Poduszki silnika
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Poduszki silnika
Cześć,
Proszę napiszcie na ilu poduszkach zawieszony jest silnik i skrzynia w Astrze H.
Czy da się je w miarę łatwo samemu wymienić mając do dyspozycji podnośnik warsztatowy (kolumnowy)?
I drugie pytanie do osób posiadających silnik 8V (Z19DT) w swoich Astrach - czy drgania tego silnika przenosza się u Was bardzo wyraźnie na karoserię, fotel, kierownicę, czasem na tyle mocno że aż w środku brzęczą plastiki i luźne przedmioty?
Dzięki
Adam
Proszę napiszcie na ilu poduszkach zawieszony jest silnik i skrzynia w Astrze H.
Czy da się je w miarę łatwo samemu wymienić mając do dyspozycji podnośnik warsztatowy (kolumnowy)?
I drugie pytanie do osób posiadających silnik 8V (Z19DT) w swoich Astrach - czy drgania tego silnika przenosza się u Was bardzo wyraźnie na karoserię, fotel, kierownicę, czasem na tyle mocno że aż w środku brzęczą plastiki i luźne przedmioty?
Dzięki
Adam
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Możliwe że silnik chodzi nierówno, stąd drgania.
Lepiej nie wymieniać co popadnie lecz udać się do zakładu wyspecjalizowanego w oplach lub dobrego mechaniora
Wymienisz poduszki a się okaże że to świece i kasiora w plecy.
Lepiej nie wymieniać co popadnie lecz udać się do zakładu wyspecjalizowanego w oplach lub dobrego mechaniora
Wymienisz poduszki a się okaże że to świece i kasiora w plecy.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2016, 17:39 przez xxvvcc, łącznie zmieniany 1 raz.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Poczytaj tematy o hydro poduszkach.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Podczas przyspieszania, zawsze w tym samym zakresie obrotów, w momencie kiedy pojawia się mocniejsze przyspieszenie (doładowanie turbo), czyli około 1800 obrotów, jest uczucie jakby któres przednie koło było lekko zwichrowane. Powyżej 2000 obrotów to znika. Czuć to najbardziej od 3 biegu wzwyz, zakres obrotow ten sam. Zmieniałem półosie, wałek pośredni, bez różnicy. Myślalem że moze silnik wpada w tym zakresie w jakieś drgania (uczucie podskakiwania koła), ale poduszki nie wykazuja żadnych objawow zuzycia...
To jest bardzo delikatne podrzucanie, podejrzewam że dla osoby postronnej byłoby zupełnie niezauważalne. Silnik pracuje wtedy normalnie, ale myslalem sobie też że jeśli nawet dawki paliwa w tym zakresie jakoś odbiegaja od normy to może też dawać to takie odczucia. Nie mam pojęcia, ale irytuje mnie to cholernie i mam wrażenie że kiedyś tak nie było.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
EDIT:
Re: Poduszki silnika
Czuć to mocniej im bardziej samochód jest załadowany. Jeśli np w czasie przyspieszania zaciagne lekko ręczny w momencie gdy mam te 1800 obrotow żeby zwiększyć opory toczenia i wydłużyć moment pozostawania na tych obrotach, to czuć to dłużej też.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
To jest bardzo delikatne podrzucanie, podejrzewam że dla osoby postronnej byłoby zupełnie niezauważalne. Silnik pracuje wtedy normalnie, ale myslalem sobie też że jeśli nawet dawki paliwa w tym zakresie jakoś odbiegaja od normy to może też dawać to takie odczucia. Nie mam pojęcia, ale irytuje mnie to cholernie i mam wrażenie że kiedyś tak nie było.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
EDIT:
Re: Poduszki silnika
Czuć to mocniej im bardziej samochód jest załadowany. Jeśli np w czasie przyspieszania zaciagne lekko ręczny w momencie gdy mam te 1800 obrotow żeby zwiększyć opory toczenia i wydłużyć moment pozostawania na tych obrotach, to czuć to dłużej też.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Z tego co piszesz to ciężko wyrokować, raz piszesz o drganiach które przenoszą się na budę przy określonej prędkości obrotowej silnika - może pomóc wymiana którejś poduszki lub montaż tłumika drgań a potem nie jesteś pewny czy to może koło, to musisz ustalić/wykluczyć, bo w innym razie wymienisz pół auta działając na chybił trafił, choć skłaniam się do poduszki lub tłumika drgań bo piszesz, że występuje to w stałym zakresie obrotów.
Poczytaj tutaj, tu są wszystkie problemy zawarte http://astraklub.pl/search.php?st=0&sk= ... drga%C5%84
Poczytaj tutaj, tu są wszystkie problemy zawarte http://astraklub.pl/search.php?st=0&sk= ... drga%C5%84
Ostatnio zmieniony 27 lis 2016, 10:30 przez dawid75, łącznie zmieniany 1 raz.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Taki dźwięk masz?
[External Link Removed for Guests]
Miałem niedokręconą tylną poduszkę silnika.
[External Link Removed for Guests]
Miałem niedokręconą tylną poduszkę silnika.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Ta poduszka łączy się z blokiem silnika czy blokiem skrzyni?
U mnie na wysokich obrotach, z gazem do deski nic się niepokojącego nie dzieje. Wszystkie dziwne rzeczy dzieją się przy niskich obrotach.
U mnie na wysokich obrotach, z gazem do deski nic się niepokojącego nie dzieje. Wszystkie dziwne rzeczy dzieją się przy niskich obrotach.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Czy łatwo jest wymienić te dolne poduszki silnika przy sankach? zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam do dyspozycji podnośnik warsztatowy (wynajem stanowiska warsztatowego)
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Hmm raczej łatwo. Ja demontowałem je gdy otwierałem skrzynię na silniku - czyli poprzez obniżenie całego zespołu napędowego tak aby pokazał się w nadkolu. Nie wiem czy podnosnik warsztatowy się przyda. Jeśli go użyjesz, potrzebujesz również belki utrzymującej silnk od góry. Jakbyś robił to na ziemi, wystarczy że delikatnie podniesiesz silnik na lewarku i podłożysz kobyłkę pod niego. Ja to robiłem bez kanału/podnośnika ale z belką [1]. Żeby odkręcić tylną łapę, musiałem zdemontować wydech bo miałem kiepski dostęp do śrub, ale to tylko dodatkowe 10 minut roboty. Ważne żeby podczas demontażu wydechu plecionka się nie wyginała więcej niż klikanaście stopni, bo będzie do wymiany.
[1] [External Link Removed for Guests]
[1] [External Link Removed for Guests]
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+