1.9 cdti - Trzęsienie się silnika przy wyłączaniu - z19dt

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

1.9 cdti - Trzęsienie się silnika przy wyłączaniu - z19dt

#1

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Od wczoraj nagle trzęsie mi się silnik przy wyłączaniu. Pali elegancko, chodzi jak zegarek, tylko właśnie przy wyłączaniu coś się telepie. Poszła jakaś poduszka? Przy silniku? Przy skrzyni? Jakieś pomysły?

[External Link Removed for Guests]

Mikua

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 26 maja 2015, 11:19
Imię: Dawid
Auto: Astra GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

#2

Nieprzeczytany post autor: Mikua »

Sprawdź przepustnice, odłącz ja i zobacz czy jest tak samo.
Op-com. Tech2. MDI

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Ano właśnie wrzuciłem też temat na brytyjskie forum i goście mówią, że na 99.99% to klapa gasząca. Mówili żeby zrobić test wymuszonego zamknięcia przepustnicy i zobaczyć czy też szarpie. Zrobiłem test i silnik gaśnie miód malina. Zero szarpnięcia. Także zabieram sie za czyszczenie przepustnicy.

[External Link Removed for Guests]

Mikua

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 26 maja 2015, 11:19
Imię: Dawid
Auto: Astra GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

#4

Nieprzeczytany post autor: Mikua »

Najpierw sprawdz czy wtyczka Ci nie spadła
Op-com. Tech2. MDI

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Kolejny test. Już wiem na 100% że szwankuje przepustnica. Ewidentnie narzędzie diagnostyczne zamyka klapę natomiast sterownik nie daje rady, gdyż są to dwa różne obwody (12V i 5V). Ładnie widać na filmiku jak działa klapa w teście a jak w realu.

[External Link Removed for Guests]

EDIT:
Wróciłem z roboty i silnik ładnie zgasł...więc myślę sobie ożyła przepustnica czy co......i ożyła chwilowo. Ściągnąłem znów dolot i klapa się ładnie zamyka. Także coś nie łączy pewnie na lutach i raz klapa się zamyka a raz nie. Na tym filmiku silnik jest wyłączany 3 razy stacyjką i wszystko chodzi jak należy.

[External Link Removed for Guests]

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Przepustnica wymieniona po regeneracji. Teraz widzę, słyszę i czuję, że ona musiała od dawna szwankować, gdyż dopiero teraz widzę jak silnik potrafi być ładnie zduszony przy wyłączaniu. Silnik teraz gaśnie wzorcowo, jest zduszony w bardzo krótkim czasie i nie ma grama trzęsawki.

Takie zduszenie wzorcowe do tej pory miałem tylko w teście przepustnicy, ale jak pisałem tam jest inny obwód, mocniejsze napięcie, i w teście klapka się zamykała do końca. Natomiast w realu klapa musiała mieć jakieś nieszczelności i dopiero jak się już całkiem się nie domykała to zaczęło mocno trząść silnikiem.


Także wszystkim proponuje ściągnąć dolot do przepustnicy, ustawić sobie kamerę i nagrać moment wyłączenia silnika. W ogóle teraz klapka się mi zamyka bardzo stanowczo i szybko.

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Bardzo fajnie i rzeczowo to wszytko opisałeś. Można będzie linkować do wartościowego wątku.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

Arczii

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 16 wrz 2015, 13:31
Auto: Astra J, Astra H
Silnik: A17DTJ, Z19DT
Województwo: pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Arczii »

Moglibyście napisać jakie dokładnie klucze są potrzebne do demontażu przepustnicy?

przemoopel

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 17 sie 2016, 13:33
Imię: przemo
Auto: astra H 1.9 , Corsa C 1.2
Silnik: DTL
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: przemoopel »

Witam, odkopię kotleta. W mojej astrze 1.9 100km DTL 2008r pojawiło się trzęsienie podczas gaszenia auta. OP-COM nie pokazywał żadnych błędów auto jezdziło, przyspieszało normalnie. Żadna kontrolka nie zapalała się. No ale mnie to bardzo wkurzało, spac nie dawało wiec na allegro zakupiłem używkę. Podmianka w jedną godzinkę. Zapalam i gaszę ....a tu k...a zoonk..trzepie przy gaszeniu :oops: ..nosz ku...., podpinam OP-COM a tam błąd obwodu przepustnicy. Kasuje, odświeżam a błąd dalej się pokazuje. Niestety nie spisałem numeru błędu. Próbowałem zrobic test przepustnicy i zonk..nie da się...(na starej ładnie gasiło ) czyżby kupiona na alle od razu walnięta ? Kupiłem miesiąc temu, nie miałem czasu wymienic. Co mam gościowi napisac ? ....Czy zakupic taką z gwarancją co są na allegro ? takie regenerowane? (starą sie oddaje ) ...


edit...Zakupiona przepustnica zregenerowana z 12 miesięczną gwarancją. Obecnie brak szarpania przy gaszeniu, brak błędu. Już zapomniałem jak Astra może miękko się gasic.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 10:48 przez przemoopel, łącznie zmieniany 1 raz.

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Minął rok od regeneracji przepustnicy. Wszystko chodzi jak należy, można polecać ten zakład w Sadlinkach

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ