , szczotki rozrusznika, wszystkie filtry oraz olej - We wszystko wpakowałem jakieś 5000zł a nadal nie jest tak jak powinno ://///
Jeśli macie jakieś inne bądz lepsze rozwiązanie tej sprawy będę wdzięczny za pomoc!
Auto to Astra H 1.7cdti 74 kW 2006r.
Pozdrawiam i z góry dzięki!
Wojtek
Problem pojawił się jakiś czas temu poprzez sprawdzanie błędu gaz hamulec oraz przez wyświtetlenie kontrolki " z kluczykiem".
Wiem że to błędy oznaczające problem ze świecami żarowymi oraz z kontrolą prędkościomierza (albo coś podobnego).
Byłem z tym w 2x serwisie , tam powiedzieli, że wszystkie świece są sprawne oraz skasowali błędy (które oczywiście pojawiły się już następnego dnia). Ich diagnoza była taka , że błąd może dotyczyć układu wiązki elektrycznej , skrzynki lub potrzeby wymiany wszystkich świec ( każda świeca została sprawdzona - oporność w normie) i wtedy ew. powinno się go wyeliminować - ale nie gwarantują tego i radzili aby jezdzić dopóki nie padnie jakaś świeca (aby mieć podstawy do wymiany świec).Co do drugiego błędu ( prędkościomierz) mówili że to nieistotny błąd który ma prawie każda Astra i aby nim się nie przejmować. Czy tak jest naprawdę?
Dodam, że "kluczyk" pojawia się jedynie gdy silnik ma mniej lub ok. 50C oraz zawsze rano gdy jest zimny i gaśnie po ok. 30 sek.
Nie widzę straty mocy ani innych skutków. Wkurza mnie jedynie kluczyk , ponieważ chciałem doprowadzić auto do stanu technicznego idealnego a tak nie jest ;/.
Wymieniłem już kompletny rozrząd, nowy elektrozawór sterowania turbiny , szczotki rozrusznika, wszystkie filtry oraz olej - We wszystko wpakowałem jakieś 5000zł a nadal nie jest tak jak powinno ://///
Jeśli macie jakieś inne bądz lepsze rozwiązanie tej sprawy będę wdzięczny za pomoc!
Auto to Astra H 1.7cdti 74 kW 2006r.
Pozdrawiam i z góry dzięki!
Wojtek