Jaki akumulator ? ? : >
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
Jaki akumulator ? ? : >
Witam ponownie:)
kurczę nie wiem czy to wina akumulatora.. zaświeciła mi się kontrolka check engine (wcześniej miałem 034000 i to był czujnik położenia wałka) a teraz po tej akcji z akumulatorem zaświeciły mi się 161450 i 161600, jeden "spec" powiedział mi że powstały w wyniku rozładowania właśnie akumulatora i że jest słaby... czy to może być prawda?
czytając znowu różne posty piszecie że to może być CIM tyle że już był robiony ze 3 lata temu czy możliwe że znowu coś pada? i jakie mogą być jego objawy? wtedy miałem taki typowy objaw czyli lewy kierunkowskaz szybko mi migał a z z przodu i z boku chyba go w ogóle nie było czy jakoś tak..
kurczę nie wiem czy to wina akumulatora.. zaświeciła mi się kontrolka check engine (wcześniej miałem 034000 i to był czujnik położenia wałka) a teraz po tej akcji z akumulatorem zaświeciły mi się 161450 i 161600, jeden "spec" powiedział mi że powstały w wyniku rozładowania właśnie akumulatora i że jest słaby... czy to może być prawda?
czytając znowu różne posty piszecie że to może być CIM tyle że już był robiony ze 3 lata temu czy możliwe że znowu coś pada? i jakie mogą być jego objawy? wtedy miałem taki typowy objaw czyli lewy kierunkowskaz szybko mi migał a z z przodu i z boku chyba go w ogóle nie było czy jakoś tak..
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Tak, po padniętym aku mogą wysypać się różne błędy, jeśli na dobrym aku to się powtórzy to trzeba szukać przyczyny.Mustaine pisze:QR_BBPOST .. czy to może być prawda?
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
dzięki:)
ale myślę że u mnie to będzie jednak czujnik bo niestety kupiłem zamiennik i znalazłem na innym forum post i identyczne objawy i błędy ktoś miał i napisał że po wymianie czujnika wszystko ok także po weekndzie będę wiedział więcej.
ps widzę że masz kombiaka z silnikiem 1.8 czy to ten silnik co ma 125 koni? pytam bo będę chyba zmieniał na kombi i będę w weekend coś podobnego oglądał. sprawuje się ok? bo z tym 1.6 xep to jednak pod względem elektroniki to czasem szajby dostaje i troszkę to wkurza, fakt że nie są to usterki przez które auto jest nieuruchomione ale jednak co jakiś czas się zdarzają.
ale myślę że u mnie to będzie jednak czujnik bo niestety kupiłem zamiennik i znalazłem na innym forum post i identyczne objawy i błędy ktoś miał i napisał że po wymianie czujnika wszystko ok także po weekndzie będę wiedział więcej.
ps widzę że masz kombiaka z silnikiem 1.8 czy to ten silnik co ma 125 koni? pytam bo będę chyba zmieniał na kombi i będę w weekend coś podobnego oglądał. sprawuje się ok? bo z tym 1.6 xep to jednak pod względem elektroniki to czasem szajby dostaje i troszkę to wkurza, fakt że nie są to usterki przez które auto jest nieuruchomione ale jednak co jakiś czas się zdarzają.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Tak to ten motorek Z18XE, odpycha się dość przyzwoicie i nie ma problemu z LPG
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
Dzięki za info:) to się zainteresuje takim silnikiem w takim razie:)
EDIT:
dawid75
oglądałęm dzisiaj combi 1.8 125km i nawet spoko auto, tylko byłem zaskoczony że nie mogłem "wypedałować" błędów czy to możliwe?? auto nie miało komputera pokładowego i wtedy AH nie mają tej opcji?? ja mam wersję Cosmo i komputer pokazuje mi dosłownie wszystko a za pomocą "wypedałowania" gaz+hmulec pokazuje mi błędy.. myślałem że wszystkie AH mają tą opcję.
ps 16500 za ten motor 2005r to ok cena? auto 1,5 roku temu było sprowadzone ze Szwajcarii, przebieg 182 tys.. ładnie utrzymana, lakier ok jedynie prawe drzwi obydwa coś były malowane bo troszkę grubsza powłoka ale od środka już ok.
EDIT:
dawid75
oglądałęm dzisiaj combi 1.8 125km i nawet spoko auto, tylko byłem zaskoczony że nie mogłem "wypedałować" błędów czy to możliwe?? auto nie miało komputera pokładowego i wtedy AH nie mają tej opcji?? ja mam wersję Cosmo i komputer pokazuje mi dosłownie wszystko a za pomocą "wypedałowania" gaz+hmulec pokazuje mi błędy.. myślałem że wszystkie AH mają tą opcję.
ps 16500 za ten motor 2005r to ok cena? auto 1,5 roku temu było sprowadzone ze Szwajcarii, przebieg 182 tys.. ładnie utrzymana, lakier ok jedynie prawe drzwi obydwa coś były malowane bo troszkę grubsza powłoka ale od środka już ok.
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Niestety po około 3,5 roku mój Jenox Gold 63 Ah / 630 A dokonał żywota. Wywaliło elektrolit bocznymi odpowietrznikami i korkiem, napięcie 10V i brak możliwości ładowania. Kontrolki się paliły, radio działało ale już odpalić nie miał sił. Magiczne oczko oczywiście zielone. Jak dojechałem awaryjnie do garażu po odpaleniu z kabli, to akumulator był gorący. Ale tu nie mam pewności czy od zwarcia w akumulatorze czy wentylatora, który chłodząc chłodnicę na niego wieje. Przy obecnych upałach wszystko jest gorące.
Obecnym wyborem jest ZAP Vecter 60Ah / 600A. Zadecydowała głównie dostępność na miejscu i cena 285 zł. I tak obecnie wszystkie akumulatory wytrzymują byle do gwarancji albo jak się uda ciut po. Po za tym polski producent, więc niech kasa zostaje w kraju.
Auto odpala na dotyk, ładowanie w końcu się ustabilizowało, bo jak na starym wskaźnik latał między 13 - 13,8 V a jak już padł to przy kręceniu kierownicą spadek do 10V tyle co na aku aż wyłączało wszystko. Tak teraz przy światłach mijania, włączonej klimie trzyma stabilne 14,1-14,4V.
Obecnym wyborem jest ZAP Vecter 60Ah / 600A. Zadecydowała głównie dostępność na miejscu i cena 285 zł. I tak obecnie wszystkie akumulatory wytrzymują byle do gwarancji albo jak się uda ciut po. Po za tym polski producent, więc niech kasa zostaje w kraju.
Auto odpala na dotyk, ładowanie w końcu się ustabilizowało, bo jak na starym wskaźnik latał między 13 - 13,8 V a jak już padł to przy kręceniu kierownicą spadek do 10V tyle co na aku aż wyłączało wszystko. Tak teraz przy światłach mijania, włączonej klimie trzyma stabilne 14,1-14,4V.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: BMW
- Silnik: 2.0
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
- derce
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 gru 2018, 19:46
- Imię: Bartłomiej
- Auto: Astra j
- Województwo: zachodniopomorskie
Witam wszystkich, proszę o podpowiedź jaki akumulator mam kupić do opla astry j 1,4 T 140 km gdyż Stary już pada.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.