Z19DTH 2006 rok brak reakcji na kluczyk brak możliwości podłączenia komputera

Awatar użytkownika
Michu81

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2023, 21:26
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie

Z19DTH 2006 rok brak reakcji na kluczyk brak możliwości podłączenia komputera

#1

Nieprzeczytany post autor: Michu81 »

Posiadam Astrę H która kupiłem ok 7 lat temu uszkodzoną prawym przednim błotnikiem, poduszki niestety wystrzeliły, Astra stoi od kilku lat, wcześniej jak było to możliwe przepalalem ja kilka razy w roku, od około 3-4 lat nie ma możliwości jej uruchomić, a zaczęło się tak, chciałem ją przepalić, włożyłem aku naładowany, zaczęła kręcić ok kilku sekund i nagle brak reakcji na kluczyk, od tamtej pory nie można uruchomić Astry, po przekręceniu kluczyka zapala się na desce, samochód z kluczykiem, abs, kontrola trakcji, błąd poduszki która jest zdemontowana, po ok 5 sekundach opada wskaźnik paliwa a na wyświetlaczu range pokazuje F.. co jakiś czas do niej zaglądam i próbuje cos wymyślić, odpinalem mnóstwo kostek, zaglądałem do mas, bezpiecznikow, przekaźników, wszystkie wydają się być ok, zmostkowalem na krótko przekaźnik rozrusznika wtedy kręci, napewno nie można wypedalowac błędów i nie można podłączyć kompa bo go Astra nie "widzi" nawet Tech 2 oryginał z Opla... Acha i odrazu jak przekręcę zapłon migają awaryjne ale to chyba dlatego bo po wypadkowa? Jak dobrze pamiętam wcześniej też się zapalały ale je wyłączałem przyciskiem i Astra odpalała więc to nie ma raczej znaczenia? Po kilku latach znowu mnie wzięło żeby ją reanimować.. Bo jak ja kupiłem naprawdę była jak "nowa" w mega wersji, środek, kiera jak nowa, przebieg 98 tys km, dalej jak do niej wsiadam pachnie "takim nowym Oplem" tylko proszę nie pytajcie dlaczego po takim czasie nic nie zrobiłem itp, jest tak jak jest i chce ja od nowa próbować "ratować" jakieś pomysły od czego zacząć???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ja37

V.I.P.
Posty: 6148
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 133 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Jak auto stoi, to rudzieje, psuje się.
Zaczął bym od czyszczenia punktów masowych, na kompie też.
Wymienić bezpieczniki, bo chyba czyścić się nie opłaca, a na bank są zapatynowane.

Awatar użytkownika
Michu81

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2023, 21:26
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Michu81 »

Jeszcze z rok temu zaglądałem do każdej skrzynki z bezpiecznikami i wyglądały naprawdę dobrze, żadnego nalotu, wilgoci, sniedzenia, bynajmniej tak na oko.. Może rzeczywiście ta masa, ale chyba jest pełno tych punktów masowych? Na które najbardziej zwrócić w pierwszej kolejności? Coś gdzieś przeczytałem żeby zerknąć do wtyczki wiązki wspomagania? Ma to jakiś związek?

Awatar użytkownika
Michu81

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2023, 21:26
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: Michu81 »

Dzisiaj posprawdzałem bezpieczniki, są wszystkie ok, brak zasniedzemia, czysto pod pokrywką, wszystkie masy przeczyszczone po skręcane, aku na 100 %dobry,dołożyłem masę dodatkową od aku na silnik przewodem rozruchowym, również na przekaźnik od sterownika silnika dołożyłem dodatkową masę na stopkę minusowa.. Dalej nic, ten same objawy, nic nie pomogło, co dodatkowo zauważyłem, nie zapala się wogole kontrolka silnika a powinna, mechanik - elektryk z Opla zasugerował że nie ma plusa (prądu) na sterownik silnika o to może być przyczyną..

ja37

V.I.P.
Posty: 6148
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 133 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Może być, wtedy przekaźnik podejrzany.
Ja mam masę dokręcaną do sterownika silnika też, nie wiem, jak w klekocie.

Crazy

Klubowicz AKP
Posty: 288
Rejestracja: 31 gru 2021, 11:27
Imię: Dawid
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2012
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 22 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Crazy »

Brak komunikacji z ECU
Jak już mechanik sprawdził, nie ma zasilania
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy, BCM, CIM. OPEL wszystkie modele do 2022r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Astra J, K i inne. Zapraszam

Awatar użytkownika
Michu81

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2023, 21:26
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: Michu81 »

A macie wiedze który to może być przekaźnik ?
dzieki

ja37

V.I.P.
Posty: 6148
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 133 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Michu81

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2023, 21:26
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: Michu81 »

Poprzekladalem, pozamieniałem przekaźniki i dalej to samo, zdemontowałem górę stacji BSI wygląda naprawdę czysto bez "zielonego nalotu" itp, po zaglądałem do wiązek na wejściu kabli nic nie widać na pierwszy rzut oka, po złożeniu kilka razy jak przekręciłem zapłon nawet zgasła kontrolka z kluczykiem ale najwyżej na 10 sekund.. Napewno cały czas świeci się abs, kontrola trakcji, a i sprostowanie kontrolka silnika się jednak zapala i gaśnie po kilku sekundach..

Dodano po 1 minucie 46 sekundach:
Michu81 pisze:
09 lis 2023, 20:57
Poprzekladalem, pozamieniałem przekaźniki i dalej to samo, zdemontowałem górę stacji BSI wygląda naprawdę czysto bez "zielonego nalotu" itp, po zaglądałem do wiązek na wejściu kabli nic nie widać na pierwszy rzut oka, po złożeniu kilka razy jak przekręciłem zapłon nawet zgasła kontrolka z kluczykiem ale najwyżej na 10 sekund.. Napewno cały czas świeci się abs, kontrola trakcji, a i sprostowanie kontrolka silnika się jednak zapala i gaśnie po kilku sekundach..
Dodano po 10 minutach 19 sekundach:
Jeszcze pytanie co to za urządzenie patrząc przodem po prawej stronie można powiedzieć wewnętrzna strona nadkola /błotnika po prawej stronie tej skrzynki bezpiecznikow, może centralka oryginalnego alarmu??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ