bartezz86 pisze:QR_BBPOST a rozbierałeś te nowe gniazdo co zasilasz, może tam masz zwarcie gdzieś.
Możesz spróbować jeszcze raz to zainstalować bez tego nowego gniazdka( nie wpinasz go) i zobaczysz czy ci znowu wybije. Jak nie to masz coś na tym nowym gdniazdku
Tylko, że paliło by bezpiecznik od zapalniczki, a nie od podświetlenia.
Masz zwarcie pomiędzy stykami 85 i 86. Podeślij fotkę jak masz zrobione podłączenie przewodów do przekaźnika (wykonanie).
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 7:38 przez marwisn, łącznie zmieniany 3 razy.
Wywaliłem to gniazdo przekaźnika i zamontowałem na samych wsuwkach - dalej zwarcie.
Na niektórych schematach "86" jest zamieniony z "85", też tak spróbowałem - też zwarcie.
bartezz86 pisze:QR_BBPOST Ciekawe skąd autor bierze mase, bo może nie do końca jest to masa
Wstępnie dotykam masy z obudowy gniada zapalniczki. Docelowo zrobię tak jak z plusem: przewiercę wsuwkę (męską) wsadzę kabel i zalutuję. Żeńskie z oryginalnej instalacji wchodzą na to i trzymają się bez problemu.
Oświetlenie po przekręceniu kluczyka jest. Prąd w gniazdku zapalniczki jest. Po przyłożeniu "85" z przekaźnika do masy pali podświetlenie.
Powoli się poddaje - nie mam już pomysłów.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2016, 22:07 przez xxlook, łącznie zmieniany 2 razy.
zrób tak:
12V weź z oświetlenia zapalniczki,
mase wyprowadź z innego miejsca niż dotychczas( choćby nawet z akumulatora) i podłącz to do przekaźnika i sprawdź czy cyka. jak przekaźnik będzie reagował to dobrze.
Potem zmień mase i weź ją bezpośrednio z 2pinowej wtyczki która zasila gniazdko zapalniczki ( ale tak aby sama zapalniczka niebyła wpięta bo może ona ci źle działa).
jeśli będzie ci przekaźnik wtedy reagował, to prawdopodobnie masz coś z samym gniazdem zapalniczki.
Problem rozwiązany.
Nie mam pojęcia co było przczyną zwierania się plusa z podświetlenia zapalniczki z masą.
Połączyłem wszystko na wsuwkach i zabezpieczyłem rurkami termokurczliwymi. Mam nadzieje, że nie będzie żadnych przebić.
Panowie pytanie co by nie zakładać nowego tematu. Potrzebuje z progu kierowcy zlokalizować plus stały bo plus po zapłonie wyszukałem, ze to bedzie czarny przewód z pinem 37 w kostce a pomożecie z tym stałym +12v?
aditola pisze:QR_BBPOST plus po zapłonie wyszukałem
Każdy czerwony to plus po zapłonie.
Bałagan, pytanie jest - który pin zostanie wolny? Bo jeśli potrzebujesz akurat pin, którego nie ma w tym przekaźniku?
Jeśli po podaniu napięcia przekaźnik ma coś włączyć to akurat ten z obrazka... kij wie czy się nada, bo tak narysowali ten symbol, że nie wiadomo czy to NC czy NO.
Ale nie komplikujmy sprawy. Pin jest opisany jako "87" a nie "87a" więc się nada do załączania. Jeśli masz coś odłaczyć po podaniu napięcia na przekaźnik to niestety ale 5-pin musi być.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.