Wentylator chłodnicy - ile ma biegów .

slawoslaw85

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 24 maja 2011, 9:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: 1.6 Twinport
Województwo: podkarpackie

Wentylator chłodnicy - ile ma biegów .

#1

Nieprzeczytany post autor: slawoslaw85 »

Witam. Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Otóż po uruchomieniu klimatyzacji chwilę po włączeniu uruchamia się wentylator chłodnicy i od razu dmucha na najwyższych obrotach tak jakby nie miał biegów. To samo jest z temperaturą silnika. Gdy chwilkę postoję w korku a temp. silnika osiąga ok 106 stopni również wentylator uruchamia się na najwyższych obrotach. Moje pytanie brzmi. Czy u mnie jest tylko jeden wentylator od klimatyzacji i od chłodnicy. Dwa czy posiada on regulację poprzez rezystor, czy inaczej (są wyprowadzone z niego przewody poszczególnych biegów wentylatora) . Wentylator działał tylko na ostatnim najszybszym biegu. Dałem go teraz do mechanika i mówił najpierw że to rezystor wentylatora chłodnicy, teraz mówi że to cewka do przewinięcia i dał komuś do regeneracji. Także zgłupiałem trochę. Bardzo proszę o pomoc, czy przypadkiem ktoś mi tutaj całkowitej prawdy nie mówi. Patrzyłem na allegro na używane wentylatory chłodnicy razem z chłodnicą nawet były i widziałem wyprowadzone z niego tylko dwa przewody. Domyślam się że on w sobie nie ma biegów tylko coś nim steruje. Także bardzo proszę o pomoc i ewentualne wytłumaczenie w jaki sposób w tym aucie odbywa się sterowanie / schładzanie chłodnicy klimatyzacji tym oto wentylatorem. Szczerze nie widziałem żadnego drugiego wiatraka w nim tylko ten jeden duży . No chyba że jest gdzieś ukryty.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
radek_n1

Astro-maniak
Posty: 760
Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
Imię: Radek
Auto: Astra h kombi
Silnik: 1.6 105KM + LPG
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Czyżew

#2

Nieprzeczytany post autor: radek_n1 »

Wentylator chłodnicy ma 3 biegi. Po podpięciu op-ka jest możliwość ręcznego włączenia wentylatora na każdy bieg. Ale ten 1 bieg również dość mocno dmucha.

slawoslaw85

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 24 maja 2011, 9:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: 1.6 Twinport
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: slawoslaw85 »

Czyli mam rozumieć wszystkie te trzy biegi tak jakby są w środku wentylatora i steruje je jakiś regulator napięcia, bo ma wyprowadzone tylko dwa przewody zasilające. To jak on ma w środku 3 biegi. Rozumiem że to powinny być wyprowadzenia uzwojeń. No chyba że się mylę. Dzięki za odpowiedź i pomoc.

Awatar użytkownika
radek_n1

Astro-maniak
Posty: 760
Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
Imię: Radek
Auto: Astra h kombi
Silnik: 1.6 105KM + LPG
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Czyżew

#4

Nieprzeczytany post autor: radek_n1 »

Co do budowy wentylatora to elektrycy niechaj się wypowiedzą, ale jak wcześniej pisałeś przy 106 stopniach to załącza się bieg numer 1, więc pozostałe biegi jeszcze nie ruszyły, czyli nie było potrzeby aby szybciej się musiał kręcić. A co steruje pracą wentylatora to nie wiem również niestety :oops:.

rob_plk

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 03 cze 2012, 11:46
Imię: rob
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: rob_plk »

Podaj vin, albo przynajmniej silnik to będzie wiadomo jakie masz sterowanie i ile wentylatorów siedzi.

Awatar użytkownika
drahe

Zbanowany
Posty: 612
Rejestracja: 23 mar 2008, 18:59
Imię: Irek
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: Z18XE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: drahe »

slawoslaw85 pisze:Czyli mam rozumieć wszystkie te trzy biegi tak jakby są w środku wentylatora i steruje je jakiś regulator napięcia, bo ma wyprowadzone tylko dwa przewody zasilające. To jak on ma w środku 3 biegi. Rozumiem że to powinny być wyprowadzenia uzwojeń. No chyba że się mylę. Dzięki za odpowiedź i pomoc.
Wentylator ma 2 biegi.Jak włączysz klimę od razu odpala się na jedynce.
We wtyczce są dwa przewody:
czerwono/żółty od 1 biegu
czerwono/biały od 2 biegu
Silnik wentylatora jest jeszcze osobno połączony z masą.

slawoslaw85

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 24 maja 2011, 9:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: 1.6 Twinport
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: slawoslaw85 »

I u mnie występuje jeden wentylator od klimatyzacji i do chłodzenia. Czyli faktycznie ma dwa biegi z czego ten najczęściej używany wolny się spalił .chciałem żeby to ktoś potwierdził że tak właśnie jest w moim modelu lub tak może byc:) dzięki za zainteresowanie :))

rob_plk

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 03 cze 2012, 11:46
Imię: rob
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: rob_plk »

Spalił/nie łączy Ci rezystor na wentylatorze od pierwszego biegu, pracuje w podłych warunkach to często/gęsto się psuje we wszystkich oplach.

zielu44

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:53
Imię: Marcin
Auto: VC
Silnik: Z18xe
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: zielu44 »

witam.
przerabiałem to w swoim z18xe(brak 1 biegu).
wymiana opornika z dosłownie 3 złote pomogła.
już blisko 5 lat pierwszy bieg działa bez problemu.
naprawiłem we własnym zakresie. czas naprawy(wymiany) opornika ok 30 min.
pozdrawiam

slawoslaw85

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 24 maja 2011, 9:53
Imię: Sławomir
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: 1.6 Twinport
Województwo: podkarpackie

#10

Nieprzeczytany post autor: slawoslaw85 »

Wpierw to dziękuję wam za zainteresowanie tematu. Otóż Mam jeszcze parę pytań odnośnie tego wentylatora. Ponieważ myślałem że jest zepsuty bo po uruchomieniu klimatyzacji po chwili uruchamia się wentylator dość tak nawet dmucha i się wyłącza i wchodzi w taki cykl pracy nie pracuje cały czas tylko tak z przerwami. Proszę mi powiedzieć czy to jest poprawna praca. Mechanik powiedział mi że to nie jest poprawna praca właśnie że nie mam jednego biegu że to rezystor wystarczy wymienić. Ale pozniej okazało się że niby dał do przewinięcia komuś bo uzwojenie padło. Ja w to nie wierzę i domyślam się prze gość chyba mnie naciągnął na naprawę której nie zrobił i że wszystko chodziło dobrze o czym ja po prostu nie wiedziałem . I w sumie zastanawiam się teraz nad tymi biegami i czy faktycznie była możliwość spalenia się uzwojenia i że niby przewinął ktoś tam ale tak czy inaczej może jeszcze ktoś z was bardziej mnie oświeci w tym temacie. Bardzo dziękuję za wasze odpowiedzi. Pozdrawiam
Sławek

ODPOWIEDZ