Problem z ciśnieniem paliwa
: 24 mar 2024, 17:49
Witam,
Piszę juz ktoryś post z kolei i licze na wasza wyrozumialosc i pomoc... Mianowicie zaczło się od tego że po zakupie samochod miał problem z odpalaniem jak temperatura spadała poniżej 5 stopni, pierwsze podejrzenie wiadomo świece.. Podjechalem do mechanika który wymienil swiece żarowie i faktycznie pomoglo ale niewiele i na krótko...
Po tygodniu problem powrócił... Samochod trafil na inny warsztat, z podejrzeniem słabej kompresji i na głębszą diagnostyke po której stwierdzono: ciśnienie na 1 cyl 29bar na 3 pozostałych po 30 bar, następnie wykonano regulację luzów zaworowch, oraz wtryski pojechaly na stól celem sprawdzenia czy to aby nie one sa winowajcą calego zamieszania.. Wtryski okazały się w bardzo dobrym stanie a problem jaki był taki jest...
Załamany całą sytuacją sam zaczałem szukać przyczyny (mechanikom niezbyt chce sie poswięcać czas na dobra diagnostyke starego auta... lepiej zarabiać i naprawiać droższe) a ja nie mam za bardzo gdzie juz autka oddać..
Więc wziołem sprawy w swoje ręce kupiłem Chińskiego opcoma i okazało się ze ciśnienie na listwie wtryskowej faluje okolo 25bar w górę i 25bar w dół .. więc wykonałem sprawdzenie ciśnienia paliwa wstepnego z pompki z baku.. pompuje 8 bar, potem odpiałem wtyczkę od regulatora ciśnienia paliwa na pąpie wysokiego ciśnienia i odziwo ciśnienie na szynie perfekt oczywiście auto wpadło w tryb awaryjny ale ciśnienie trzymał ładnie... Wiec diagnoza prosta pojechalem po nowy regulator i klops... Tak samo jak ze starym...
Podejrzewam teraz regulator wysokiego cisnienia na listwie bądz padnięta pąpe wysokiego cisnienia. Bo jesli po odpieciu wtyczki z regulatora na pąpie zawór sie otwiera na 100% i wtedy trzyma cisnienie to znaczy że to pąpa nie daje rady..? Mam mętlik trochę i nie wiem jak interpretować wartości z op coma.. Czytałem że zawór na pąpie powinien być otwarty okolo 20 procent na biegu jałowym, u mnie jest to 30 % ...auto oprocz tego zaczeło troszke słabnąć w dolnych partiach obrotów i nierówno pracuje po odpaleniu na zimnym silniku.
Silnik to Z19DT dotam że filtr paliwa jest nowy oraz zawór egr rownież został wymieniony na nowy modół swieć oraz świece rownież.. Jakby się komuś chciało to prosze was spójrzcie na filmiki które dodałem.. Nagrałem LiveData z op coma podczas jazdy (obciązony silnik) jak i na wolnych obrotach..
Pytanie brzmi czy wartości otwarcia tych zaworów na pąpie i na listwie jest poprawne ? Nie są one za mocno otwarte na wolnych obrotach? i czy po zgaszeniu nie za szybko spada cisnienie z listwy? Co sądzicie czy może to być ten regulator ciśnienia na listwie czy raczej szukać nowej pąpy póki nie zajechało wtryskiwaczy.. Z góry bardzo dziekuję za pomoc w tym jak i za pomoc w porzednich postach!! Jesli macie panowie też kogoś kto dobrze diagnozuje diesle to rownież chetnie spróbuję// poniżej linki z materiałów wideo
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Przepraszam za jakość mam nadzieję że da się z tego coś wywnioskować..
Pozdrawiam.
Piszę juz ktoryś post z kolei i licze na wasza wyrozumialosc i pomoc... Mianowicie zaczło się od tego że po zakupie samochod miał problem z odpalaniem jak temperatura spadała poniżej 5 stopni, pierwsze podejrzenie wiadomo świece.. Podjechalem do mechanika który wymienil swiece żarowie i faktycznie pomoglo ale niewiele i na krótko...
Po tygodniu problem powrócił... Samochod trafil na inny warsztat, z podejrzeniem słabej kompresji i na głębszą diagnostyke po której stwierdzono: ciśnienie na 1 cyl 29bar na 3 pozostałych po 30 bar, następnie wykonano regulację luzów zaworowch, oraz wtryski pojechaly na stól celem sprawdzenia czy to aby nie one sa winowajcą calego zamieszania.. Wtryski okazały się w bardzo dobrym stanie a problem jaki był taki jest...
Załamany całą sytuacją sam zaczałem szukać przyczyny (mechanikom niezbyt chce sie poswięcać czas na dobra diagnostyke starego auta... lepiej zarabiać i naprawiać droższe) a ja nie mam za bardzo gdzie juz autka oddać..
Więc wziołem sprawy w swoje ręce kupiłem Chińskiego opcoma i okazało się ze ciśnienie na listwie wtryskowej faluje okolo 25bar w górę i 25bar w dół .. więc wykonałem sprawdzenie ciśnienia paliwa wstepnego z pompki z baku.. pompuje 8 bar, potem odpiałem wtyczkę od regulatora ciśnienia paliwa na pąpie wysokiego ciśnienia i odziwo ciśnienie na szynie perfekt oczywiście auto wpadło w tryb awaryjny ale ciśnienie trzymał ładnie... Wiec diagnoza prosta pojechalem po nowy regulator i klops... Tak samo jak ze starym...
Podejrzewam teraz regulator wysokiego cisnienia na listwie bądz padnięta pąpe wysokiego cisnienia. Bo jesli po odpieciu wtyczki z regulatora na pąpie zawór sie otwiera na 100% i wtedy trzyma cisnienie to znaczy że to pąpa nie daje rady..? Mam mętlik trochę i nie wiem jak interpretować wartości z op coma.. Czytałem że zawór na pąpie powinien być otwarty okolo 20 procent na biegu jałowym, u mnie jest to 30 % ...auto oprocz tego zaczeło troszke słabnąć w dolnych partiach obrotów i nierówno pracuje po odpaleniu na zimnym silniku.
Silnik to Z19DT dotam że filtr paliwa jest nowy oraz zawór egr rownież został wymieniony na nowy modół swieć oraz świece rownież.. Jakby się komuś chciało to prosze was spójrzcie na filmiki które dodałem.. Nagrałem LiveData z op coma podczas jazdy (obciązony silnik) jak i na wolnych obrotach..
Pytanie brzmi czy wartości otwarcia tych zaworów na pąpie i na listwie jest poprawne ? Nie są one za mocno otwarte na wolnych obrotach? i czy po zgaszeniu nie za szybko spada cisnienie z listwy? Co sądzicie czy może to być ten regulator ciśnienia na listwie czy raczej szukać nowej pąpy póki nie zajechało wtryskiwaczy.. Z góry bardzo dziekuję za pomoc w tym jak i za pomoc w porzednich postach!! Jesli macie panowie też kogoś kto dobrze diagnozuje diesle to rownież chetnie spróbuję// poniżej linki z materiałów wideo
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Przepraszam za jakość mam nadzieję że da się z tego coś wywnioskować..
Pozdrawiam.