A17DTJ - pocenie się z odmy

Awatar użytkownika
dzidzius18

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
Imię: Daniel
Auto: Astra K
Województwo: łódzkie

A17DTJ - pocenie się z odmy

#1

Nieprzeczytany post autor: dzidzius18 »

Witam, jakiś czas temu zauważyłem wycieki oleju z okolic odmy, wymieniłem całą pokrywę na używkę kupioną na allegro za grosze, niestety po wymianie jest jeszcze gorzej.

Prosiłbym o poradę czy warto zainwestować w zamiennik taki jak w załączniku czy to też niewiele pomoże?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
szefol84

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 03 lis 2020, 16:04
Imię: Krzysztof
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 11 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: szefol84 »

Wyciek mógł wystąpić z powodu złego uszczelnienia, nie koniecznie pokrywa była zła.
Jedyna rada jak mi przychodzi do głowy do sprawdzenie szczelności generatorem dymu i wtedy będziesz widział gdzie ci ucieka, .a co za tym idzie będziesz krok dalej.

Awatar użytkownika
dzidzius18

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
Imię: Daniel
Auto: Astra K
Województwo: łódzkie

#3

Nieprzeczytany post autor: dzidzius18 »

Złego uszczelnienia ale jakiego elementu? Odma w a17dtj jest scalona z pokrywą i w grę wchodzi jedynie wymiana całego elementu

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Przecież poci się na wężu to co ma zawór odmy będący w pokrywie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
dzidzius18

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
Imię: Daniel
Auto: Astra K
Województwo: łódzkie

#5

Nieprzeczytany post autor: dzidzius18 »

Według kilku niezależnych mechaników winowajcą jest właśnie odma. Wyciek początkowo szedł z tego grzybka od odmy, rurka oczywiście też jest zaklejona. Jakieś porady jak rozwiązać ten problem?

andb

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
Imię: andb
Auto: astra h
Silnik: z17dtj
Województwo: Zagranica - UE

#6

Nieprzeczytany post autor: andb »

mozna zdemontowac membrane odmy i zobaczyc jej stan. jaka ilosc gazow wylotuje z pod korka wlewu oleju?
[External Link Removed for Guests]

Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
znalazlem taki patent. zastanawiam sie zeby zrobic tak u siebie
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
dzidzius18

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
Imię: Daniel
Auto: Astra K
Województwo: łódzkie

#7

Nieprzeczytany post autor: dzidzius18 »

Uważacie, ze nowa pokrywa(zamiennik) nie rozwiąże problemu? Trochę nie widzi mi się bawić w te ruskie metody.

Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Nowe oryginalne pokrywy są tak naprawdę niedostępne na całym świecie a o zamiennikach nie idzie znaleźć opinii, a boję się, że na zamienniku zaraz pojawią się wycieki w innych miejsach, np na wtryskach

andb

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
Imię: andb
Auto: astra h
Silnik: z17dtj
Województwo: Zagranica - UE

#8

Nieprzeczytany post autor: andb »

Myślę że problem może i nie być w nowej pokrywie, a w układzie systemu wakum, pierścieniach, zbyt dużo gazów trafia pod pokrywę zaworów, nieba efektywnej separacji oleju

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Pierścienie w dieslu nie wycierają się tak jak w benzyniaku. Tu pierścienie po milionie km jeszcze są okej. W dieslu jest smarowanie i od dołu i od góry a w benzyniaku to ogień wypala film olejowy na gładziach cylindrów. Pompa vaq to robi próżnię i wyłącza powietrze pod pokrywę ale nie jest to jakaś mega wydajna pompa by tam walić rąk duże ilości powietrza.

Dodano po 30 sekundach:
Pierścienie w dieslu nie wycierają się tak jak w benzyniaku. Tu pierścienie po milionie km jeszcze są okej. W dieslu jest smarowanie i od dołu i od góry a w benzyniaku to ogień wypala film olejowy na gładziach cylindrów. Pompa vaq to robi próżnię i wyłącza powietrze pod pokrywę ale nie jest to jakaś mega wydajna pompa by tam walić rąk duże ilości powietrza.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

andb

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
Imię: andb
Auto: astra h
Silnik: z17dtj
Województwo: Zagranica - UE

#10

Nieprzeczytany post autor: andb »

no to zrobcie prosty test - wypnijcie wezyki od pompy wakuum i zatknijcie wloty w pompie, zobaczycie jak silnik przestanie parowac

ODPOWIEDZ