1.9 cdti - Trzęsienie się silnika przy wyłączaniu - z19dt
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
1.9 cdti - Trzęsienie się silnika przy wyłączaniu - z19dt
Od wczoraj nagle trzęsie mi się silnik przy wyłączaniu. Pali elegancko, chodzi jak zegarek, tylko właśnie przy wyłączaniu coś się telepie. Poszła jakaś poduszka? Przy silniku? Przy skrzyni? Jakieś pomysły?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 26 maja 2015, 11:19
- Imię: Dawid
- Auto: Astra GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Sprawdź przepustnice, odłącz ja i zobacz czy jest tak samo.
Op-com. Tech2. MDI
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
Ano właśnie wrzuciłem też temat na brytyjskie forum i goście mówią, że na 99.99% to klapa gasząca. Mówili żeby zrobić test wymuszonego zamknięcia przepustnicy i zobaczyć czy też szarpie. Zrobiłem test i silnik gaśnie miód malina. Zero szarpnięcia. Także zabieram sie za czyszczenie przepustnicy.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 26 maja 2015, 11:19
- Imię: Dawid
- Auto: Astra GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Najpierw sprawdz czy wtyczka Ci nie spadła
Op-com. Tech2. MDI
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
Kolejny test. Już wiem na 100% że szwankuje przepustnica. Ewidentnie narzędzie diagnostyczne zamyka klapę natomiast sterownik nie daje rady, gdyż są to dwa różne obwody (12V i 5V). Ładnie widać na filmiku jak działa klapa w teście a jak w realu.
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
Wróciłem z roboty i silnik ładnie zgasł...więc myślę sobie ożyła przepustnica czy co......i ożyła chwilowo. Ściągnąłem znów dolot i klapa się ładnie zamyka. Także coś nie łączy pewnie na lutach i raz klapa się zamyka a raz nie. Na tym filmiku silnik jest wyłączany 3 razy stacyjką i wszystko chodzi jak należy.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
Wróciłem z roboty i silnik ładnie zgasł...więc myślę sobie ożyła przepustnica czy co......i ożyła chwilowo. Ściągnąłem znów dolot i klapa się ładnie zamyka. Także coś nie łączy pewnie na lutach i raz klapa się zamyka a raz nie. Na tym filmiku silnik jest wyłączany 3 razy stacyjką i wszystko chodzi jak należy.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
Przepustnica wymieniona po regeneracji. Teraz widzę, słyszę i czuję, że ona musiała od dawna szwankować, gdyż dopiero teraz widzę jak silnik potrafi być ładnie zduszony przy wyłączaniu. Silnik teraz gaśnie wzorcowo, jest zduszony w bardzo krótkim czasie i nie ma grama trzęsawki.
Takie zduszenie wzorcowe do tej pory miałem tylko w teście przepustnicy, ale jak pisałem tam jest inny obwód, mocniejsze napięcie, i w teście klapka się zamykała do końca. Natomiast w realu klapa musiała mieć jakieś nieszczelności i dopiero jak się już całkiem się nie domykała to zaczęło mocno trząść silnikiem.
Także wszystkim proponuje ściągnąć dolot do przepustnicy, ustawić sobie kamerę i nagrać moment wyłączenia silnika. W ogóle teraz klapka się mi zamyka bardzo stanowczo i szybko.
Takie zduszenie wzorcowe do tej pory miałem tylko w teście przepustnicy, ale jak pisałem tam jest inny obwód, mocniejsze napięcie, i w teście klapka się zamykała do końca. Natomiast w realu klapa musiała mieć jakieś nieszczelności i dopiero jak się już całkiem się nie domykała to zaczęło mocno trząść silnikiem.
Także wszystkim proponuje ściągnąć dolot do przepustnicy, ustawić sobie kamerę i nagrać moment wyłączenia silnika. W ogóle teraz klapka się mi zamyka bardzo stanowczo i szybko.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Bardzo fajnie i rzeczowo to wszytko opisałeś. Można będzie linkować do wartościowego wątku.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 wrz 2015, 13:31
- Auto: Astra J, Astra H
- Silnik: A17DTJ, Z19DT
- Województwo: pomorskie
Moglibyście napisać jakie dokładnie klucze są potrzebne do demontażu przepustnicy?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 sie 2016, 13:33
- Imię: przemo
- Auto: astra H 1.9 , Corsa C 1.2
- Silnik: DTL
- Województwo: śląskie
Witam, odkopię kotleta. W mojej astrze 1.9 100km DTL 2008r pojawiło się trzęsienie podczas gaszenia auta. OP-COM nie pokazywał żadnych błędów auto jezdziło, przyspieszało normalnie. Żadna kontrolka nie zapalała się. No ale mnie to bardzo wkurzało, spac nie dawało wiec na allegro zakupiłem używkę. Podmianka w jedną godzinkę. Zapalam i gaszę ....a tu k...a zoonk..trzepie przy gaszeniu ..nosz ku...., podpinam OP-COM a tam błąd obwodu przepustnicy. Kasuje, odświeżam a błąd dalej się pokazuje. Niestety nie spisałem numeru błędu. Próbowałem zrobic test przepustnicy i zonk..nie da się...(na starej ładnie gasiło ) czyżby kupiona na alle od razu walnięta ? Kupiłem miesiąc temu, nie miałem czasu wymienic. Co mam gościowi napisac ? ....Czy zakupic taką z gwarancją co są na allegro ? takie regenerowane? (starą sie oddaje ) ...
edit...Zakupiona przepustnica zregenerowana z 12 miesięczną gwarancją. Obecnie brak szarpania przy gaszeniu, brak błędu. Już zapomniałem jak Astra może miękko się gasic.
edit...Zakupiona przepustnica zregenerowana z 12 miesięczną gwarancją. Obecnie brak szarpania przy gaszeniu, brak błędu. Już zapomniałem jak Astra może miękko się gasic.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 10:48 przez przemoopel, łącznie zmieniany 1 raz.