Problem z centralnym zamkiem
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sty 2011, 20:20
- Imię: Grzesiek
- Pomocny: 1 raz
Re: Problem z centralnym zamkiem
Ja wyjmowałem go tam gdzie wymienia się żarówki. Trzeba ręką się trochę nagimnastykować ale ogólnie nie było większego problemu z wyjęciem/włożeniem go na miejsce. U mnie nie działał tak jak wspominałem wcześniej w momencie kiedy spalił mi się bezpiecznik centralnego a po włożeniu nowego bezp. dalej nie działał, dopiero jak go wyjąłem i odłączyłem akumulator znowu sam odżył
-
- Posty: 799
- Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
- Imię: Ralph
- Auto: Kia
- Silnik: GDI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj zabralem się za wyjmowanie i niestety od strony wlewu niedalo rady bo kolnierz od wlewu blokował. Ale z ciekawości nacisnalem guzik i zadziałał . Wiec złożyłem spowrotem i już jest OK
-
- Posty: 799
- Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
- Imię: Ralph
- Auto: Kia
- Silnik: GDI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
No i niestety zamek przestał działać znowu. I w ręku mi się spalił . Na Allegro jest kilka od astry G ale maja plastikowy trzpien ryglujacy a reszta wyglada identycznie, i pytanie czy bedzie pasował, czy nie jest za krótki na przykład? W ASO za silniczek życzą sobie prawie 2 stowy. Ale na Allegro nie ma identycznego ja u mnie wiec trzeba bedzie zezbic .
- tv200
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 sie 2011, 11:49
- Imię: Mariusz
- Auto: TwinTop
- Silnik: 1,6 T
Gdybym ja miał problem z tym, że centralny zamek nie zamyka klapki, to bym się o tym nigdy nie dowiedział Gorzej, że chciałem zatankować a tu kicha.
Właśnie takie "drobiazgi" świadczą o tym czy samochód ma jakość czy tylko aspiracje. Pomyłka...
Właśnie takie "drobiazgi" świadczą o tym czy samochód ma jakość czy tylko aspiracje. Pomyłka...
- tv200
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 sie 2011, 11:49
- Imię: Mariusz
- Auto: TwinTop
- Silnik: 1,6 T
A tak bardziej konstruktywnie i ku edukacji przyszłych pokoleń, to:
W Astrze Twin Top nie ma moim zdaniem żadnej możliwości dotarcia do siłownika od wewnątrz auta, zdejmowałem lampę, zderzak, nadkole tylne i nic. W desperacji zastosowałem metodę "na rympał" ale z wyczuciem i ją polecam.
Proponuję podważyć i odchylić klapkę robiąc szparę na jakieś 6-7 mm. Koniecznie odchylać górną częsć a nie tę gdzie jest rygiel lub zawias. W tak powstałą szparę warto włożyć jakiś plastikowy długopis czy coś podobnego. Dobrze jest owinąć to lekko taśmą w celu ochrony lakieru.
Następnie trzeba organoleptycznie wzrokiem ogarnąć gdzie jest ten zafajdany rygiel i za pomocą nieco wygiętego na końcu druta o grubości 3-4 mm wepchnąć rygiel do środka w celu zwolnienia blokady. Operacja dość bezbolesna aczkolwiek wymagająca pewnej uwagi.
Po otwarciu klapki możemy już zatankować i jechać dalej.
Osobiście polecam raczej wyrzucenie tego całego silniczka i rygla niż naprawę uważając taką blokadę, którą przy pomocy długopisu i drutu można obejść za całkowicie bezcelową ale to już wasz wybór.
W Astrze Twin Top nie ma moim zdaniem żadnej możliwości dotarcia do siłownika od wewnątrz auta, zdejmowałem lampę, zderzak, nadkole tylne i nic. W desperacji zastosowałem metodę "na rympał" ale z wyczuciem i ją polecam.
Proponuję podważyć i odchylić klapkę robiąc szparę na jakieś 6-7 mm. Koniecznie odchylać górną częsć a nie tę gdzie jest rygiel lub zawias. W tak powstałą szparę warto włożyć jakiś plastikowy długopis czy coś podobnego. Dobrze jest owinąć to lekko taśmą w celu ochrony lakieru.
Następnie trzeba organoleptycznie wzrokiem ogarnąć gdzie jest ten zafajdany rygiel i za pomocą nieco wygiętego na końcu druta o grubości 3-4 mm wepchnąć rygiel do środka w celu zwolnienia blokady. Operacja dość bezbolesna aczkolwiek wymagająca pewnej uwagi.
Po otwarciu klapki możemy już zatankować i jechać dalej.
Osobiście polecam raczej wyrzucenie tego całego silniczka i rygla niż naprawę uważając taką blokadę, którą przy pomocy długopisu i drutu można obejść za całkowicie bezcelową ale to już wasz wybór.
witam, podpinam się pod temat. mianowicie nie działa centralny z pilota. otwieranie i zamykanie kluczykiem działa bez problemów. z tego co zdarzyłem wyczytać na forum to sprawdziłem już bezpiecznik i jest ok, próbowałem programować kluczyk w stacyjce i nic. nie wiem za co dalej się zabrać i gdzie szukać?
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 16 mar 2011, 21:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra K ST 2017;
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Ja dziś jestem po wymianie 2 kabli z przeplotki miedzy karoseria, a drzwiami...
objawy nie zamykajacy sie centralny na jednych drzwiach i brak mozliwosci opuszczania i zamykania okien z kluczyka;
koszt naprawy 150 zł w ASO;
objawy nie zamykajacy sie centralny na jednych drzwiach i brak mozliwosci opuszczania i zamykania okien z kluczyka;
koszt naprawy 150 zł w ASO;
Astra 5?
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
P mojemu to kasa poszła na marnację Aso wymieniło 2 przewody na takie białe uniwersalne które są jeszcze sztywniejsze niż te co miałeś .Na bank po zimie znowu będziesz do nich śmigał .Aby zrobić to raz a porządnie to trzeba wszystkie przewody wymienić na takie bardziej elastyczne.Każdy elektryk za tą samą kasę zrobił by ci całą wiązkę tak jak trzeba na nowych przewodach i już nigdy więcej nie musiał byś się zastanawiać czy auto zamknąłeś czy nie .stalowy22 pisze:Ja dziś jestem po wymianie 2 kabli z przeplotki miedzy karoseria, a drzwiami...
objawy nie zamykajacy sie centralny na jednych drzwiach i brak mozliwosci opuszczania i zamykania okien z kluczyka;
koszt naprawy 150 zł w ASO;
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 16 mar 2011, 21:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra K ST 2017;
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Masz pewnie rację ale jak to się mówi na szczęście to nie Twoje pieniądze
A jak się nie ma czasu to się robi w taki sposób, żeby działało i to jak najszybciej...zwłaszcza, że niedługo wyjazd przede mną...w każdym razie w przyszłości pewnie przyglądnę się wszystkim połączeniom i wtedy powymieniam co trzeba
A jak się nie ma czasu to się robi w taki sposób, żeby działało i to jak najszybciej...zwłaszcza, że niedługo wyjazd przede mną...w każdym razie w przyszłości pewnie przyglądnę się wszystkim połączeniom i wtedy powymieniam co trzeba
Astra 5?
- adis
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 lip 2011, 9:11
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1.9 CDTi
Witam. Podpinam się pod temat bo też mam problem z centralnym, jednak objawy są troche inne. Pewnego dnia centralny zaczął szwankować. Z otwieraniem z reguły nie ma problemu. gorzej jest z zamykaniem. Mówię tutaj o otwieraniu i zamykaniu z pilota. Z kluczyka nie ma problemów, z wnętrza auta również. Wciskając przycisk otwarcia na pilocie - z reguły otwiera chociaż czasami muszę dłużej przytrzymać przycisk (wcześniej wystarczyło krótkie wciśnięcie). Co do zamykania to metodą prób i błędów zauważyłem, że wciskając najpierw przycisk zamykania, pozniej otwierania centralny się zamyka (choć też nie zawsze, czasami muszę się napocić żeby udało mi się zamknąć). Dodam, że bezpieczniki odpowiedzialne za centralny są ok i styki przeczyszczone.Próbowałem już odłączyć akumulator na chwile ale to nic nie pomogło. Próba synchronizacji kluczyka też nie pomogła.(w instukcji przyczytałem, że synchronizacja polega na "otwarciu drzwi z kluczyka i włożeniu kluczyka w wyłącznik zapłonu". Chyba, że jest jakaś inna metoda synchronizacji. Aha. Baterie w obu pilotach wymienione na nowe. Proszę o pomoc. Może miał ktoś podobny problem.