A17DTJ - pocenie się z odmy
- dzidzius18
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
- Imię: Daniel
- Auto: Astra K
- Województwo: łódzkie
A17DTJ - pocenie się z odmy
Witam, jakiś czas temu zauważyłem wycieki oleju z okolic odmy, wymieniłem całą pokrywę na używkę kupioną na allegro za grosze, niestety po wymianie jest jeszcze gorzej.
Prosiłbym o poradę czy warto zainwestować w zamiennik taki jak w załączniku czy to też niewiele pomoże?
Prosiłbym o poradę czy warto zainwestować w zamiennik taki jak w załączniku czy to też niewiele pomoże?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- szefol84
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 lis 2020, 16:04
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 11 razy
Wyciek mógł wystąpić z powodu złego uszczelnienia, nie koniecznie pokrywa była zła.
Jedyna rada jak mi przychodzi do głowy do sprawdzenie szczelności generatorem dymu i wtedy będziesz widział gdzie ci ucieka, .a co za tym idzie będziesz krok dalej.
Jedyna rada jak mi przychodzi do głowy do sprawdzenie szczelności generatorem dymu i wtedy będziesz widział gdzie ci ucieka, .a co za tym idzie będziesz krok dalej.
- dzidzius18
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
- Imię: Daniel
- Auto: Astra K
- Województwo: łódzkie
Złego uszczelnienia ale jakiego elementu? Odma w a17dtj jest scalona z pokrywą i w grę wchodzi jedynie wymiana całego elementu
- dzidzius18
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
- Imię: Daniel
- Auto: Astra K
- Województwo: łódzkie
Według kilku niezależnych mechaników winowajcą jest właśnie odma. Wyciek początkowo szedł z tego grzybka od odmy, rurka oczywiście też jest zaklejona. Jakieś porady jak rozwiązać ten problem?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
mozna zdemontowac membrane odmy i zobaczyc jej stan. jaka ilosc gazow wylotuje z pod korka wlewu oleju?
[External Link Removed for Guests]
Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
znalazlem taki patent. zastanawiam sie zeby zrobic tak u siebie
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
znalazlem taki patent. zastanawiam sie zeby zrobic tak u siebie
[External Link Removed for Guests]
- dzidzius18
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2023, 20:37
- Imię: Daniel
- Auto: Astra K
- Województwo: łódzkie
Uważacie, ze nowa pokrywa(zamiennik) nie rozwiąże problemu? Trochę nie widzi mi się bawić w te ruskie metody.
Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Nowe oryginalne pokrywy są tak naprawdę niedostępne na całym świecie a o zamiennikach nie idzie znaleźć opinii, a boję się, że na zamienniku zaraz pojawią się wycieki w innych miejsach, np na wtryskach
Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Nowe oryginalne pokrywy są tak naprawdę niedostępne na całym świecie a o zamiennikach nie idzie znaleźć opinii, a boję się, że na zamienniku zaraz pojawią się wycieki w innych miejsach, np na wtryskach
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
Myślę że problem może i nie być w nowej pokrywie, a w układzie systemu wakum, pierścieniach, zbyt dużo gazów trafia pod pokrywę zaworów, nieba efektywnej separacji oleju
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Pierścienie w dieslu nie wycierają się tak jak w benzyniaku. Tu pierścienie po milionie km jeszcze są okej. W dieslu jest smarowanie i od dołu i od góry a w benzyniaku to ogień wypala film olejowy na gładziach cylindrów. Pompa vaq to robi próżnię i wyłącza powietrze pod pokrywę ale nie jest to jakaś mega wydajna pompa by tam walić rąk duże ilości powietrza.
Dodano po 30 sekundach:
Pierścienie w dieslu nie wycierają się tak jak w benzyniaku. Tu pierścienie po milionie km jeszcze są okej. W dieslu jest smarowanie i od dołu i od góry a w benzyniaku to ogień wypala film olejowy na gładziach cylindrów. Pompa vaq to robi próżnię i wyłącza powietrze pod pokrywę ale nie jest to jakaś mega wydajna pompa by tam walić rąk duże ilości powietrza.
Dodano po 30 sekundach:
Pierścienie w dieslu nie wycierają się tak jak w benzyniaku. Tu pierścienie po milionie km jeszcze są okej. W dieslu jest smarowanie i od dołu i od góry a w benzyniaku to ogień wypala film olejowy na gładziach cylindrów. Pompa vaq to robi próżnię i wyłącza powietrze pod pokrywę ale nie jest to jakaś mega wydajna pompa by tam walić rąk duże ilości powietrza.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
no to zrobcie prosty test - wypnijcie wezyki od pompy wakuum i zatknijcie wloty w pompie, zobaczycie jak silnik przestanie parowac