plus po stacyjce

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

plus po stacyjce

#31

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

bartezz86 pisze:QR_BBPOST a rozbierałeś te nowe gniazdo co zasilasz, może tam masz zwarcie gdzieś.

Możesz spróbować jeszcze raz to zainstalować bez tego nowego gniazdka( nie wpinasz go) i zobaczysz czy ci znowu wybije. Jak nie to masz coś na tym nowym gdniazdku
Tylko, że paliło by bezpiecznik od zapalniczki, a nie od podświetlenia.

Masz zwarcie pomiędzy stykami 85 i 86. Podeślij fotkę jak masz zrobione podłączenie przewodów do przekaźnika (wykonanie).
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 7:38 przez marwisn, łącznie zmieniany 3 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

bartezz86

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
Auto: astra H
Silnik: Z18xe
Województwo: śląskie

#32

Nieprzeczytany post autor: bartezz86 »

marwisn pisze: marwisn
masz racje.

Ciekawe skąd autor bierze mase, bo może nie do końca jest to masa 8-)

Awatar użytkownika
xxlook

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2013, 19:58
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#33

Nieprzeczytany post autor: xxlook »

Wywaliłem to gniazdo przekaźnika i zamontowałem na samych wsuwkach - dalej zwarcie.
Na niektórych schematach "86" jest zamieniony z "85", też tak spróbowałem - też zwarcie.
bartezz86 pisze:QR_BBPOST Ciekawe skąd autor bierze mase, bo może nie do końca jest to masa
Wstępnie dotykam masy z obudowy gniada zapalniczki. Docelowo zrobię tak jak z plusem: przewiercę wsuwkę (męską) wsadzę kabel i zalutuję. Żeńskie z oryginalnej instalacji wchodzą na to i trzymają się bez problemu.

Oświetlenie po przekręceniu kluczyka jest. Prąd w gniazdku zapalniczki jest. Po przyłożeniu "85" z przekaźnika do masy pali podświetlenie.

Powoli się poddaje - nie mam już pomysłów.

[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2016, 22:07 przez xxlook, łącznie zmieniany 2 razy.

bartezz86

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
Auto: astra H
Silnik: Z18xe
Województwo: śląskie

#34

Nieprzeczytany post autor: bartezz86 »

zrób tak:
12V weź z oświetlenia zapalniczki,
mase wyprowadź z innego miejsca niż dotychczas( choćby nawet z akumulatora) i podłącz to do przekaźnika i sprawdź czy cyka. jak przekaźnik będzie reagował to dobrze.
Potem zmień mase i weź ją bezpośrednio z 2pinowej wtyczki która zasila gniazdko zapalniczki ( ale tak aby sama zapalniczka niebyła wpięta bo może ona ci źle działa).

jeśli będzie ci przekaźnik wtedy reagował, to prawdopodobnie masz coś z samym gniazdem zapalniczki.

Awatar użytkownika
xxlook

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 24 lut 2013, 19:58
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#35

Nieprzeczytany post autor: xxlook »

Problem rozwiązany.
Nie mam pojęcia co było przczyną zwierania się plusa z podświetlenia zapalniczki z masą.
Połączyłem wszystko na wsuwkach i zabezpieczyłem rurkami termokurczliwymi. Mam nadzieje, że nie będzie żadnych przebić.

Dziękuję Wszyskim za cenne wskazówki!

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#36

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Grzanie tam lutownicą jest głównym sprawcą takich zwarć. Plastiki puszczają szybciej niż uda ci się zalutować.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Zwłaszcza, że to kawał blachy do podgrzania...

Wniosek na przyszłość. Robić instalację od razu na konektorach ;).
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 17:10 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

aditola

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:40
Auto: Astra H
Województwo: małopolskie

#38

Nieprzeczytany post autor: aditola »

Panowie pytanie co by nie zakładać nowego tematu. Potrzebuje z progu kierowcy zlokalizować plus stały bo plus po zapłonie wyszukałem, ze to bedzie czarny przewód z pinem 37 w kostce a pomożecie z tym stałym +12v?

Awatar użytkownika
Bałagan

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: A17DTJ
Województwo: mazowieckie

#39

Nieprzeczytany post autor: Bałagan »

Z elektryką zawsze miałem problem, dlatego wolę dopytać. Skoro jeden pin zostaje wolny, to czy można kupić taki przekaźnik:
12V70A.jpg
?
Nie jest to żadna oszczędność, po prostu pytam z ciekawości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#40

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

aditola pisze:QR_BBPOST plus po zapłonie wyszukałem
Każdy czerwony to plus po zapłonie.

Bałagan, pytanie jest - który pin zostanie wolny? Bo jeśli potrzebujesz akurat pin, którego nie ma w tym przekaźniku?
Jeśli po podaniu napięcia przekaźnik ma coś włączyć to akurat ten z obrazka... kij wie czy się nada, bo tak narysowali ten symbol, że nie wiadomo czy to NC czy NO.

Ale nie komplikujmy sprawy. Pin jest opisany jako "87" a nie "87a" więc się nada do załączania. Jeśli masz coś odłaczyć po podaniu napięcia na przekaźnik to niestety ale 5-pin musi być.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ