Klimatyzacja

fotodawido

Astro-maniak
Posty: 188
Rejestracja: 11 kwie 2009, 19:07
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja

#41

Nieprzeczytany post autor: fotodawido »

cineqlusia pisze:podłączam się do tematu.

Mianowicie w mojej astrze przy włączonej klimie słychać i to na zewnątrz i w środku dosyć wyraźnie po przekroczeniu 2500 ob/min "wycie" z pod maski. Przy wyłączonej klimie cisza i spokój. W piątek pierwsza wizyta u mechanika - diagnoza - sprężarka. Po dłuższych poszukiwaniach sprężarki pojechałem wieczorem i kupiłem. W sobote auto u mechanika. Po południu odebrałem i znowu to samo.. niemiłosierne wycie i brak mocy - przy ruszaniu z jedynki straszne "dławienie" auta. Oddałem auto ponownie w poniedziałek na reklamacje. Klima odgrzybiona napełniona przeczyszczona sprawdzona szczelność itp itd. Podobno miało być dobrze. Odebrałem auto we wtorek i problem się powtarza. Co do dźwięku wydobywającego się spod maski... sądzę że nawet przy obciązeniu przy tych temperaturach ten dźwięk nie jest nawet do przyjęcia, radio musze podgłaszać tak że nie słyszę nic pozatym żeby się pozbyć tego uporczywego dźwięku. Jaka może być przyczyna?
kolego...a cisnienie w klimie tez sprawdzone?
ja tez tak mialem ze wyla strasznie klima i auto bylo bardziej mulowate niz kiedys na wlaczonej klimie...u mnie po napelnieniu, zrobieniu prozni, nic nie slychac przy przyspieszaniu...

cineqlusia

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 25 cze 2012, 9:59
Imię: Marcin
Auto: Astra H Enjoy Easytronic
Silnik: 1.6
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Opoczno

#42

Nieprzeczytany post autor: cineqlusia »

Jadę w poniedziałek do serwisu zajmującego się klimą na sprawdzenie całego układu. Koleś z tego serwisu powiedział że po sprawdzeniu całego układu spróbuje jeszcze z mniejsza ilością czynnika w układzie.
Nie powiem aczkolwiek dźwięk "wycia" jest cholernie przeszkadzający...

gomez405

Astro-maniak
Posty: 232
Rejestracja: 04 cze 2012, 15:07
Imię: marcin
Auto: Astra h
Silnik: z16xep
Województwo: małopolskie

#43

Nieprzeczytany post autor: gomez405 »

Mam do Was pytania Drodzy Forumowicze, proszę o wyrozumiałość gdyż jest to nowo zakupiony samochód.
1. Czy sprężarka klimatyzacji wydaje odgłosy podobne do lodówki to znaczy taki syk???
2. Jak jest gorąco przy pierwszym załączeniu klimy słychać taki dziwny dźwięk jakby wycie, co to może być???
3. Czy przy załączonej klimie jak kręcę kołami słyszę taki dźwięk jak by ślizgający się pasek coś w tym stylu??
4. Gdzie jest odpływ skroplin z klimatyzacji???
Dodam że mam klimatronik.
Z góry dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
cannivera

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2012, 20:22
Imię: Dominik
Auto: Astra H 1.7CDTI 101KM
Silnik: Z17DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn

#44

Nieprzeczytany post autor: cannivera »

Zwroccie uwagę na wentylator klimatyzacji. U mnie PRZED chłodnicą za grillem. Był zatarty, nie załączał się i żeby nie rozsadziło układu, załączał się wentylator chłodnicy ZA chłodnicą. Co powodowało straszne wycie jak odkurzacz przy włączonej klimie. mechnicy mieli problem. niestety.
z pozdrowieniami,

arteq

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 02 paź 2011, 20:52
Imię: Artur
Auto: Astra Kombi H
Silnik: 1.7 CDTi
Województwo: mazowieckie

#45

Nieprzeczytany post autor: arteq »

Cześć,

Mam pytanko co może być a może tak ma być:

Klima ( manualna ) słabo chłodzi , powietrze jest chłodne ale nie jakoś mocno zimne.

Po włączeniu słychać coś jak by syczenie ( po kliku sekundach ustaje i jest ok ), spalanie ( na wolnych obrotach ) wzrasta z 0,5 l/h do 0,9 l/h.

Na wiosnę ( kwiecień ) okazało się że klima wcale nie chłodzi ( długo nie była używana ), podjechałem do serwisu okazało się że nie było czynnika został uzupełniony. Zaczęła chłodzić, nie zwracałem uwagi jak bardzo schładza, ale ostatnio miałem okazję jeździć innym autem no i doszedłem do wniosku ze u mnie to jedynie schładza powietrze ;/

Możecie podpowiedzieć co może być nie tak ?


Pozdrawiam i dzięki.

rob_plk

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 03 cze 2012, 11:46
Imię: rob
Województwo: mazowieckie

#46

Nieprzeczytany post autor: rob_plk »

Sama się nie uszczelniła, gaz pewnie znów zwiał z miejsca zamieszkania.

Awatar użytkownika
elpazurro

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 sie 2012, 17:13
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra III Kombi
Silnik: 1.9 CDTI ECOTEC (150
Województwo: lubelskie

#47

Nieprzeczytany post autor: elpazurro »

Witam wszystkich ;) Nie dawno zakupiłem Asterkę i zaczynam dopiero odkrywać jej wady i zalety. Zauważyłem dość dziwne działanie wentylatora chyba klimy. Mianowicie po uruchomieniu silnika od razu załącza się wentylator pod maską bez względu na to czy klima jest włączona czy wyłączona. Autko z silnikiem 1.9 CDTI ECOTEC (150KM) Co prawda temperatury na dworze są ostatnio dość wysokie ale chyba nie powinien załączać się wentylator od razu po uruchomieniu na zimnym silniku ? Ten model tak ma czy raczej ja mam pecha? ;)

rob_plk

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 03 cze 2012, 11:46
Imię: rob
Województwo: mazowieckie

#48

Nieprzeczytany post autor: rob_plk »

Schemat w rękę, miernik i lecisz. Może być sklejony przekaźnik, albo wyjście kompa upalone na zwarcie do masy. No chyba, że komp jakąś szaloną temperaturę silnika widzi :)

Awatar użytkownika
elpazurro

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 sie 2012, 17:13
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra III Kombi
Silnik: 1.9 CDTI ECOTEC (150
Województwo: lubelskie

#49

Nieprzeczytany post autor: elpazurro »

Temperatura w normie a przekaźniki też są w porządku, nie wyświetla również żadnych błędów w metodzie gaz hamulec. W którym miejscu jest to wyjście kompa?

rob_plk

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 03 cze 2012, 11:46
Imię: rob
Województwo: mazowieckie

#50

Nieprzeczytany post autor: rob_plk »

Praktycznie we wszystkich wariantach jest plus brany z bezpiecznika głównego (40A?) wentylatora, idzie na cewkę przekaźnika, drugie wyprowadzenie cewki idzie na żywca do ECU silnika (ECU ma 2,3 wyprowadzenia do sterowania przekaźnikami wentylatorów), który steruje masą. Czyli jak będzie masa na kompie to przekaźnik włączony i wentylator włączony. Jak za cewką wszytko ok, to może wiązka - zwarcie do masy lub (gorzej) w kompie zwarcie do masy na stałe (np.: zwarty, przebity tranzystor).
Najlepiej załatw sobie TIS'a, obejrzysz schematy.
Wg. TIS'a, jak nie pomyliłem silnika i masz AC to jest aż 5szt. przekaźników, które grzebią przy wentylatorach.

ODPOWIEDZ