1.9 120KM 16v 2005 r. / Odpala, dusi się, kopci na biało i gaśnie
- kuba04195
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2022, 15:13
- Imię: Jakub
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTJ
- Rocznik: 2005
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
1.9 120KM 16v 2005 r. / Odpala, dusi się, kopci na biało i gaśnie
Pacjent 1.9 120km 16v 2005
Od dłuższego czasu czasami podczas jazdy zaczynał przerywac, tracic moc i przestawac wkręcać się na obroty (zazwyczaj max 2400 po czym "puszczało" i jakby nigdy nic jechał dalej)
Parę dni temu wjechał do garażu i już z niego się nie rusza.
Po odpaleniu przez sekundę/dwie chodzi ok/lekko nie równo. Potem zaczyna się dusić, kopcić na siwo (z wydechu i z pod maski {odma, korek oleju}) i gaśnie.
Zero błędów oprócz czujnika temp paliwa i tempomatu.
Kiedyś miałem 1:1 objaw, jednak wystarczyło wyczyścić odmę i auto jeździło kolejny rok.
Jeżeli to pomoże to auto jeździło bez żadnego problemu do ostatniego wstawienia do garażu, stało tam 7 dni bez odpalania i już nie dało rady wyjechać..
Tutaj link do filmu jak wygląda proces odpalania:
[External Link Removed for Guests]
Wyczyściłem odmę (odłączenie też nic nie daje)
Przepustnica działa/wyczyszczona
Korekty na wtryskach -0.22 0.08 0.04 -0.14
Brak DPF
Filtr paliwa wymieniony, obudowa szczelna
Ciśnienie w common rail żądane=aktualne
W dolocie jest dosyć sporo oleju, tutaj zdjęcie przepustnicy: Jedyny pomysł jaki mam to coś z turbo, tutaj filmik z OPcoma, żądane ciśnienie ładowania to 120 a ciśnienie stoi na poziomie 108/109. Czyżby turbo kaput? Przy odpaleniu słychać jak się obraca, może geometria?
tutaj link do filmu:
[External Link Removed for Guests]
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na jakieś pomysły, w tym czasie postaram się dostać do turbo i sprawdzić czy rzeczywiście geometria działa.
Od dłuższego czasu czasami podczas jazdy zaczynał przerywac, tracic moc i przestawac wkręcać się na obroty (zazwyczaj max 2400 po czym "puszczało" i jakby nigdy nic jechał dalej)
Parę dni temu wjechał do garażu i już z niego się nie rusza.
Po odpaleniu przez sekundę/dwie chodzi ok/lekko nie równo. Potem zaczyna się dusić, kopcić na siwo (z wydechu i z pod maski {odma, korek oleju}) i gaśnie.
Zero błędów oprócz czujnika temp paliwa i tempomatu.
Kiedyś miałem 1:1 objaw, jednak wystarczyło wyczyścić odmę i auto jeździło kolejny rok.
Jeżeli to pomoże to auto jeździło bez żadnego problemu do ostatniego wstawienia do garażu, stało tam 7 dni bez odpalania i już nie dało rady wyjechać..
Tutaj link do filmu jak wygląda proces odpalania:
[External Link Removed for Guests]
Wyczyściłem odmę (odłączenie też nic nie daje)
Przepustnica działa/wyczyszczona
Korekty na wtryskach -0.22 0.08 0.04 -0.14
Brak DPF
Filtr paliwa wymieniony, obudowa szczelna
Ciśnienie w common rail żądane=aktualne
W dolocie jest dosyć sporo oleju, tutaj zdjęcie przepustnicy: Jedyny pomysł jaki mam to coś z turbo, tutaj filmik z OPcoma, żądane ciśnienie ładowania to 120 a ciśnienie stoi na poziomie 108/109. Czyżby turbo kaput? Przy odpaleniu słychać jak się obraca, może geometria?
tutaj link do filmu:
[External Link Removed for Guests]
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na jakieś pomysły, w tym czasie postaram się dostać do turbo i sprawdzić czy rzeczywiście geometria działa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
To nie jest przepustnica. To jest klapa gaszaca. Bierze udział tylko przy zgaszeniu silnika. Geometrią turbiny nie ma tu nic do rzeczy. Objawy pasujące do problemu z egr. Tu bym szukał.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- kuba04195
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2022, 15:13
- Imię: Jakub
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTJ
- Rocznik: 2005
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
Spróbować zaslepic i zobaczyć czy ruszy? Czy jest ryzyko że coś wydmucha jak gdzieś ma problem z odprowadzaniem spalin?
Zrobiłem test zaworu ciśnienia doładowania w opcom parę razy, odpaliłem i zamiast gasnąć to zaczął się wkręcać na obroty (około 2/3k ale szybko zgasiłem)
Zrobiłem test zaworu ciśnienia doładowania w opcom parę razy, odpaliłem i zamiast gasnąć to zaczął się wkręcać na obroty (około 2/3k ale szybko zgasiłem)
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Zaślepka go.
Test elektrozaworu od sterowania geometrią wymusza podwyższenie obrotów. Co to za test by był na obrotach np 900. Żaden bo turbo od takich obrotów się nie budzi. Ten olej w dolocie coś słabo wygląda bo może Ci turbo juz rzyga olejem.
Test elektrozaworu od sterowania geometrią wymusza podwyższenie obrotów. Co to za test by był na obrotach np 900. Żaden bo turbo od takich obrotów się nie budzi. Ten olej w dolocie coś słabo wygląda bo może Ci turbo juz rzyga olejem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Odpalałeś go bez dolotu z turbo ?
Zdejm mu rurę co do dolotu idzie i odpal.
No i uważaj, bo takie podstukiwanie i jak gaśnie sam z siebie to nic dobrego.
To podstukiwanie to jakby żarł i odpalał coś więcej niż tylko paliwo z wtrysków.
Układ wtryskowy i rozrząd raczej ok bo odpalił i równo na 4 gary i chwilkę trzymał to co trzeba.
Kompresja chyba też OK bo nic a nic go nie narzuca.
No i błędów nie ma.
Coś by go bolało na paliwie czy na kątach to by błędami sypał.
To tak wygląda jak lejące olej do dolotu turbo.
Jak po zdjęciu dolotu od turbo dalej by tak podstukwiał to już go zostaw i nie odpalaj i do mechanika.
Tam jest intercooler ?
Może jest zalany olejem ?
To dymienie jest dziwne, jest dziwne przy tym jak dobrze odpalił.
Bo dobrze odpala i równo i na 4 garach i nic a nic nie klęka a potem wariuje.
Czyli ?
Turbo puszcza olej.
Tak bym dukał.
"Zero błędów oprócz czujnika temp paliwa i tempomatu.
Kiedyś miałem 1:1 objaw, jednak wystarczyło wyczyścić odmę i auto jeździło kolejny rok."
Nooo czujnik temperatury to oczy dla sterownika w jakim stanie jest silnik, czy zimny czy ciepły.
Może dlatego tak długo kręci...
To akurat musisz koniecznie ogarnąć...
Zdejm mu rurę co do dolotu idzie i odpal.
No i uważaj, bo takie podstukiwanie i jak gaśnie sam z siebie to nic dobrego.
To podstukiwanie to jakby żarł i odpalał coś więcej niż tylko paliwo z wtrysków.
Układ wtryskowy i rozrząd raczej ok bo odpalił i równo na 4 gary i chwilkę trzymał to co trzeba.
Kompresja chyba też OK bo nic a nic go nie narzuca.
No i błędów nie ma.
Coś by go bolało na paliwie czy na kątach to by błędami sypał.
To tak wygląda jak lejące olej do dolotu turbo.
Jak po zdjęciu dolotu od turbo dalej by tak podstukwiał to już go zostaw i nie odpalaj i do mechanika.
Tam jest intercooler ?
Może jest zalany olejem ?
To dymienie jest dziwne, jest dziwne przy tym jak dobrze odpalił.
Bo dobrze odpala i równo i na 4 garach i nic a nic nie klęka a potem wariuje.
Czyli ?
Turbo puszcza olej.
Tak bym dukał.
"Zero błędów oprócz czujnika temp paliwa i tempomatu.
Kiedyś miałem 1:1 objaw, jednak wystarczyło wyczyścić odmę i auto jeździło kolejny rok."
Nooo czujnik temperatury to oczy dla sterownika w jakim stanie jest silnik, czy zimny czy ciepły.
Może dlatego tak długo kręci...
To akurat musisz koniecznie ogarnąć...
- kuba04195
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2022, 15:13
- Imię: Jakub
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTJ
- Rocznik: 2005
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź, na pewno się przyda bo czas zadbać o takie pierdoły jak czujnik z tego co mówisz, no i olej w dolocie tak jak mówisz, na ten moment jest dobrze ale jak puści do końca to wtedy będzie zabawaFoton pisze: ↑19 paź 2023, 18:24Odpalałeś go bez dolotu z turbo ?
Zdejm mu rurę co do dolotu idzie i odpal.
No i uważaj, bo takie podstukiwanie i jak gaśnie sam z siebie to nic dobrego.
To podstukiwanie to jakby żarł i odpalał coś więcej niż tylko paliwo z wtrysków.
Układ wtryskowy i rozrząd raczej ok bo odpalił i równo na 4 gary i chwilkę trzymał to co trzeba.
Kompresja chyba też OK bo nic a nic go nie narzuca.
No i błędów nie ma.
Coś by go bolało na paliwie czy na kątach to by błędami sypał.
To tak wygląda jak lejące olej do dolotu turbo.
Jak po zdjęciu dolotu od turbo dalej by tak podstukwiał to już go zostaw i nie odpalaj i do mechanika.
Tam jest intercooler ?
Może jest zalany olejem ?
To dymienie jest dziwne, jest dziwne przy tym jak dobrze odpalił.
Bo dobrze odpala i równo i na 4 garach i nic a nic nie klęka a potem wariuje.
Czyli ?
Turbo puszcza olej.
Tak bym dukał.
"Zero błędów oprócz czujnika temp paliwa i tempomatu.
Kiedyś miałem 1:1 objaw, jednak wystarczyło wyczyścić odmę i auto jeździło kolejny rok."
Nooo czujnik temperatury to oczy dla sterownika w jakim stanie jest silnik, czy zimny czy ciepły.
Może dlatego tak długo kręci...
To akurat musisz koniecznie ogarnąć...
Zatkalem EGR wycięta blachą z obudowy komputera i auto odpaliło bez problemu i chodzi jak powinno!
Wina EGR....
Teraz pytanie, bo zatkalem ale żadnych błędów nie wywala. Wiem że byłem na wyprogramowaniu klap wirowych i gość coś szepnął o EGR ale było to dawno temu i nie do końca zrozumiałem wtedy o co chodzi.
Czy mogę zostawić tak zatkany EGR jeżeli nie jest wyprogramowany? A jeżeli jest to jak to sprawdzić opcomem?
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
W opcomie sprawdzisz czy procentowe otwarcie egr się zmienia. Wywalenie egr można zrobić na różne sposoby. Od wykasowania listy błędów z egr związanych i odłączenie wtyczki od egr po zmianę w mapie jakby go tam nie było po zmniejszenie zakresu jego działania praktycznie do zera itd itd. Co ktoś ci zrobił to powinieneś się generalnie spytać zainteresować.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- kuba04195
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2022, 15:13
- Imię: Jakub
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTJ
- Rocznik: 2005
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
Okej, wezmę opcoma i sprawdze. Dziękuje bardzo za pomoc i podpowiedzi, bez tego dalej męczyłbym się z wyciąganiem turbo bez kanału, teraz można się przemieścić
Temat do zamknięcia.
Temat do zamknięcia.
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
No nie do zamknięcia.
Może komuś przydarzy się taka sama przygoda ?
Naprawisz auto, to jednak odpisz co było. :/
Ze zwykłej ludzkiej kuxwa przyzwoitości...
Po naprawie, wręcz powinieneś poprosić moderację o dopisek do tytułu ( Rozwiązany)
1.9 120KM 16v 2005 r. / Odpala, dusi się, kopci na biało i gaśnie (Rozwiązany)
Uchlałem się co prawda i przepraszam, ale do kuxwy nędzy, to forum musi mieć jakieś zasady.
Jak można tylko brać ? a potem znikać albo śmiało walić na koniec : Temat Do Zamknięcia
No nie tak, nie tak.
Może komuś przydarzy się taka sama przygoda ?
Naprawisz auto, to jednak odpisz co było. :/
Ze zwykłej ludzkiej kuxwa przyzwoitości...
Po naprawie, wręcz powinieneś poprosić moderację o dopisek do tytułu ( Rozwiązany)
1.9 120KM 16v 2005 r. / Odpala, dusi się, kopci na biało i gaśnie (Rozwiązany)
Uchlałem się co prawda i przepraszam, ale do kuxwy nędzy, to forum musi mieć jakieś zasady.
Jak można tylko brać ? a potem znikać albo śmiało walić na koniec : Temat Do Zamknięcia
No nie tak, nie tak.