Problem z ciśnieniem paliwa

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

Problem z ciśnieniem paliwa

#1

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Witam,
Piszę juz ktoryś post z kolei i licze na wasza wyrozumialosc i pomoc... Mianowicie zaczło się od tego że po zakupie samochod miał problem z odpalaniem jak temperatura spadała poniżej 5 stopni, pierwsze podejrzenie wiadomo świece.. Podjechalem do mechanika który wymienil swiece żarowie i faktycznie pomoglo ale niewiele i na krótko...

Po tygodniu problem powrócił... Samochod trafil na inny warsztat, z podejrzeniem słabej kompresji i na głębszą diagnostyke po której stwierdzono: ciśnienie na 1 cyl 29bar na 3 pozostałych po 30 bar, następnie wykonano regulację luzów zaworowch, oraz wtryski pojechaly na stól celem sprawdzenia czy to aby nie one sa winowajcą calego zamieszania.. Wtryski okazały się w bardzo dobrym stanie a problem jaki był taki jest...

Załamany całą sytuacją sam zaczałem szukać przyczyny (mechanikom niezbyt chce sie poswięcać czas na dobra diagnostyke starego auta... lepiej zarabiać i naprawiać droższe) a ja nie mam za bardzo gdzie juz autka oddać..

Więc wziołem sprawy w swoje ręce kupiłem Chińskiego opcoma i okazało się ze ciśnienie na listwie wtryskowej faluje okolo 25bar w górę i 25bar w dół .. więc wykonałem sprawdzenie ciśnienia paliwa wstepnego z pompki z baku.. pompuje 8 bar, potem odpiałem wtyczkę od regulatora ciśnienia paliwa na pąpie wysokiego ciśnienia i odziwo ciśnienie na szynie perfekt oczywiście auto wpadło w tryb awaryjny ale ciśnienie trzymał ładnie... Wiec diagnoza prosta pojechalem po nowy regulator i klops... Tak samo jak ze starym...

Podejrzewam teraz regulator wysokiego cisnienia na listwie bądz padnięta pąpe wysokiego cisnienia. Bo jesli po odpieciu wtyczki z regulatora na pąpie zawór sie otwiera na 100% i wtedy trzyma cisnienie to znaczy że to pąpa nie daje rady..? Mam mętlik trochę i nie wiem jak interpretować wartości z op coma.. Czytałem że zawór na pąpie powinien być otwarty okolo 20 procent na biegu jałowym, u mnie jest to 30 % ...auto oprocz tego zaczeło troszke słabnąć w dolnych partiach obrotów i nierówno pracuje po odpaleniu na zimnym silniku.

Silnik to Z19DT dotam że filtr paliwa jest nowy oraz zawór egr rownież został wymieniony na nowy modół swieć oraz świece rownież.. Jakby się komuś chciało to prosze was spójrzcie na filmiki które dodałem.. Nagrałem LiveData z op coma podczas jazdy (obciązony silnik) jak i na wolnych obrotach..

Pytanie brzmi czy wartości otwarcia tych zaworów na pąpie i na listwie jest poprawne ? Nie są one za mocno otwarte na wolnych obrotach? i czy po zgaszeniu nie za szybko spada cisnienie z listwy? Co sądzicie czy może to być ten regulator ciśnienia na listwie czy raczej szukać nowej pąpy póki nie zajechało wtryskiwaczy.. Z góry bardzo dziekuję za pomoc w tym jak i za pomoc w porzednich postach!! Jesli macie panowie też kogoś kto dobrze diagnozuje diesle to rownież chetnie spróbuję// poniżej linki z materiałów wideo :)

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Przepraszam za jakość mam nadzieję że da się z tego coś wywnioskować..

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

Po przeczytaniu twojego posta i ze swojego doświadczenia (kiedyś miałem grande punto 1.9 diesel, te silniki w oplu sa bliźniacze) I objawy mialem takie same jak ty. Winne okazały się przewody od świec żarowych.

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Ale swiece grzeją sprawdzane były, problemy jest z ciśnieniem paliwa.. Myślisz że przewody mogą robić jakieś zwarcie i ECU głupieje? Dodam jeszcze ze pompa nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków w filtrze tez czysto.

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Ogólnie myślę że cisnienie na listwie nie powinno skakać na wolnych obrotach to max 10bar w górę w dół.. A tutaj jest znacznie więcej

Dodano po 46 minutach 18 sekundach:
Dodaje jeszcze link do tego jak wyglądał ten rozruch gdy było zimno...

[External Link Removed for Guests]

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 282
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 15 razy
Pomocny: 13 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

Wstawiaj też logi z opcoma bo nagrania mało mówią.

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Nie za bardzo wiem jak wstawić logi ale sprobuje w ten sposob
Bieg jałowy :

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania cisnienia na szynie paliwowej paliwowej 29%

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 35%

Cisnienie paliwa Common Rail 25.27

Wymagane Cisnienie szyny paliwowej Common Rail 27.00

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu 0%

dane 2

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania cisnienia na szynie paliwowej paliwowej 29%

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 35%

Cisnienie paliwa Common Rail 28.13

Wymagane Cisnienie szyny paliwowej Common Rail 27.00

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu 0%

dane 3 Po zgaszeniu
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania cisnienia na szynie paliwowej paliwowej 6%

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 47%

Cisnienie paliwa Common Rail 05.67 (i spada szybko do wartosci okolo1.30

Wymagane Cisnienie szyny paliwowej Common Rail 30.00

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu 0%

Pod obciązeniem 1

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania cisnienia na szynie paliwowej paliwowej 58%

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 31%

Cisnienie paliwa Common Rail 156.46

Wymagane Cisnienie szyny paliwowej Common Rail 157.11

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu 100%

pod obciazeniem 2

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania cisnienia na szynie paliwowej paliwowej 24%

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 32%

Cisnienie paliwa Common Rail 53.85

Wymagane Cisnienie szyny paliwowej Common Rail 59.40

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu 0%

pod obciazeniem 3
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania cisnienia na szynie paliwowej paliwowej 37%

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 35%

Cisnienie paliwa Common Rail 58.68

Wymagane Cisnienie szyny paliwowej Common Rail 58.68

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu 22%




Zastanawia mnie bardzo wartość zaworów PWM na wolnych obrotach, sa one dosc wysokie z tego co czytalem powinny byc nizsze.. Noi skoki cisnienia o 30 40 barow.. Nie powinno na pewno tak byc co myslicie o tym panowie? Zostaje mi pąpa wysokiego ciśnienia albo czujnik z zaworem na szynie paliwowej...

ODPOWIEDZ